Gå til innhold

Dell på vei mot AMD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pøh, håper AMD nekter å selge til Dell, skjer dette får mitt irrasjonelle hat mot Intel og Dell seg ei alvårlig blemme, og ja jeg liker å fnyse med ei forkastlig med ei hånlig mine hver gang jeg hører ordet Dell, (Det også en helt klar irrasonell handling) :!: )

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Jeg mener Dell selger Opteron servere allerede om du ikke lar deg overtale til å kjøpe en Intelboks istedet. Det er jo dog noe helt annet om de begynner å føre AMD på nettsidene sine. Det har gått rykter om dette siden K7 kom ut, så jeg tror det ikke før jeg ser det. Er dessuten litt anti-Dell etter at jeg hadde en runddans med Dell support.

Lenke til kommentar

Jeg ser frem til en lang meningsløs tråd som kun har som hensikt å være fyllstoff mellom forrige tråd om akkurat samme tema og den neste som kommer om ca et halvt år.

 

Dell på vei mot AMD? Veldig lite sannsynlig. Har jeg en gang tatt meg tid til å lese artikkelen, vel vitende om at det er fullstendig bortkastet tid av mitt liv? Veldig lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

At AMD, som har ett søksmål vedrørende konkurransehindring gående mot "monpolisten" Intel, nå skal levere til "Intel Retail Group" som enkelte kaller Dell høres usannsynlig ut. Jeg tviler på at AMD vil nedlate seg til å sammarbeide med det selskapet som i årevis har stått som selve inkarnasjonen på en monopolbedrift og som representerer alt det AMD har gått til søksmål mot.

 

På den annen side; I business handler det om penger og ikke moral, så helt utenkelig er det kanskje ikke?

Lenke til kommentar
At AMD, som har ett søksmål vedrørende  konkurransehindring gående mot "monpolisten" Intel, nå skal levere til "Intel Retail Group" som enkelte kaller Dell høres usannsynlig ut.  Jeg tviler på at AMD vil nedlate seg til  å sammarbeide med det selskapet som i årevis har stått som selve inkarnasjonen på en monopolbedrift og som representerer alt det AMD har gått til søksmål mot.

 

På den annen side; I business handler det om penger og ikke moral, så helt utenkelig er det kanskje ikke?

5189509[/snapback]

 

Jeg ville bli overrasket om AMD setter moral over penger. Om man er kynisk nok til å anta at alle store firmaer kun tenker på penger, og gir totalt f i moral, sålenge det ikke fører til dårlig publisitet -> mindre penger. Så har jeg bitt meg merke i at da kan man lettere spå og forstå store firmaers handlinger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg ville bli overrasket om AMD setter moral over penger

5189530[/snapback]

Så du mener det er umoralsk av AMD å samarbeide med Dell?

5189590[/snapback]

 

Heh, det var da også en tolkning :) Den meningen er det isåfall ditt innlegg som fronter sånn som jeg leser det. Min kommentar var mer rettet mot "På den annen side; I business handler det om penger og ikke moral, så helt utenkelig er det kanskje ikke?"

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvsagt ville AMD solgt til Dell om de fikk anledning.

 

AMD er et aksjeselskap, eiet av investeringsselskaper og aksjefond. De har plassert pengene der fordi de forventer at investeringen skal gi en fornuftig avkastning.

 

Hvis Dell faktisk ønsker å selge AMD-baserte maskiner, og AMD's ledelse ikke vil "nedlate seg til å sammarbeide med det selskapet som i årevis har stått som selve inkarnasjonen på en monopolbedrift og ..." så kommer eierne til å sparke dem på hue og bakenden ut fortere enn du kan si "Intel Retail Group", og sette inn noen som vil istedet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg håper det er sant denne gangen. Hvis det er det så betyr det bedre valgmuligheter for de ansatte som er rammet av en eksklusiv bedriftsavtale med Dell. Også gleder jeg meg til litt motvekt til dagens TV-reklame for Dell som ensidig sier "... med en kraftig Pentium 4 prosessor" akkurat som om AMD-prosessorer ikke er kraftige. Ensidighet er en uting så jeg synes det er en fordel om reklamen blir mindre ensidig og folk blir mer klar over at det finnes gode alternativer. Det er ikke sagt at AMD er bedre, men hvis folk påvirkes ensidig så vil de ofte få et skjevt bilde på ting også.

Lenke til kommentar

Samvittighet? :!:

 

En rask sjekk bereftet min mistanke: Ikke bare er AMD eiet av institusjonelle investorer, men mange av dem har også eierinteresser i Intel. Barclays Bank, Vanguard, Goldman Sachs med flere har betydelige poster i både Intel og AMD.

 

Det er nok ikke samvittigheten som bestemmer hvor de plasserer pengene sine nei...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvis Dell faktisk ønsker å selge AMD-baserte maskiner, og AMD's ledelse ikke vil "nedlate seg til å sammarbeide med det selskapet som i årevis har stått som selve inkarnasjonen på en monopolbedrift og ..." så kommer eierne til å sparke dem på hue og bakenden ut fortere enn du kan si "Intel Retail Group", og sette inn noen som vil istedet.

 

Geir :)

5189673[/snapback]

Så du mener altså at gode gamle Hector Hor®uiz ikke er cpu-industriens "Mother Theresa of CEO's", men lar seg presse av kapitalkreftene til å fraternisere med fienden?

Ja, ja, glansbildene blekner ett etter ett.

 

 

Ikke se bort fra at mine innlegg i denne tråden (også) har ett snev av ironi over seg ;)

 

Lenke til kommentar

Folk tror det de vil tro, spesielt på internettforum som dette. Om noen ønsker å tro at det er nonneordenen til Mor Theresa som eier AMD så er det greit for meg. ;)

 

Så får de heller blir skuffet når sannheten går opp for dem.

 

Jeg synes det er strålende om Dell begynner å selge AMD. Men jeg gråter ikke hverken prinsipielle eller moralske tårer om de lar det være.

 

Barclays Bank, Vanguard og Goldman Sachs er forøvrig store eiere i Dell også...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...