Gå til innhold

En halvtime på telefonen


Anbefalte innlegg

NGT er det værste møkkafirma som finnes.

Har hatt hauger av problemer med dem, værste er dc.

Kundeservices eksisterer omtrent ikke.

 

Raskeste servicen jeg har fått har tatt ca 30min.

Sendt dem sikkert 10 mail, fått kun svar på en.

 

En historie er, de oppgradderte hastigheten og da fikk jeg dc ca hvert 5 min.

Sa fra at det sikkert er linjen som ikke tåler det, og at de måtte sette den ned igjen. (Det her tok 3 uker med flere mail og telefoner før kom i orden) Etter at de fant ut at jeg hadde rett sa en spydig kundebehandler "egentlig skal du betale for å nedgradere hastigheten" Jeg skal bytte ut den dritten her så snart bindingstiden er ferdig.

 

Regner meg selv som en person som omtrent aldri klager, og kan akseptre mye før jeg sier fra.

Av alle tjenester jeg har hatt gjennom livet, og har måtte klage på så står NGT for 95% av alle rettmessige klager de har mottatt.

Ser frem til sommern mest fordi jeg får bytta ut den møkka servicen de tilbyr. :thumbdown:

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke NGT er noe verre enn hvilket som helst annet selskap. Derimot tror jeg det er få selskap med så stor kundemasse som samtidig har kunder som krever noe. I tillegg har de misfornøyde klart å lage ganske mye media-støy & fått oppmerksomhet på den måten. De hjernedøde har jo Telenor. Og de andre bredbåndsleverandørene er små eller knøttsmå i forhold til NGT&Telenor. Jeg sier ikke at NGT ikke har stort forbedringspotensiale, men hadde vært greit om selskap med enda verre kundebehandling også fikk juling (tenker uavhengig av bransje), men de har ikke mange nok kunder til å skape noe media-trykk...

Lenke til kommentar
Har ringt til NGT opptil flere ganger pga. problemer:

1. 1time 10min

2. 50min

3. 1time 20min

4. 45min

5. 40 min

5870549[/snapback]

Dersom det var NGT sin skyld i samtalene (f.eks at de hadde problemer med å levere tjenestene sine) så er det bare å sende telefonregninga til dem, eller be om et tilsvarende avslag på internettregninga. 285 minutter blir jo noen kroner selv med et billig abb.

 

Jeg er ikke helt sikker, men tror du kan bruke forbrukerkjøpslovens reklamasjon som utgangspunkt for å få dekket utgiftene i forbindelse med reklamasjonen: telefonregninga og evt. andre utgifter du har hatt med det.

 

PS. Jeg minner om undersøkelsen jeg la ut i går:

Undersøkelse: NGT og ventetiden på kundeservice

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Har man noen mulighet til å angre kjøpet? Det har nå gått 11 dager siden linjen har blitt "aktivert" uten at kompisen har fått noe hjelp etter lange ventekøer og lovnader om at teknikere skulle ringe tilbake osv. Han har fortsatt ikke nett.

5870891[/snapback]

Hadde dette problemet da jeg fikk NGT også. Satt i 14 dager med lovnader om at elektriker skulle komme på døra, 14 dager!! Ringte og kjefta og masa og fikk lovnader om at han skulle komme neste dag, at de ikke visste hva som skjedde osv.. Ringte tilslutt å sa at jeg brøt avtalen på angrefrist om de ikke kjappa seg og krediterte første faktura. Dette godtok ei dame på kundesenteret deres. Jippii tenkte jeg, og slo til. Men det viste seg senere at hu mongo-rævva-bergenskjerringa bare hadde utsatt første faktura de 14 dagene jeg hadde venta. Det endte med at kundesenteret ikke fiksa saken, så jeg måtte ringe sentralbord for og mase meg lengre inn i systemet, til jeg kom til noen med litt "makt" som fiksa opp, og en gruppeleder ringte meg opp i løpet av dagen, og neste dag var jeg på lufta.

