Gå til innhold

Din vanlige frp-velger.


Anbefalte innlegg

Denne beskrivelsen av Frpere syntes jeg var treffende.

Noen som har inderlige innsigelser, eller traff personen hode på spikeren? :!:

 

I mine øyne appellerer Frp til mange sutrefolk hvis største paradoks her i livet er at vi faktisk ikke har lov til å kjøre fortere enn 100 km/t og at en sixpack med øl koster 150 kroner. Videre føler jeg at de har en 100/0-fordeling i.f.t. straff vs forebygging. Og så har vi de gode gamle brune elementene da. Lekkert er det ikke akkurat.

 

Det positive er at de befinner seg i en sådan situasjon at de kan være politisk ukorrekte og av og til kaste et ærlig lys over sakene. Det skal de ha.

 

Det er helt rett at det er politisk korrekt å mislike Frp. Det finnes sikkert mange som gjør det "fordi andre gjør det samme". Men noe sier meg at det er noe rasjonelt bak det faktum at så mange rygger 2 skritt tilbake når de ser Frp-logoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne beskrivelsen av Frpere syntes jeg var treffende.

Noen som har inderlige innsigelser, eller traff personen hode på spikeren?  :!:

Like generaliserende, dog mye dårligere enn:

 

http://www.student.uit.no/~groven/fun/aeta...ling_leding.htm

Klart det er generaliserende... er ikke som om det lar seg gjøre å gå konkret inn på alle enkeltindividene som stemmer et gitt parti. Kunne jo f.eks fortsatt videre med å si at Frp sin ideologi appellerer til mennesker som lever av å gjøre andre mennesker til syndebukker og at Frp har lav oppslutning blant folk med høyere utdanning, så sant de ikke har en lederjobb i næringslivet.

 

Men for all del, avdramatiser det du.

Venter ikke annen reaksjon. ;)

Lenke til kommentar

Klart det er generaliserende... er ikke som om det lar seg gjøre å gå konkret inn på alle enkeltindividene som stemmer et gitt parti. Kunne jo f.eks fortsatt videre med å si at Frp sin ideologi appellerer til mennesker som lever av å gjøre andre mennesker til syndebukker og at Frp har lav oppslutning blant folk med høyere utdanning, så sant de ikke har en lederjobb i næringslivet.

 

Men for all del, avdramatiser det du.

Venter ikke annen reaksjon. ;)

FrP omtaler seg jo ikke som noe annet enn det nye arbeiderpartiet heller - hva forventer du da av utdanningsnivået til gjennomsnittsstemmeren? Hva du mener med at de lever av å gjøre andre mennesker til syndebukker skjønner jeg ikke helt. SV har nok en god andel folk med høyere utdannelse, men det er flere lysår mellom de med økonomisk utdannelse, det er særlig folk med kreativ eller humanistisk utdannelse som stemmer SV. Idealister som hater USA/Israel og dyrker det totalitære regimet på Cuba.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Det er jeg noe enig i. Enkelte strekninger. Men hovedforskjellen, tror jeg, er at der hvor jeg, du og allemannsen mener enkelte veier er modne for 120 km/t, vil enkelte ikke klare annet enn å klage når de kommer hjem fra bilferie, som om fartsgrensene ødela ferien deres, og fortsette å whine om det som om det ikke finnes viktigere ting.

 

Må bare påpeke at jeg ser ikke verken på veier eller fartsgrenser som engasjerende saker. Bompengene synes jeg godt kunne ha gått til andre ting enn veiutbygging. Mens jeg anser fartsgrensene som noe konservative.

 

Overraskende hvor lite en bryr seg når en ikke har bil selv. :p:blush:

Lenke til kommentar

Tja, personlig er FRP et av alterativene for meg når valget kommer. Et parti som SV eller KRF skremmer meg mye mer enn FRP, selv når det kommer til medlemmer. For det finnes mye rart i FRP, men de er ikke lenger verstingene.

 

Men partiet er utsatt for mye fordommer og uvitenhet, man burde igvertfall lese gjennom partiprogrammet før man hetser dem.

 

Selv var jeg gjennom hele ungdommen en som svartmalte FRP og lovpriset AP. Heldigvis er jeg blitt eldre og gjør opp min egen mening utifra fakta fremfor å høre på hva som er pop. FRP er blitt et rimelig stort parti, det må man bare respektere.

 

Men jeg er ikke akkurat kjent for å klage så alt for mye, ikke har jeg bil (tar bussen eller sykler), jeg syntes vi har det mer enn godt nok her i dette landet, ikke har jeg lederstilling og ikke er jeg rik. Burde vel kanskje stemt AP eller SV slik at jeg får enda større puter sydd på underarmene mine, men jeg vet ikke helt, det føles bare glat i å stemme på et parti som vil diskriminere, utnytte, detaljestyre og forhåndsdømme folk.... :roll:

Lenke til kommentar

Personlig har jeg et problem med velgerne.

 

Husker at jeg snakket med en på min egen alder. han skulle ikke stemme, sa han. Jeg snakket litt om de forskjellige partiene, og bang, FRP-er på flekken.

 

Jeg sa: "tja, lavere avgifter på de fleste varer... alkohol, tobakk spesielt."

Videre: "en ganske streng innvandringspolitikk"

 

Min nabo svarte: "Billigære sprit og mindre svartingær!? Kødderru?!"

 

:roll:

 

Faktum er at veldig, veldig mange usympatiske bygdetullinger er tiltrukket av FRP, og det vet ledelsen i partiet. De appellerer til denne gruppen, og gir enkle løfter ola alkoholiker nordmann kan forstå.

 

Vi trenger å få en effektiv utdannelse i dette landet, så vil kanskje folk forstå hva begrepene politikk og samfunn handler om. Det vil i så fall ikke love godt for FRP tror jeg.

Lenke til kommentar
Denne beskrivelsen av Frpere syntes jeg var treffende.

Noen som har inderlige innsigelser, eller traff personen hode på spikeren? :!:

 

+ masse tekst.....

Eller har spikeren truffet hoved på vedkommende ? Alle har sine egne meninger om politiske partier så det så.... ;)

Lenke til kommentar

Vel visse ting er bare latterlige, noe frp er.

 

Hvis man tenker tilbake på tyskland i hitlers tid og tenker på hva som fikk folk til å tro på dette.. Kan man med meget god govilje se et snev av samme årsaker..

 

Men ja jeg mener frp velgere er de som helst vil se den posetive siden av vekt balanse skåla og la noen andre ta seg av det negative..

 

Noen mennesker må innse at ingen ting kommer av seg selv. What goes up must come down.

 

 

Ja dette innlegget graver sin egen grav, da det er skrevet på en slik måte at en frp velger kunne skrevet det(med unntak av innholdet)

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg ser nesten aldri argumenter for hvorfor FrP er så mye verre enn andre partier. Liksom det er vedtatt at Jorda går i bane rundt Sola, er det vedtatt at FrP er latterlig. Det gjør meg skeptisk. Jeg vil se argumenter.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi skal holde Hitler-Tyskland unna denne diskusjonen, uansett snev og godvilje.

 

Generelt ber jeg dere vise forsiktighet i karakteristikkene her. Det er en stor andel nordmenn og dermed forumbrukere som stemmer på dem og de har sikkert ulike grunner for dette. Da bør vi avstå fra å rubrisere etter partipreferanse.

 

Generalisering er uansett en uting...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...