Gå til innhold

nForce5 med 1200FSB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir spennende å lese tester av dette brikkesettet sammenlignet med tilsvarende for AMD, spesielt med tanke på P4P EE og dobbelkjerne P4 "Smithfield" som kommer senere i år. Kanskje Intel-løsninger kan komme på par med AMD64 mhp. rå ytelse takket være skikkelige brikkesett slik som dette?

Lenke til kommentar
Hvis Intel tar igjen AMD i ytelse i spill, så bytter jeg nok til Intel ved neste oppgradering. Men tviler veldig på det...

Om de gjør det med disse er jeg i tvil om ,men i løpet av 2006 er nok Intel tilbake på toppen igjen ,det er jeg temmelig overbevist om og da tror jeg det blir lenge til neste gang de gir fra seg "tronen" , det er ikke første gang man ser at en "outsider" seiler opp og tar ledelsen for en periode for deretter å falle tilbake igjen ,når de store får "samlet" seg igjen , dette tror jeg kommer til å hende nå også .

Uansett håper jeg at forskjellen mellom amd og Intel vil bli minimale fremover , da det er dette som gir skjerpet konkuranse med stadig nye produkter til fornuftige priser til oss forbrukere .

Lenke til kommentar
Her lukter det fasekjøling spør du meg.. eneste som klarer å kjøle ned en overklokka Prescott godt nok ;)

 

Og Øivind, det var da fælt så entusiastisk utbrudd? :p:roll:

Hvgor har du dette fra ? Egne erfaringer eller???

Merkelig hvor det skal overdrives når enkelte uttaler seg :hmm:

Det var ikke så galt sagt :yes:. Du trenger nok ganske god kjøling til å kjøre på 1200FSB. Kjører selv på 1200FSB med min trofaste p4 2,4c@3,6GHz med vannkjøling på et HK med 865PE chipsett. Det utgir ganske mye varme!!

Og til dere som synes at vannkjøling er uberdyrt så er det muligt å skaffe billig og bra vannkjøling.

Thermaltake Bigwater vannkjøling til 900kr

og

NorthQ 3600 Silent Water vannkjøling som settes i en cd-brønn og koster 697kr hos itbutikken.no

Lenke til kommentar

Ja ja, så AMD er blitt en "outsider" nå...

Tror ikke at Amd har kommer til å gi fra seg tronen på en stund. Tidene forandrer seg, bare se på grafikkort fronten, nvidia og 3dfx, var på toppen mange år, se nå, nå er det Ati som er kongen på haugen, 3dfx er konk, og nvidia har gitt ut sin beste grafikkort serie på mange år som god nok til å konkurere med de beste kortene til Ati. Tipper nok at intel kommer med cpu'er som kan konkurre med de beste fra Amd, men kommer de til å ta tilbake tronen, nei tipper jeg.

 

Nå lager vel intel gode brikkesett, det som er problemet nå ser det ut til er en fiasko av en kjerne, den såkalte "prescott" serien klarte aldri å leve opptil forventningene som northwood serien skapte.

 

Men det blir spennende å se hva de nye året bringer.

Lenke til kommentar
Her lukter det fasekjøling spør du meg.. eneste som klarer å kjøle ned en overklokka Prescott godt nok ;)

 

Og Øivind, det var da fælt så entusiastisk utbrudd? :p:roll:

Hvgor har du dette fra ? Egne erfaringer eller???

Merkelig hvor det skal overdrives når enkelte uttaler seg :hmm:

Var en overdrivelse selvfølgelig... Men når det er sagt, en Prescott blir bra varm når du klokker den over 1200FSB... ;)

Lenke til kommentar
Ja ja, så AMD er blitt en "outsider" nå...

Tror ikke at Amd har kommer til å gi fra seg tronen på en stund. Tidene forandrer seg, bare se på grafikkort fronten, nvidia og 3dfx, var på toppen mange år, se nå, nå er det Ati som er kongen på haugen, 3dfx er konk, og nvidia har gitt ut sin beste grafikkort serie på mange år som god nok til å konkurere med de beste kortene til Ati. Tipper nok at intel kommer med cpu'er som kan konkurre med de beste fra Amd, men kommer de til å ta tilbake tronen, nei tipper jeg.

 

Nå lager vel intel gode brikkesett, det som er problemet nå ser det ut til er en fiasko av en kjerne, den såkalte "prescott" serien klarte aldri å leve opptil forventningene som northwood serien skapte.

 

Men det blir spennende å se hva de nye året bringer.

Ja de har vel vært en "outsider" hele tiden , selv om de i dag har lykkes med en prosessorserie så betyr ikke det at de kommer til å forbli på toppen for evig tid , det er vel akkurat det vi ser med Intel i dag , at de nesten tok alt som en selfølge og dermed tok amd innersvingen på dem . Intel er imidlertid et firma med økonomi og kompetanse nok så jeg betviler sterkt at de "godtar" å være nr 2 så veldig lenge .

Lenke til kommentar

Om de gjør det med disse er jeg i tvil om ,men i løpet av 2006 er nok Intel tilbake på toppen igjen ,det er jeg temmelig overbevist om og da tror jeg det blir lenge til neste gang de gir fra seg "tronen" , det er ikke første gang man ser at en "outsider" seiler opp og tar ledelsen for en periode for deretter å falle tilbake igjen ,når de store får "samlet" seg igjen , dette tror jeg kommer til å hende nå også .

Saklig, vil påstå at AMD ikkje er noken som helst "outsider" sjølv om Intel regjerer store delar av markedet.

Lenke til kommentar

Sick! Ser for meg høye klokkefrekvenser! Dog nForce 5 brikkesettet blir jo for LGA775 plattformen og dens prosessorer med Prescott kjerne, så her blir det vel varme som vil sette en stopper! Men selvfølgelig er dette ikke noe problem for dem som sitter med vannkjøling eller en eventuell Vapochill Lightspeed!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...