Gå til innhold

BioWare om Anthem: – Vi er veldig skuffet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri skjønt hvordan folk klarer å si Anthem ikke har noen historie. Det er jo tvers gjennom et klassisk BioWare-spill, bare med andre spillere i stedet for companions. Selvsagt er det jo kjipt at enkelte spillere har problemer med spillet, men spillet i seg selv er knallbra.

 

Det som gjør Bioware spill spesielle i min bok er deres forhold til karakterene og dine forhold til disse karakterene. Etter alt jeg klarer å se er dette totalt borte fra Anthem og erstattet med andre spillere du egentlig ikke har noe forhold til.  Bare der mister jeg interesse. Spillet har sikkert massevis me lore en kan lese seg opp på, men selve historien gjennom spillet virker ikke til å være all verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Igjen kan en jo spørre seg hvem som tok avgjørelsen rundt at studioet bak Mass Effect, Dragon Age, KOTOR, baldurs gate osv, alle historietunge singleplayer spill skulle lage en online only looter-shooter uten noen betydelige story elementer. Jeg ble lettere knust når de avslørte dette på E3, kjipt å bruke et slikt fantastisk studio på en sjanger de overhode ikke har noe erfaring med. 

 

Som nevnt før, det er nesten ingen igjen i Bioware som var med på noen av de gode gamle spillene, til og med ME3 er det få igjen fra i hvertfall i ledelsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hvordan folk klarer å si Anthem ikke har noen historie. Det er jo tvers gjennom et klassisk BioWare-spill, bare med andre spillere i stedet for companions. Selvsagt er det jo kjipt at enkelte spillere har problemer med spillet, men spillet i seg selv er knallbra.

 

Både ja og nei. Spillet er bra frem til du møter endgame. Når du har lagt ned 100timer i rein farming slik jeg har. Og det var kun de første 50 timene som var rein spilleglede, er det noe alvorlig feil i et sånt type online spill. Jeg tvang meg selv til å farme 50timer ekstra, 90% av loot ble kvernet og vanskelighetsnivået er på tryne. Quality of Live (QOL) er også totalt fraværende i dette spillet så langt. Matchmaking er "ikke eksisterende". Du havner i gruppe med folk som akkurat har blitt level 30. Jeg som er legendary opp til ørene klarer ikke carry 3 andre alene.

 

Jeg kan fortsette og fortsette, men spillet blir sikkert bra om ett års tid.

Lenke til kommentar

Anthem har jeg ikke prøvd fordi Bioware er ikke hva den var. Ingen fra gamle Bioware er der lenge. Takk til EA?

 

Hvis historien skal være i fokus, bør man begrense multiplayer (eller droppe det). Det er jo fint å spille med en venn, men ikke når spillet tvinger meg til å spille med random folk. De ødelegger historien. Ta SWTOR f.eks. (en stund siden jeg spilte det sist). Jeg ønsker å se hva karakterene sier, men resten av gruppen vil skippe dialogene fordi de har sett disse før.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med sjefen sjøl:

– Vi hører kritikken og tvilen. Men vi vil likevel kjøre på og jobbe med Anthem – en verden i evig forandring som konstant forbedres og vokser, og som støttes inn i fremtiden av våre dedikerte utviklere, bedyrer BioWare-sjefen.

 

GLEDER meg til de får det opp til en standard hvor jeg vil spille skiten ut av det! Elsker gameplayet, men skaleringsbuggen ble for mye for meg.

Nå venter jeg noen måneder og koser meg med Divistion 2.

Lenke til kommentar

GLEDER meg til de får det opp til en standard hvor jeg vil spille skiten ut av det! Elsker gameplayet, men skaleringsbuggen ble for mye for meg.

Nå venter jeg noen måneder og koser meg med Divistion 2.

Haha, du kjennner tydeligvis ikke EA. De har sikkert allerede blitt beordret til å starte ett nytt prosjekt. Teamet som er satt til å fikse Anthem vil bli mindre og mindre og mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

GLEDER meg til de får det opp til en standard hvor jeg vil spille skiten ut av det! Elsker gameplayet, men skaleringsbuggen ble for mye for meg.

Nå venter jeg noen måneder og koser meg med Divistion 2.

Haha, du kjennner tydeligvis ikke EA. De har sikkert allerede blitt beordret til å starte ett nytt prosjekt. Teamet som er satt til å fikse Anthem vil bli mindre og mindre og mindre.

vel det er lov å håpe! spillverdenen kjennes skitbra, utenfor fortet såklart. skills og slikt er on point, et bra team sammen med gode skills satt opp for flere enn enn til å komboe gjør det til en glede å banke løs sammen. men har mye å klage på, ser positivt på det og venter.