 

Vil anbefale kompisen din om å gjøre det samme(altså ringe sentralbord og forklare hvor udugelig KS er), eller bryte avtalen. Greitt nok at NGT er billig, sikkert 100-200kroner å spare i måneden. Men plusser man på samtaler til kundesenteret, all den unødige irritasjon over idioter man plutselig må forholde seg til, feilfaktureringer, planlagte linjebrudd som ikke blir varslet, og helvetes dama som synger den "mind-twisting new-age" møkkasangen som de har som ventemusikk, skjønner man fort hvilken tjeneste man gjør seg selv med å velge et selskap som ikke kun tenker kundeantall, men også kundetilfredshet. Be kompisen din heller ringe Tele2..

Lenke til kommentar

Opplevde selv uanmeldt linjebrudd i mitt NGTabonnement. Har NextPhone og ble da tvunget til å ta kontakt pr mobil. Har brukt 250kr på å 4 samtaler til KS:

1. Ks fant ikke ut hva som var galt. Skulle ringe med en gang neste dag.

2. Ringe selv etter å ha ventet på tilbakemelding halve dagen. Fikk da som svar at de ville ta en uke. Linja skulle byttes ut.

3. Ringte etter en uke og fikk fra KS beskjed om at det ikke var riktig. Det ville ta enda 14 dager før den nye linja ville bli installert. Den første datoen var ubekreftet installasjonsdag.

4. Ringte for å høre hvilken kompensasjon jeg ville få. De skulle kontakte en "sjef" med spørsmålet. Har ikke hørt noe siden. Ellers var det lagt inn en dato for når tilkoblingen forsvant slik at jeg ikke skulle betale for det. Har nå mottatt TO fakturaer etter dette med fulle beløp. Har tatt kontakt med KS skriftlig med spøsmål om kompensasjon og fratrekk. Fikk til svar at fratrekk antagelig kommer med neste regning! Spørsmålet om kompensasjon forble ubesvart. FREKT!

De som sitter på KS kan ikke svare på noen ting. Det eneste de kan er å si at det kan de ikke gjøre noe med. Det er det andre som må svare på osv. Hva kan man regne med omfattes av begrepet "kundeservice"?

Lenke til kommentar

Tja... jeg er enig i at NGT har problemer med lang ventetid på supporttelefonen, men som flere har sagt her, det har mye med når man ringer.

 

En annen ting kunne jo også være at kundene faktisk satte seg bittelitt inn i hva det er de har bestilt - jeg har ikke personlig jobbet på kundeservice hos NGT, men jeg kjenner flere som har, og som fremdeles jobber der.

 

Det er UTROLIG hvor mange idiotspørsmål de må besvare. I tillegg er de som gjerne STILLER disse idiotspørmålene fullstendig inkompetente, og bruker en halvtime på å få frem aktiveringssiden til NGT, f.eks.

 

Slikt bidrar selvsagt til at kundesupport blir "bundet opp" i lang tid.

 

Selv har jeg aldri problemer med slikt, men det kommer kanskje av at jeg aldri ringer kundesupport direkte - det man må gjøre, er å sørge for å kjenne noen som jobber der, evt. ringe direkte til folk høyere oppe i systemet, og selvsagt, om man har enkle problemer, som ikke direkte går på Internet-tilknytning (f.eks. åpning av porter, aktivisering av ruter o.l.) kanskje man skulle tenke på å google bittelitt...

 

Evt. kan man gå innom #nextgentel på EFNet (IRC) eller stikke innom www.ngtforum.net - begge steder finnes det kompetente folk!

Lenke til kommentar
Tja... jeg er enig i at NGT har problemer med lang ventetid på supporttelefonen, men som flere har sagt her, det har mye med når man ringer.

 

En annen ting kunne jo også være at kundene faktisk satte seg bittelitt inn i hva det er de har bestilt - jeg har ikke personlig jobbet på kundeservice hos NGT, men jeg kjenner flere som har, og som fremdeles jobber der.

 

Det er UTROLIG hvor mange idiotspørsmål de må besvare. I tillegg er de som gjerne STILLER disse idiotspørmålene fullstendig inkompetente, og bruker en halvtime på å få frem aktiveringssiden til NGT, f.eks.

 

Slikt bidrar selvsagt til at kundesupport blir "bundet opp" i lang tid.

