Gå til innhold

Tesla introduserer «billigmodellen» av Model 3 i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterlig god deal!

 

Er det egentlig så latterlig god deal, hvis Kia koster det samme?

Er kvaliteten på Tesla fryktelig mye bedre enn hos de som har drevet med bil en del år?

At det er en bra pris i forhold til konkurrentene er vel helt sikkert, men latterlig god vet jeg ikke.

 

Det er vel i tilfelle leveringstid som er nøkkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes dette var litt skuffende dyrt...

37000 dollar x 8,5kr / dollar = 314 500kr

Dvs påslag fra USA pris er over 50 000kr

Er ihvertfall ikke noen grunn til å ikke velge long range nå - større batteri, bedre interiør og dual motor til 80 000kr er ikke noe å tenke på en gang, så lenge man bor i Norge og faktisk har litt glede av 4hjulstrekken. Hadde jeg bodd nedover i Europa hadde jeg nok heller valgt SR+

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønska autopilot kunne vært tilvalg. 20-30k lavere pris er viktigere for meg. Ser ut som om hengerfeste kommer snart da. Tysk typegodkjenning for 750kg/910kg med brems ligger ute :)

 

Synd eNiro ikke kan bestilles. Den får trolig hengerfeste til høsten og er prismessog ganske nær med bedre garanti, bedre bagasjerom for oss, lavere forsikring. Ytelser, utseende, kjøreglede og lademuligheter går dog i favør av Model 3.

Lenke til kommentar

Synes dette var litt skuffende dyrt...

37000 dollar x 8,5kr / dollar = 314 500kr

Dvs påslag fra USA pris er over 50 000kr

Er ihvertfall ikke noen grunn til å ikke velge long range nå - større batteri, bedre interiør og dual motor til 80 000kr er ikke noe å tenke på en gang, så lenge man bor i Norge og faktisk har litt glede av 4hjulstrekken. Hadde jeg bodd nedover i Europa hadde jeg nok heller valgt SR+

 

Må rette meg selv her - ser pris på SR+ har økt til ca 40 000 dollar i USA, så påslag blir da ca 30 000kr, som virker mer fornuftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det egentlig så latterlig god deal, hvis Kia koster det samme?

Er kvaliteten på Tesla fryktelig mye bedre enn hos de som har drevet med bil en del år?

At det er en bra pris i forhold til konkurrentene er vel helt sikkert, men latterlig god vet jeg ikke.

 

Det er vel i tilfelle leveringstid som er nøkkelen.

Hva er det kia leverer som er bedre foruten at de ikke er en amerikansk leverandør? Jeg har sittet i en soul, den er langt i fra Tesla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det kia leverer som er bedre foruten at de ikke er en amerikansk leverandør? Jeg har sittet i en soul, den er langt i fra Tesla.

Garanti, ventetid service, bedre rekkevidde vinterstid (varmepumpa i Kia er ekstremt effektiv, latterlig lite merforbruk i temp rundt -5 til pluss 10C), bagasjerom som er betydelig lettere å utnytte, lavere kostnader til dekk, forsikring, lettere å sette inn barn bak, bedre for eldre folk å sette seg inn i stedet for ned som i 3.

 

Servicekostnader, utseende, ytelser, ladenettverk, rekkevidde sommer, kjøreglede går klart i favør av 3 samt evt autopilot om man ønsker det.

 

Har for øvrig prøvesittet og plasstesta begge og kjøreopplevelse bedømmer jeg ut ifra mine efaringer med Hyundai Kona, Kia Soul og Model S.

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Skulle ønska autopilot kunne vært tilvalg. 20-30k lavere pris er viktigere for meg. Ser ut som om hengerfeste kommer snart da. Tysk typegodkjenning for 750kg/910kg med brems ligger ute :)

 

Synd eNiro ikke kan bestilles. Den får trolig hengerfeste til høsten og er prismessog ganske nær med bedre garanti, bedre bagasjerom for oss, lavere forsikring. Ytelser, utseende, kjøreglede og lademuligheter går dog i favør av Model 3.

APen har gått ned i pris når den nå ble bakt inn i prisen. Opprinnelig kostet den 25k som tilvalg, men det er vel nærmere halve nå? Til den prisen er den virkelig verdt det, bare de gangene du må stå i kø.

Lenke til kommentar

Er det egentlig så latterlig god deal, hvis Kia koster det samme?

Er kvaliteten på Tesla fryktelig mye bedre enn hos de som har drevet med bil en del år?

At det er en bra pris i forhold til konkurrentene er vel helt sikkert, men latterlig god vet jeg ikke.

 

Det er vel i tilfelle leveringstid som er nøkkelen.

Kian e vel fin for Turid på 60 som skal på handletur annenhver dag, mens Teslan er for alle som liker litt kjøreopplevelse med mere power bakhjulstrekk og masse geeky tech.

 

Heldigvis kan man velge det man ønsker. Virker for meg som man får mye mere for pengene med Model 3.

 

Forøvrig har jo Tesla veldig gode betingelser på lån som jeg (uten å ha sjekket) ikke tror Kia kan matche.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste grunn til at jeg aldri har vurdert Tesla er at jeg er svært bekymret over hva som skjer med bilene dersom selskapet går konkurs.

Hvordan blir det da med deler, service, o.l.?

De samarbeider vel ikke med noen enda, slik at alt er vel avhengig av Tesla som selskap?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den eneste grunn til at jeg aldri har vurdert Tesla er at jeg er svært bekymret over hva som skjer med bilene dersom selskapet går konkurs.

Hvordan blir det da med deler, service, o.l.?

De samarbeider vel ikke med noen enda, slik at alt er vel avhengig av Tesla som selskap?

I beste tilfellet om de gikk konkurs så ville bare noen andre ha kjøpt de opp og fortsatt som før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...