Gå til innhold

Over 80 000 fans krever at Sony lager Days Gone 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er veldig trist når betalingsvilje ender opp med å bestemme hva som lages av spill. Skjønner at det blir sånn, men hadde det vært sånn i alle medier hadde vi sitti her og sett Ex on the Beach alle sammen, uten mulighet til å titte på Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

 

 

Nei, spill er teknologi, business og kunst i skjønn forening, et trehodet trolø som er vanskelig å temme.

Endret av Joelsp3anuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Joelsp3anuts said:

Synes det er veldig trist når betalingsvilje ender opp med å bestemme hva som lages av spill. Skjønner at det blir sånn, men hadde det vært sånn i alle medier hadde vi sitti her og sett Ex on the Beach alle sammen, uten mulighet til å titte på Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

 

 

Nei, spill er teknologi, business og kunst i skjønn forening, et trehodet trolø som er vanskelig å temme.

Hadde heller solgt TVen enn å se på Ex on the Beach eller Paradise Hotel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Veldig synd. Days Gone ble laget av en relativt liten stab for et AAA-spill, og spillet hadde diverse bugs ved lansering. Spillet har over tid blitt svært bra,, og er nå høyt verdsatt av en betydelig fanbase. Sony valgte i stedet å satse på en helt unødvendig nyversjon av The Last Of Us 1. The Last Of Us 2 var et sammensurium av woke ideologi kombinert med en teknisk brilliant presentasjon, og ble derfor nærmest unisont hyllet av pressen. Og nå skal vi få en ny dose The Last of Us 1, garantert med noen "tidsriktige" forandringer i persongalleri og handling.

Days Gone er i det minste et spill uten "wokeness", og har en hovedkarakter og persongalleri som i større grad representerer vår del av verden (som faktisk produserer disse spillene). Men de store "woke" selskapene vil knapt ha spill lengre, hvor historien er sentrert rundt en hvit mann (jevnfør Hollywood, Netflix osv.). Skulle ikke forundre meg om Days Gone mer "tradisjonelle" rollebesetning bidro til kanselleringen, bare ta en titt på siste Oscars-utdeling. Nå har tom. CD Project Red gitt etter for woke-mobben, og hinter om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill, selv om kun menn kan være witchere ifølge bøkene.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (49 minutter siden):

I Days Gone derimot så er "wokeness" totalt fraværende, og vi får endelig en hovedkarakter som faktisk representerer majoriteten av de av oss som spiller dataspill, og demografien i denne delen av verden (som faktisk produserer disse spillene). Men de store "woke" selskapene vil knapt ha spill lengre, hvor historien er sentrert rundt en hvit mann (jevnfør Hollywood, Netflix osv.). Kan nesten garantere at Days Gone mer "tradisjonelle" rollebesetning var en del av kanselleringen. Tom. CD Project Red har gitt etter for woke-mobben, og hinter om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill, selv om kun menn kan være witchere ifølge bøkene.

Så det du sier at majoriteten av de som spiller spill er veteraner fra krigen i Afghanistan som har forlatt militæret etter på ha opplevd noe traumatisk for så å jobbe som mekaniker og bli med i MC-klubb? Det representerer ikke meg i så fall og heller ingen av de jeg kjenner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
3 hours ago, Geir T said:

Veldig synd. Days Gone ble laget av en relativt liten stab for et AAA-spill, og spillet hadde diverse bugs ved lansering. Spillet har over tid blitt svært bra,, og er nå høyt verdsatt av en betydelig fanbase. Jeg ser at Sony valgte i stedet å satse på en helt unødvendig nyversjon av The Last Of Us 1. The Last Of Us 2 var et sammensurium av woke ideologi via en teknisk brilliant presentasjon, og ble derfor nærmest unisont hyllet av pressen. Og nå skal vi få en ny dose The Last of Us 1, garantert med noen "tidsriktige" forandringer i persongalleri og handling.