 

Selv har jeg aldri problemer med slikt, men det kommer kanskje av at jeg aldri ringer kundesupport direkte - det man må gjøre, er å sørge for å kjenne noen som jobber der, evt. ringe direkte til folk høyere oppe i systemet, og selvsagt, om man har enkle problemer, som ikke direkte går på Internet-tilknytning (f.eks. åpning av porter, aktivisering av ruter o.l.) kanskje man skulle tenke på å google bittelitt...

 

Evt. kan man gå innom #nextgentel på EFNet (IRC) eller stikke innom www.ngtforum.net - begge steder finnes det kompetente folk!

5875811[/snapback]

 

Er du fjern? Selvfølgelig kommer det masse dumme spørsmål til et kundesenter, men det fraskriver dem ikke jobben med å gi korrekt informasjon. Jeg har jobbet innen kundesupport og telekom tidligere og mine erfaringer er at det finnes mange idioter. Men de skal hjelpes på best mulig, og mest effektive måte.

 

Du skriver du aldri har hatt problemer, - good for you, men det kommer vel, som du også skriver, av at du kjenner noen som jobber det som hjelper deg. Du refererer også til forum, irc-kanaler og google for å få hjelp. Er det seriøst? Hvordan i svarte skal man få sjekka internett når linja er nede? Mine erfaringer er at man enten får feilinfo, eller så er det feil med linja, eller så har ei av de kjerringan å KS gjort feil. Det aller verste, som jeg vet flere her inne har opplevde MANGE ganger, er å få lovnader om å bli oppringt uten å bli det, for så å måtte bruke de neste 30 minuttene og 100 kroner for å stå i kø!

Lenke til kommentar

Hvilken adresse skal modemet sendes tilbake til? Kompisen har sagt opp / kansellert abonnementet (innen 14 dager i følge angrefristen elns.), han har sendt kanselleringsbrev både gjennom kontaktskjema og til den eposten som tidligere er nevnt i tråden. Han har (selvfølgelig) ikke fått svar...

Lenke til kommentar

Nok en post om NGT sin fremragende service..

Ok, det var min skyld denne gangen jeg glemte å betale regningen pga stress.

Mottar en purring i postkassa med betalingsfrist 4.4.06.

Denne blir betalt i banken for at det skal gå raksere å få det registrert.

I mellomtiden har NGT strupt linjen til 52kbs.

 

Siden jeg har betalt ønsker jeg å få hastigheten opp til 600 igjen som jeg hadde tidligere, vel siste tiden har det ligget rundt 350 før jeg glemte regningen.

Da jeg ringte den 4.4 sier en automatisk telefonstemme at linjen er strupt, tast 1 om regningen er betalt så åpnes linjen igjen i løpet av tre timer.

Ok, tenkte jeg ingen problemer, slapp å sitte i kø.

Dagen etter da jeg kom hjem fra jobb var det godt ca 18 timer siden jeg ringte, linjen gikk fortsatt på 52k.

 

Ringte til kundeservice i går kl 1500, etter hauger av menyvalg taster jeg valg for å snakke med faktura avdelingen for å sjekke om de ikke har mottatt betalingen.

Jeg får da denne beskjeden av en telefonsvarer: Vi har ikke tid til å ta i mot henvendelsen din pga alt for mange henvendelser. Så legger stemmen på telefonen. (Hele "samtalen" tok ca 5 min)

 

Ringer opp igjen kl 1510 og velger valget for forbindelse.

Får plass nummer 18 i køen. Kommer gjennom etter ca 30 min.

Fyren som jeg snakker med sjekker opp dette og sier han setter hastigheten tilbake til det jeg skal ha. (abon basic) Tror det var rundt 1500kb.

Forteller han da at jeg tidligere har hatt problemer med så stor hastighet pga ustabilitet så det kan ikke være riktig. Han sjekker derfor hva det står på meg som kunde og setter det ned til 600kb. Dette burde han ha vist uten at jeg sa noe. Vi får beskjed om å taste kundenummer så det skal gå raskere å betjene kunder så det viste han hva var. Kunne lett ha sjekket det mens jeg snakket med han.

 

Jeg spør om hvorfor den automatiske tjenesten de har ikke fungerer siden jeg måtte ringe for å få hastigheten satt opp igjen. Nevner samtidig den dårlige løsningen de har med faktura svarene som bare legger på.