Lenke til kommentar

Haha, du kjennner tydeligvis ikke EA. De har sikkert allerede blitt beordret til å starte ett nytt prosjekt. Teamet som er satt til å fikse Anthem vil bli mindre og mindre og mindre.

 

Ja, jeg har mine problemer med UBI, men de gir ikke opp spillene sine i hvertfall! 

Andromeda ligger fremdeles og støver, bortsett fra minimum av patcher er spillet dødt, vi kunne hatt 2-3 store flotte DLCer til spillet som hadde gjort at det ville være et virkelig flott spill, og ikke minst kunne vi forvente oss oppfølgere. 

Lenke til kommentar

Igjen kan en jo spørre seg hvem som tok avgjørelsen rundt at studioet bak Mass Effect, Dragon Age, KOTOR, baldurs gate osv, alle historietunge singleplayer spill skulle lage en online only looter-shooter uten noen betydelige story elementer. Jeg ble lettere knust når de avslørte dette på E3, kjipt å bruke et slikt fantastisk studio på en sjanger de overhode ikke har noe erfaring med. 

 

Multiplayerspill er mye mer lønnsomme enn singleplayer. Spesielt når en stor andel av spillerne fortsatt klager på kostnaden av å kjøpe DLC's. Det er ikke bare EA og Bioware som satser mer på multiplayerspill.

Lenke til kommentar

Snodige er at selv med så mye klaging rundt EA og at Bioware har laget et spill som Anthem. Så har det solgt voldsomt bra. Det er fortsatt mye som må gjøres med spillet. Så det skal bli veldig spennende å se hvordan spillet vil bli fremover.

 

Selv synes jeg historien egentlig var mer en bra nok. Men den var for kort. Helt klart at dem har mer å fortelle og at det vil forhåpentligvis komme mer etterhvert. Men karakterene under historien og etter en er ferdig med det rundt i byen er typisk Bioware. 

 

Bugs og mangel på ting å tang er en ting. Men gameplay i Anthem er helt fantastisk. Etter så mange timer så er jeg fortsatt ikke lei.

Lenke til kommentar

Jeg var en av disse som var kjempegira på Anthem.
Så fant jeg ut at det var multiplayer only og da mistet de meg. Hadde hele tiden sett for meg et kult litt historiedrevet singleplayer spill som en slags motpol til Destiny, men nei da. :/

 

På samme måte som at jeg var gira på Cyberpunk 2077 helt til jeg fant ut at det var FPS. Forventet jo at det var 3rd person som The Witcher, men nei da. Så da gidder jeg ikke det heller.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Snodige er at selv med så mye klaging rundt EA og at Bioware har laget et spill som Anthem. Så har det solgt voldsomt bra. Det er fortsatt mye som må gjøres med spillet. Så det skal bli veldig spennende å se hvordan spillet vil bli fremover

EA er en stor aktør som kan omsette mange eksemplarer gjennom markedsføring, avtaler og forhåndsbestillinger. Selv om spillet isolert sett ikke er særlig gjennomført. F.eks får alle som kjøper skjermkort fra nvidia anthem gratis med på kjøpet. Dette er nok et betydelig del av «salget». Så hadde de sikkert veldig mange forhåndsbestillinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

To innlegg er fjernet. Trolling og flamming er ikke akseptert på forumet, se retningslinjene for følgende.

Kommentarer på dette taes på PM eller i tilbakemeldingsforumet.

Lenke til kommentar

Igjen kan en jo spørre seg hvem som tok avgjørelsen rundt at studioet bak Mass Effect, Dragon Age, KOTOR, baldurs gate osv, alle historietunge singleplayer spill skulle lage en online only looter-shooter uten noen betydelige story elementer. Jeg ble lettere knust når de avslørte dette på E3, kjipt å bruke et slikt fantastisk studio på en sjanger de overhode ikke har noe erfaring med. 

 

Det morsomme her er jo at når man spiller det, så virker det som om det skulle være et single player shooter spill men ble endret til et looter shooter det siste året, uten å faktisk lære av feilene til d1 frem til Taken King, D2 launch frem til Forsaken og Division 1. Helt utrolig at man klarer å ha en værre release med 6 års utvikling og flere spill å hente lærdom av. D3 loot endringen etter bmah er et annen eksempel. Virker som om de har bodd under en stein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...