Gå til innhold

XGI lanserer Volari 8300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bli interressant dersom den blir billig (noe jeg regner med den blir). Vel mulig den skaffer XGI noen penger i kassa, men noen stor suksess blir den neppe. Skjønt, utifra OCW's test ga den ganske mye bedre bilde enn x300, så den kan nok kanskje bli en höydare innen kategorien "billig HTPC/mediepc"

 

edit: billig, ikke villig :)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

DrErling: Uten å ha funnet noen tester så tror jeg ut i fra spesifikasjonene at det ikke kan sammenlignes med 6600GT i det hele tatt. Det ligger nok i området rundt 6200 eller 6200TC ytelsemessig.

 

Minnebåndbredden er takket være den veldig smale 64bit minnebussen bare 4,8 GB/s. Altså mindre enn vanlig dobbelkanal systemminne. 6200 har til samenligning 8,8 GB/s minnebuss. 6200TC kan være tregere takket være enten 64 eller 32bit databuss, mindre minne og lang latency til systemminnet. 2 pixel pipelines er også i minste laget når selv GF 6200 og Radeon X300 har 4 pipelines.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Viss du skal ha HTPC til film og andre saker og ikkje spel er jo dette kortet genialt...

5139134[/snapback]

 

Det er det jeg setter spørsmål ved. Jeg lurer på om det faktisk tilbyr noe som helst av interesse og praktisk betydning. I tillegg har man ulempen med at driverne til ATi og NVidia har en rekke valg og konfigurasjonsmuligheter man kanskje ikke vil få hos denne produsenten. ATi og NVidia vet man også at fungerer fint med så godt som alle applikasjoner, avspillere, 3d programmer og spill der ute.

Lenke til kommentar

I følge nVidias spesifikasjoner har nForce 6200 TC kortene ikke støtte for "high quality scaling", "3:2 pull-down correction" og "inverse telecine", som påstått i artikkelen.

 

For øvrig benytter WMR9 Renderlsess modus 3d grafikkdelen av skjermkortet for å lage et bilde. Alle nye og gode videoavspillere støtter dette. Men poenget er at en trenger et relativt kraftig kort for å gi de beste bildene, noe tilbakemeldinger fra flere high-end brukere støtter. Jeg er derfor usikker på om et strippert kort med en dårlig grafikkmotor er den beste løsningen for en HTPC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...