Dette kunne han ikke gi noe svar på..

 

Dette er uansett hvordan man ser på det ikke holbar kundeservice. :thumbdown:

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Det beste med kundeservicen er at når man ringer så må man "bare" vente 30-40 min. Men de man treffer på først vet ikke noe, så de må sette deg over til teknikere eller noe, og da må du vente i nye 30-40 min...glad jeg ikke er kunde hos dem lenger.

 

edit:

Jeg har hatt en sak gående med dem de siste månedene, da jeg fra mai 2005 til desember 2005 fikk lavere hastighet enn det jeg betalte for. De skulle hele tiden ordne opp med det jeg hadde betalt for mye, men de ville ordne opp i hastighetproblemet mitt først. Da det ikke skjedde noe, så byttet jeg til bluecom, hvor jeg umiddelbart fikk riktig hastighet (6 mbit, mens ngt kun ga meg 2,6 mbit).

Etter at jeg sa opp linjen hos ngt og byttet til bluecom har de blankt nektet for at jeg har fått lavere hastighet enn det jeg har betalt for. Har sendt e-post til morten ågnes og, men ingen som gir noe respons.

 

Tenk dere hvor mye de driter i kundene sine, og multipliser detmed 10 når du har sagt opp kundeforholdet.

Endret av deep750
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NextGenTel har kommet med en forklaring på hvorfor de oppgir 5-7 minutters ventetid:

- Når man ringer første gang og får vite at man står langt bak i køen, er det mange som raskt legger på. Denne henvendelsen blir også regnet ut i forhold til gjennomsnittet, og vil selvfølgelig dra ned ventetiden, forklarer Ågnes.

Så alle de gangene man ringer inn og får "du er nå nummer 26 i køen", og legger på blir regnet gjennomsnitt av. Og sånn blir jo tallet sinnsykt høyt!

 

Les mere HER.

 

Så da er det kanskje ikke så rart at den ordentlige ventetida er på 30 minutter..

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei så tragisk, dette er jo rett og slett juks og løgn!

 

Ventetid er den tida det tar frå du slår nummeret til du kjem i kontakt med kundeservice, å rekne inn ein som rynger, venter i 3 sekundar, får "Du er nå nummer 36 i køen" og så legger på blir jo heilt riv ruskande galt, han har jo ikkje venta fordi ventetida var for lang.

 

Dette må være ein sak for konkurransetilsynet eller noko sånt.

Lenke til kommentar

Jepp, svindel, bedrag og flask markedsføring. Hvis NGT påstår det tar i gjennomsnitt 5-7 minutter før man får svar så stemmer jo ikke dette for de som legger på og nettopp ikke får svar.

 

En annen ting er at det må være ekstremt mange som legger på fordi gjennomsnittet dras så langt ned som til 5-7 minutter. I følge avtenposten venter de fleste rundt 25 minutter i gjennomsnitt, mens målingen her i forumet viser at gjennomsnittet ligger rundt 40 minutter. Hvis vi tar utgangspunkt i en plass i mellom disse målingene og sier at de som får svar venter i gjennomsnitt en halv time så må faktisk 83% av kundene legge på med en gang for at gjennomsnittet skal dras helt ned til 5 minutter. Dvs. at kun 17% av innringerene får svar (!) Det er jo ganske hårreisende tall om man ser det på den måten.

Lenke til kommentar

Vi burde kanskje starta en tråd med oversikt over køtidene til andre prisdyktige internetleverandører? Har selv hatt de i 1 år nå og det har bare vært trøbbel. Så nå skal jeg skifte, men jeg vet ikke hvordan. Blir man uten nett i 1 måned, eller blir det som vet skifte av mobiloperatør?

 

(En ting jeg pleier å gjøre før jeg ringer de er å ringe mobiloperatøren for å få vite saldoen, og samtidig spørre om litt forkjellig andre småting. Det tar toppet 2 minutter å komme gjennom og folka du prater med har peiling og gir riktig info. Rigner så NGT og må vente i 30 minutter før man havner hos "rett" konsulent som så bare snakker skit og lurer deg til å legge på. Udugelig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...