Gå til innhold

Kreativ og innovativ Zen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sist jeg sjekket var det ikke krativt å herme!?

5275687[/snapback]

Hvorfor finne opp hjulet på nytt? ;) (Ok, fargene ble litt vel like)

 

Flott at man ikke er bundet til den ekle iTunes-programvaren (eller kompatibel spesialprogramvare). Men jeg liker fortsatt ikke det med proprietære tilkoblinger. Lurer på om ikke dette kunne vært gjort på en annen og mer universellt kompatibel måte.

 

God skjerm er en fordel når den skal brukes til film og foto. TV-utgang gjør den sikkert fil en fin videoavspiller, så da er det eneste som mangler før dette blir min nye medie-enhet: trådløst nettverk og opptaksmulighet (fra TV). (Ja, jeg ER kravstor :p )

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket var det ikke krativt å herme!?

5275687[/snapback]

 

Tittelen på artikkelen sier jeg "vent nå litt..." rett under artikkelen. :)

 

 

Gleder meg til å se kvaliteten på denne. Vil også legge til at en kan få iPod billigere enn 2700 om en ser i prisguiden.

Kun en butikk i prisguiden som har iPod billigere enn Apple Store, og det er en tvilsom nettbutikk som ikke en gang har den på lager. :) Apple er generelt sett ikke så greie på prisene de gir nettbutikker og videreselgere, så til og med store butikker som komplett.no selger den 100,- mer enn apple store skal ha (og det er uten studentrabatt på 7%). :)

 

Om denne spilleren har god lyd (noe jeg mener å ha hørt at Creative ikke har vært så alt for flink på), god batterilevetid (> 20 timer) og fravær av proprietær drittprogramvare (*host*sony*host*), så blir dette min nye MP3-spiller. :) Noen som vet når den kommer for salg?

Lenke til kommentar

Hmm. Det må være meg som er blind, for jeg finner ikke så veldig mange likheter mellom Zen Vision:M og iPod... Bortsett fra at de begge ligner på... mp3-spillere?

Jeg blir så lei av dette maset om at hver jæ*** mp3-spiller som kommer på markedet er en kopi av iPod! :hrm:

"Åj dere, Creative kommer ut med en mp3-spiller som man kan få i GRØNN! :ohmy: Skulle tro de hadde skjult kamera på kontoret til Apple-sjefen ass!" :roll:

 

Come an

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar
Hmm. Det må være meg som er blind, for jeg finner ikke så veldig mange likheter mellom Zen Vision:M og iPod... Bortsett fra at de begge ligner på... mp3-spillere?

Jeg blir så lei av dette maset om at hver jæ*** mp3-spiller som kommer på markedet er en kopi av iPod! :hrm:

"Åj dere, Creative kommer ut med en mp3-spiller som man kan få i GRØNN! :ohmy:  Skulle tro de hadde skjult kamera på kontoret til Apple-sjefen ass!" :roll:

 

Come an

5278967[/snapback]

 

Men se litt seriøst på f.eks. menysystemet, så ser du jo at det er kliss likt hvordan menysystemet til iPod er bygd opp. Ikke at jeg prøver å forsvare iPod eller Apple på noen måte, men denne MP3-spilleren prøver i det minste å snappe opp noen elementer fra iPod for å kunne vinne seg selv noen brukere. Kanskje fordi iPods måte å gjøre noen av tingene på rett og slett er best? :shrug:

Lenke til kommentar

Men se litt seriøst på f.eks. menysystemet, så ser du jo at det er kliss likt hvordan menysystemet til iPod er bygd opp. Ikke at jeg prøver å forsvare iPod eller Apple på noen måte, men denne MP3-spilleren prøver i det minste å snappe opp noen elementer fra iPod for å kunne vinne seg selv noen brukere. Kanskje fordi iPods måte å gjøre noen av tingene på rett og slett er best?  :shrug:

5279209[/snapback]

Så vidt jeg har forstått har faktisk Creative patenten på et slikt menysystem, og skal ta denne konflikten til retten. Orker ikke bla opp noen kilder nå, men det finner du vel lett :)

Lenke til kommentar
Om denne spilleren har god lyd (noe jeg mener å ha hørt at Creative ikke har vært så alt for flink på), god batterilevetid (> 20 timer) og fravær av proprietær drittprogramvare (*host*sony*host*), så blir dette min nye MP3-spiller. :) Noen som vet når den kommer for salg?

