Gå til innhold

HTPC-BOX 2.0 (update side 3)


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge ønsket meg HTPC, og har lenge tenkt på hvordan utnytte min gamle AMD DURON 600. Skulle jeg ha satt den sammen til en komplett HTPC, ville det kostet over 4000,- bare i deler som skjermkort, Harddisk, kabinett, osv...

 

Derfor, da jeg så at Siba solgte XBOXer til 999,- før jul var det ikke noe å tenke på! Jeg kjøpte en slik:

XBOX%20crystal.jpg

 

Problemet er at den er gjennomsiktig, og "kona" ville ikke tillate en slik stygg gjenstand i hjemmet... Det var da jeg bestemte meg for en ekstrem forvandling.

 

Slik skal den se ut:

xbox%20svart%20vinkel.JPG

 

Forklaring:

Jeg skal sette blå leds i front, fordi det er fett med blått og svart :cool:

De blanke flatene skal jeg lakkere svart fra innsiden slik at det blir som pianofinish

De grove sidene blir lakkert fra utsiden

Et LCD display settes inn over port 3 og 4.

Under LCDen skal jeg la Microsoftlogoen være gjennomsiktig, med blå leds på baksiden.

 

...og det du ikke ser:

På innsiden skal jeg sette en Logitech trådløs sender slik at jeg slipper den stygge ledninga som følger med. En orginal sone 2 IRmottaker skal også settes på innsiden, med IRøyet i et av hullene på undersiden av LCDdisplayet hvor det en gang var en kontrollerport.

 

Slik er displayet:

matrixorbital.JPG

 

Dette er kontrolleren jeg skal bruke:

3589.jpg

Jeg har dessverre ikke bilde av senderen akkurat nå, men det kommer :D

 

En update med hva jeg har gjort så langt kommer om noen dager.

 

Vær snill og IKKE spør om programvare, da det finnes mye ulovlig programvare på nettet. Jeg kommer IKKE til å svare noen slike spørsmål. Jeg vil KUN fokusere på maskinvaren og modifikasjonene.

 

EDIT: Bildene kan noen ganger forsvinne. Dette kommer av at de ligger på en server som til tider kan være ustabil. Bare prøv igjen, så order det seg :D

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bilder av kontrollerne som jeg har tenkt å plassere inni kabinettet.

 

Logitech

Slik ser den orginalt ut:

logitech%20hel%20thumb.jpg

 

 

Slik ser den ut på innsiden:

logitech%20inni%20thumb.jpg

 

Etter å ha fjernet plastikken og minneportene, samt loddet fast ledningene på oversiden ser den slik ut:

logitech%20ferdig%20thumb.jpg

 

 

IR-dongle

Slik ser den ut på framsiden:

IRdongle%20front%20thumb.jpg

 

Dette er baksiden. Ringen indikerer loddepunktene til IRøyet som jeg skal lodde av og plassere på en mer hensiktsmessig plass.

Men den tid, den sorg. Foreløpig sitter den dær den skal:

IRdongle%20bak%20thumb.jpg

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Ja, da var delene ferdig lakkert...

 

Jeg er svært missfornøyd med resultatet, derfor har jeg noen tips fra erfaring til dere som skal lakkere noe liknende:

 

1. Bruk et rom som ikke er i daglig bruk... slik som en gang eller en stue. Svevestøv kan klistre seg til lakken!

2. Dekk HELE gulvet med avispapir. Hvertfall i en radius på 3 meter fra dær du skal lakkere!

3. Lynol er kjekt å vaske gulvet med etterpå hvis du ikke har fulgt punkt 2 (med mindre du har parkett). :blush: Heldigvis har jeg lynoliumsbelegg!

4. Pass på å ikke ta på de lakkerte delene før etter 2 dager. Fingermerker kan lett vises hvis det ikke er helt tørt.

 

Og så resultatet:

ferdig_lakkert_thumb.jpg

Jeg beklager at bildet er dårlig, men det er det beste jeg fikk til for øyeblikket. Flere bilder kommer neste uke.

 

Legg merke til at jeg allerede har skjært ut hull til LCD, pluss at Microsoftlogoen nederst til høyre er gjennomsiktig.