I Days Gone derimot så er "wokeness" fraværende, og vi får endelig en hovedkarakter som faktisk representerer den demografiske majoriteten av oss som spiller dataspill, og demografien for øvrig i denne delen av verden (som faktisk produserer disse spillene). Men de store "woke" selskapene vil knapt ha spill lengre, hvor historien er sentrert rundt en hvit mann (jevnfør Hollywood, Netflix osv.). Kan nesten garantere at Days Gone mer "tradisjonelle" rollebesetning var en del av kanselleringen. Tom. CD Project Red har gitt etter for woke-mobben, og hinter om en kvinnelig protagonist i neste Witcher-spill, selv om kun menn kan være witchere ifølge bøkene.

Herlig lesning.

Lenke til kommentar

Etter min mening så burde rettighetene til fremtidige titler falle tilbake til utvikleren når utgiver (Sony i dette tilfellet) så klart og tydelig ikke er interessert i en oppfølger.

Så kan utvikleren shoppe en oppfølger til potensielle interessenter.

Det er så mange bra IPer som ligger døde fordi en oppfølger fikk tommelen ned for mange år siden.

Jeg er også litt overrasket over at Sony ønsker å remake/remaster The Last of Us, ENDA en gang til. Som om ikke PS4 versjonen ser bra nok ut på PS4/PS5 fra før av.
Hva blir det neste? The Last of Us Remaster Remake Remaster for PS6?

Lenke til kommentar
Cappo skrev (2 timer siden):

Etter min mening så burde rettighetene til fremtidige titler falle tilbake til utvikleren når utgiver (Sony i dette tilfellet) så klart og tydelig ikke er interessert i en oppfølger.

I dette tilfellet er det da altså snakk om et spill som fikk negative tilbakemeldinger fra forbrukerne, og et studio som allerede har begynt å jobbe på et annet spill.

Et spillstudio som Sony eier, og har eid siden 2000.

De som lager remake av the last of us er også et helt annet studio.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

I dette tilfellet er det da altså snakk om et spill som fikk negative tilbakemeldinger fra forbrukerne, og et studio som allerede har begynt å jobbe på et annet spill.

Et spillstudio som Sony eier, og har eid siden 2000.

De som lager remake av the last of us er også et helt annet studio.

Allikevel toucher det poenget mitt. Det kan være en annen utgiver/utvikler som er villige til å utvikle et nytt spill.
Nå snakket jeg relativt generelt og ikke nødvendigvis KUN i dette tilfellet.

Joda, det er et annet studio, men det hjelper lite når pengepotten uansett kommer fra Sony. Så de bestemmer hva som får midler til å utvikle. Så selv om det er to forskjellige studioer, så kommer pengene til utviklingen fra den samme delte potten.

En bør også klare å se forbi overflaten av de negative tilbakemeldingene. Etter det jeg har forstått så er de største problemene med spillet ting som kan poleres bort. Ikke at det er store graverende feil med spillet som et konsept.

At et spill som bare er 8 år gammelt er i ferd med å få sin andre remake er ganske drøyt. De burde brukt pengene på å lage et annet spill. Eventuelt remake noe fra PS1 eller PS2 dagene om de absolutt skal remake noe.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (1 time siden):

At et spill som bare er 8 år gammelt er i ferd med å få sin andre remake er ganske drøyt. De burde brukt pengene på å lage et annet spill. Eventuelt remake noe fra PS1 eller PS2 dagene om de absolutt skal remake noe.

Første remake*

Det er også mange rykter ute å går om at sony holder på med andre remakes, slik som for eksempel metal gear solid.

Ellers laget de nylig en remake av et annet PS3 spill, som alle ble svært fornøyde med, så det er ikke så veldig rart at de vil ha en remake av andre PS3 spill, slik som tlou.

Cappo skrev (1 time siden):

Allikevel toucher det poenget mitt. Det kan være en annen utgiver/utvikler som er villige til å utvikle et nytt spill.
Nå snakket jeg relativt generelt og ikke nødvendigvis KUN i dette tilfellet.