5277557[/snapback]

 

Tvert i mot, så har Creative vært helt sjef på lyd i forhold til iPod. Men det skal sies at lydsystemet Apple puttet i iPod Shuffle er veldig bra, og at det er dette de bruker i Nano og de iPod-ene om jeg ikke tar feil.

 

Personlig, så liker jeg lyden i min Zen Micro veldig godt, men skulle ønske det var noe mer trøkk i bassen. Noe sånt som en "loudness" eller "MegaBass"-funksjon. .

 

Andre ting som er veldig bra med Creative:

På flash-spillerne deres kan du hive musikk over på den uten noe 3.parts programvare.

På HD-spillerne må du riktignok ha 3.parts programvare, men Creatives eget program fungerer faktisk veldig bra hvis du gidder å sette deg litt inn i det.

...og hvis du ikke gidder, kan du laste over musikk med Windows Mediaplayer uten å stresse med drivere.

 

I tillegg trenger du ikke å slette all musikken på spilleren hvis du kobler den til en annen maskin, sånn som du må på iPod.

 

Det er generelt ikke mye negativt jeg har å si om Creative. Jeg har hatt en del Flash-spillere fra dem som har funket godt som gull. Har byttet et par som ikke har funket, men de har jeg stort sett ødelagt selv :D

Det som er så konge med Creative, er at du kan bytte de når du har problemer. No questions asked.

Lenke til kommentar
Om denne spilleren har god lyd (noe jeg mener å ha hørt at Creative ikke har vært så alt for flink på), god batterilevetid (> 20 timer) og fravær av proprietær drittprogramvare (*host*sony*host*), så blir dette min nye MP3-spiller. :) Noen som vet når den kommer for salg?

5277557[/snapback]

 

Tvert i mot, så har Creative vært helt sjef på lyd i forhold til iPod. Men det skal sies at lydsystemet Apple puttet i iPod Shuffle er veldig bra, og at det er dette de bruker i Nano og de iPod-ene om jeg ikke tar feil.

 

Personlig, så liker jeg lyden i min Zen Micro veldig godt, men skulle ønske det var noe mer trøkk i bassen. Noe sånt som en "loudness" eller "MegaBass"-funksjon. .

 

Andre ting som er veldig bra med Creative:

På flash-spillerne deres kan du hive musikk over på den uten noe 3.parts programvare.

På HD-spillerne må du riktignok ha 3.parts programvare, men Creatives eget program fungerer faktisk veldig bra hvis du gidder å sette deg litt inn i det.

...og hvis du ikke gidder, kan du laste over musikk med Windows Mediaplayer uten å stresse med drivere.

 

I tillegg trenger du ikke å slette all musikken på spilleren hvis du kobler den til en annen maskin, sånn som du må på iPod.

 

Det er generelt ikke mye negativt jeg har å si om Creative. Jeg har hatt en del Flash-spillere fra dem som har funket godt som gull. Har byttet et par som ikke har funket, men de har jeg stort sett ødelagt selv :D

Det som er så konge med Creative, er at du kan bytte de når du har problemer. No questions asked.

5280681[/snapback]

 

Å ha en harddiskbasert spiller helt uten tredjeparts programvare forblir fremdeles en utopi, altså? Nedtur for oss som velger å ikke bruke windows (eller mediaplayer for den saks skyld)... :(

Lenke til kommentar
jorgis : iAudio sine MP3 spillere bruker vel helt standard USB kontakter og blir registrert som removable storage så de fleste operativsystemer kan uten problemer kopiere frem og tilbake.

5287668[/snapback]

 

Heey! iAudio X5 var jo riktig lekker, med videomuligheter, støtte for Ogg og FLAC, grei størrelse, fravær av proprietær programvare og også en okei pris. :) *løpe og kjøpe*

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...