 

Neste uke skal jeg sette sammen delene! ! :w00t:

Lenke til kommentar

Har vurdert å bygge Xboxen min inn i et CD-spillerkabinett.

Hadde vært dritbra å hatt en Xbox forkledd som en standard CD-spiller.

Ville jo passet perfekt med anlegget (HI-FI komponenter).

Bor bare en km unna Sony Norge, og der regner jeg med det er lett å få tak i noe slikt. :D

 

Kan forøvrig nevne at jeg har moddet min Xbox sånn at den har coaxial SPDIF. (Digital Lydutgang).

Endret av snole
Lenke til kommentar
Har vurdert å bygge Xboxen min inn i et CD-spillerkabinett.

Hadde vært dritbra å hatt en Xbox forkledd som en standard CD-spiller.

Ville jo passet perfekt med anlegget (HI-FI komponenter).

Bor bare en km unna Sony Norge, og der regner jeg med det er lett å få tak i noe slikt. :D

Ja, snole... du vet hva du har å gjøre!

 

Jeg har nemlig tenkt på det samme, men å finne et svart Sony QS CDspillerkabinett er ikke akkurat det letteste å skaffe....

Jeg fant en svart ES spiller til 500 på finn.no, men den var solgt :(

 

Jeg har uansett øynene åpne.

Lenke til kommentar
Har du kjøpt Lcden? Tenker på, skal du ha en slik med den størrelsen?

Du får vel plassproblemer med f.eks den og kontrollerportene?

Ja, displayet kjøpte jeg for ca 2-3 år siden. Det er et seriellt display som jeg har brukt til min PC. Jeg tenkte at jeg kunne bruke det på min xbox når jeg først skulle modde.

 

For å få det til å funke på xboxen har jeg fjernet serie til paralell konverter-kortet. Dermet ble tykkelsen betydelig redusert. Hvis du har lest på første post, har jeg nevnt at de portene som blir i veien, skal gjøres om til interne porter hvor jeg skal intergrere en trådløs kontroller og IR dongelen.

 

...egentlig ønsker jeg meg et VFD display, men det koster MYE!

 

btw, jeg har koblet opp displayet på en smartxx chip. Dette funker fett. Bilder kommer neste uke!

Lenke til kommentar
Ja, snole... du vet hva du har å gjøre!

 

Jeg har nemlig tenkt på det samme, men å finne et svart Sony QS CDspillerkabinett er ikke akkurat det letteste å skaffe....

Jeg fant en svart ES spiller til 500 på finn.no, men den var solgt :(

 

Jeg har uansett øynene åpne.

Nice prosjekt :) Håper du får det til :thumbup: Du kunne sagt ifra, så kunne vi byttet Xbox ;) Du kunne fått min svarte, og jeg kunne fått din "crystal" :p

Hva er en Sony QS spiller? Har en Sony CD-spiller hjemme på rommet som står og støver :p Tror det er en sony da :) Kan sjekke når jeg kommer hjem fra skolen, og evt. ta noen bilder og sende deg en PM!?

Lenke til kommentar

Sony har 3 serier med hifi-komponenter.

 

Den vanlige serien, QS serie (mer forseggjort) og ES (den feteste og dyreste serien).

Har en vanlig forsterker i QS serien her. Mens CD-spilleren (som enda funker fint) er i standard serien.

Det som hadde vært helt über, ville vært å funnet tak i en QS spiller, for da matcher kabinettene. (mer avrundete hjørner på fronten, samt ALU frontpanel istedenfor plastikk osv osv......)

Lenke til kommentar
Hva er en Sony QS spiller? Har en Sony CD-spiller hjemme på rommet som står og støver :p Tror det er en sony da :) Kan sjekke når jeg kommer hjem fra skolen, og evt. ta noen bilder og sende deg en PM!?

Ja, det hadde vært fint å få sett hvordan CD spilleren ser ut! Jeg har tilsynelatende samme forsterker som snole, så om ikke jeg har lyst på den, vil kanskje han ha den...

 

og forresten... jeg tenkte på å forsøke å bytte kabinett med noen som hadde svart, men så fant jeg ut at jeg heller ville bruke tid og energi på å ødelegge det kabinettet jeg har :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...