Da må det vel i første omgang finnes et slikt spill som noen ønsker å lage, som også ville få støtte fra et firma, og så være utviklet av et team som ikke har noen avtale med et firma fra før...

Cappo skrev (2 timer siden):

En bør også klare å se forbi overflaten av de negative tilbakemeldingene. Etter det jeg har forstått så er de største problemene med spillet ting som kan poleres bort. Ikke at det er store graverende feil med spillet som et konsept.

Days gone fikk vel klager nettopp fordi det var et utdatert konsept når det kom ut...

Lenke til kommentar
Geir T skrev (18 timer siden):

Veldig synd. Days Gone ble laget av en relativt liten stab for et AAA-spill, og spillet hadde diverse bugs ved lansering. Spillet har over tid blitt svært bra,, og er nå høyt verdsatt av en betydelig fanbase. Jeg ser at Sony valgte i stedet å satse på en helt unødvendig nyversjon av The Last Of Us 1. The Last Of Us 2 var et sammensurium av woke ideologi via en teknisk brilliant presentasjon, og ble derfor nærmest unisont hyllet av pressen. Og nå skal vi få en ny dose The Last of Us 1, garantert med noen "tidsriktige" forandringer i persongalleri og handling.

 

Dette husker jeg ikke noe av, kan du utdype?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Buddy Dakota skrev (8 timer siden):

Dette husker jeg ikke noe av, kan du utdype?

Hvorfor ikke sjekke dette selv? TLOU2 ble hyllet nesten over alt i mainstream (spill)pressen. Anmeldelsene blant vanlige spillere var langt mer lunkne (og ofte direkte negative), som for øvrig er en interessant trend innenfor dagens såkalte  "journalistikk" - dvs. avstanden mellom meningene til journalister og vanlige borgere øker stadig.

Legg merke til hvordan vanlige spillere reagerte mot spillet, og ta deretter fram en hvilken som helst anmeldese fra BBC, NRK, The Guardian, Eurogamer, SVT, CNN osv.

(NB: Noen nettsider sletter mange negative anmeldelser på vegne av store selskaper (Naughty Dog, Disney osv.), eller fryser den totale scoren. Samtidig så lar disse sidene åpenbar positiv "review bombing" være i fred.)

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-last-of-us-part-ii

https://www.imdb.com/title/tt6298000/

Google reviews av spillet ligger på 3/10 med over 74000 anmeldelser. 

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Legg merke til hvordan vanlige spillere reagerte mot spillet

Hvordan vet man om det er en vanlig spillet eller noen som reviewbomber spillet?

Dette spillet er et kjent offer for reviewbombing, så det er vel ikke så rart at anmeldelser blir slettet, da de som skriver dem ikke har prøvd spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 4/26/2021 at 9:57 AM, Theo343 said:

 Forbrukerne har stemt med lommeboka. Forsent å angre.

On 4/26/2021 at 9:56 AM, Hannibalurg said:

Tror ikke det er betalingsvilje til Days Gone 2, når det knapt var det til #1.

Det var det mest solgte PlayStation exclusive-spillet i 2019, så det er ikke salgssuksess det går på. Dessuten poengterte fyren i senere meldinger at sitatet ikke gjaldt Days Gone, men det er det ingen som får med seg.

Lenke til kommentar
On 4/26/2021 at 10:41 AM, Gamebino said:

Tjente jo nesten ikke penger på dette spillet. Solgte ikke mer enn ca 3-4 millioner eksemplarer. Nå kommer det på PC straks og kommer sikkert til å selge et og annet eksemplar der også. Så forstår godt at det ikke kommer noen oppfølger :-)

Det er jo bare tull. Penger tjente de. Men delte meninger blant kritikerne da det kom ut, da spillet hadde masse bugs. Det solgte veldig bra og publikum likte det mye bedre enn kritikerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...