Gå til innhold

HTPC-BOX 2.0 (update side 3)


Anbefalte innlegg

Ja, da var det tid for nok en oppdatering!

 

Jeg har jobbet intenst, og er snart ferdig. Foreløpig har jeg bilder av hva jeg har gjort med Lysdiodene i front.

 

Dette er temaet: Orginalt er det installert lysdioder som er tofarget i rød/grønn. Dette er ikke spesielt fint, så jeg bestemte meg for å sette inn blå lysdioder. På Clas Ohlson selger de en 5 pk til 30 kr. Problemet er at de er 5 mm, i motsetning til de 3 mm som er installert...

 

Hva skal man gjøre? Jeg studerte kretskortet, og oppdaget at det faktisk ER plass til 5 mm dioder, bare man freser litt med sin "wannabe" dremel (cooltec fra clas ohlson)

 

Her er bilder av første fresing:

leds1_thumb.jpg

 

Problemet med fresing nr 2, er at jeg må frese bort lederen til eject-knappen. Dette skal jeg løse ved å legge opp en "ekstern" ledning. Den andre lederen er til den grønne lysdioden, så den driter jeg i...

leds2_thumb.jpg

Hvis dere studerer bildet nøye kan dere se at lederne til dioden til venstre er kuttet av... Jeg dreit meg rett og slett ut, og bommet kraftig da jeg skulle frese! :hrm: ...får legge opp en ledning til.

 

Her er resultatet:

leds3_thumb.jpg

 

 

 

Next episode: The fitting of the LCD ;)

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Wow detta kan bli bra. Regner med jeg gjør dette selv. Liker ikke den crystal xboxen. Den er bare så fæl. Ikke passer den inn noe steder og når den er plassert lyser den opp :mad:

 

Btw har du sjekket disse multifarge ledsene her? Blå og hvit har jeg tenkt på :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var det tif for å montere LCDen!

 

Først må man skjære i metallchassiset. Hullet i fronten skjærte jeg før lakkering.

fit1_thumb.jpg

 

Jeg var heldig, for på en mirakuløs måte sitter LCDen i klem, slik at jeg slipper å feste den på noen måte! Det passer meg bra, fordi det er skikkelig trangt. Her har jeg måttet skjære litt i harddiskramma slik at displayet får plass.

fit2_thumb.jpg

 

Her fra anndre vinkler:

fit3_thumb.jpg

 

fit4_thumb.jpg

 

fit5_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hva er en Sony QS spiller? Har en Sony CD-spiller hjemme på rommet som står og støver :p Tror det er en sony da :) Kan sjekke når jeg kommer hjem fra skolen, og evt. ta noen bilder og sende deg en PM!?

Ja, det hadde vært fint å få sett hvordan CD spilleren ser ut! Jeg har tilsynelatende samme forsterker som snole, så om ikke jeg har lyst på den, vil kanskje han ha den...

 

og forresten... jeg tenkte på å forsøke å bytte kabinett med noen som hadde svart, men så fant jeg ut at jeg heller ville bruke tid og energi på å ødelegge det kabinettet jeg har :D

Har gått litt treig her :p Skal ta noen bilder når jeg får fiksa kamera og sånn ;)

Du har ikke et bilde av en sånn spiller da, så kan jeg se om det er en sånn en eller ikke?

 

Ser nice ut hittil :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var tiden inne for å gjøre seg ferdig. Jeg har tilpasset displayet, så nå gjenstår plasseringen av de interne kontrollerne og kontrollerportene.

 

Kontollerportene:

 

Slik ser kontrollerporten ut:

intern1_thumb.jpg

Problemet er at dette er én enhet, som består av et plaststykke med metalldeksel rundt kontaktene. Her må det nok sages litt...

 

Und ze rezult:

intern2_thumb.jpg

 

 

Kontrollerne:

Tidligere har jeg vist IR-dongelen i demontert tilstand, men nå har jeg montert ledninger slik at den blir mer plasseringsvennlig:

intern3_thumb.jpg

 

 

Plasseringen:

 

Nå er det på tide å plassere tingene slik at det passer inni kabinettet. IR-dongelen plasseres under CDROMen. For å unngå kjedelige kortslutninger, bruker jeg maskeringstape til å innkapsle dongelen. Kanskje ikke akkurat den mest proffe løsningen, men det funker i hvert fall :D

fit6_thumb.jpg

 

fit7_thumb.jpg

Legg merke til kontrollerportene^^ Den ene porten limte jeg fast med kontaktlim, mens den andre (IR-dongelen) er plassert bak LCDen.

 

 

Dessverre fikk jeg ingen bra bilder av plasseringen av logitech-kontrolleren, men den plasserte jeg på oversiden av CDROMen. Jeg skal skjære litt i skjermingen, slik at det blir plass mellom spilleren og lokket. Dette har jeg ikke tid til å gjøre med det første, så det kommer etter hvert.

 

Men foreløpig et bilde av den nesten ferdige XBOXen! Her uten lokket på!

 

finish_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da var de siste bildene på plass :w00t:

 

finish2_th.jpg

 

finish3_th.jpg

 

finish1_th.jpg

Her ser dere hvordan anlegget mitt ser ut. Utførelsen på tuneren min er karakteristisk for QS serien, hvor fronten er helt flat og av aluminium, og hjørnene er avrundet.

 

Mitt neste prosjekt er å få tak i en defekt eller billig CD/DVDspiller med samme utførelse, og plassere XBOXen i den, slik at den blir 100% kamuflert :D

Lenke til kommentar
Good news everyone!

 

Jeg har funnet en defekt Sony CDveksler av typen CDP-CD505. Jeg kjøpte den uten å ha sett bildet, men etter mye research på nettet kom jeg fram til at den vil se omtrent slik ut:

sony%20video.JPG

 

Planen er da å ta ut innmaten, og sette inn XBOXen! :D

 

Blir ikke det fett! Kanskje jeg tilogmed klarer å kombinere den med karusellen. (veldig usannsynlig, men man kan vel drømme litt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...