Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy S10e Samsung har lansert en «Galaxy Compact»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8000kr, off.. Men er jo litt av en mobil da, spesielt intressant at den kom med vid vinkel kamera! (Var redd for de kom for å heller gå for tele kamera)

 

Er det OLED på denne?

 

Har den 3.5mm jack kontakt?

 

OLED og 3.5mm jack ja.

Og skjermen har en "normal" oppløsning (1080 x 2280) som vil spare en del strøm og. Litt dårligere til VR er eneste ulempen.

Lenke til kommentar

OLED og 3.5mm jack ja.

Og skjermen har en "normal" oppløsning (1080 x 2280) som vil spare en del strøm og. Litt dårligere til VR er eneste ulempen.

Oi oi oi. Meget spennende. Jeg var nokså bestemt på S10, men nå.. og tror jeg har mer sansen for flate skjermer enn "edge" skjermer, selv om "edgen" er mer akseptabel nå enn tidligere.

 

Bruker mobil til VR, men det skal jo byttes ut til dedikert system etterhvert, og da kommer den billigere (les:mindre dyre) S10e godt ut.

Lenke til kommentar

Bare ikke bruk den?

 

Problemet på S8 var at den dukket opp på nytt (og helst på en ny måte) ved en hver oppdatering. F.eks ble den fysiske knappen reaktivert, og den dukket opp som en del av andre apper jeg brukte mye. 

 

Men jeg endte jo med å ikke bruke den, jeg kjøpte iphone.

Lenke til kommentar

Problemet på S8 var at den dukket opp på nytt (og helst på en ny måte) ved en hver oppdatering. F.eks ble den fysiske knappen reaktivert, og den dukket opp som en del av andre apper jeg brukte mye. 

 

Men jeg endte jo med å ikke bruke den, jeg kjøpte iphone.

Har hatt S8 jeg også, installerte bare bxactions, hadde aldri noen problemer...
Lenke til kommentar

Lurer på om dette kan være en verdig arvtager til S7. Med litt lavere pris så virker den veldig lovende. Og selv om den ikke har fingeravtrykksleser på forsiden, så virker det ikke så dumt å plassere den på power-knappen på siden (fingeravtrykksleser på baksiden er fullstendig uaktuelt for meg).

 

Hvis kameraet er en god oppgradering fra S7, prisen går litt ned og det ikke er noen store uventede problemer så vurderer jeg sterkt å gå for denne.

 

Noen grunn til å ikke gå for S10e som oppgradering til S7?

 

Edit: Og S10e støtter dual-SIM også?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Lurer på om dette kan være en verdig arvtager til S7. Med litt lavere pris så virker den veldig lovende. Og selv om den ikke har fingeravtrykksleser på forsiden, så virker det ikke så dumt å plassere den på power-knappen på siden (fingeravtrykksleser på baksiden er fullstendig uaktuelt for meg).

 

Hvis kameraet er en god oppgradering fra S7, prisen går litt ned og det ikke er noen store uventede problemer så vurderer jeg sterkt å gå for denne.

 

Noen grunn til å ikke gå for S10e som oppgradering til S7?

 

Edit: Og S10e støtter dual-SIM også?

S10e har lavere skjerm oppløsning, type 1080 vs 1440 til S7, og med større skjerm antar jeg forskjellen er synlig.

 

Ellers har den USB-C fremfor Micro-USB.

 

Var litt i samme båt, og har endt opp på å lurer egentlig mer på om jeg skal gå for S10e eller S10..

Lenke til kommentar

S10e har lavere skjerm oppløsning, type 1080 vs 1440 til S7, og med større skjerm antar jeg forskjellen er synlig.

 

Ellers har den USB-C fremfor Micro-USB.

 

Var litt i samme båt, og har endt opp på å lurer egentlig mer på om jeg skal gå for S10e eller S10..

Du vil ikke merke noe til forsjellen i oppløsningen med daglig bruk. Sannsynligvis kjører du kanskje S7 i 1080p uansett som er standard på Samsung telefoner for å spare batteri.

 

Har "bare" 1080 på min Oneplus 6T med stor skjerm, og bildet er knallbra.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Du vil ikke merke noe til forsjellen i oppløsningen med daglig bruk. Sannsynligvis kjører du kanskje S7 i 1080p uansett som er standard på Samsung telefoner for å spare batteri.

 

Har "bare" 1080 på min Oneplus 6T med stor skjerm, og bildet er knallbra.

Mobilen er innstilt på 1440 her ihvertfall. En ser ikke forskjell, men merker det. Setter jeg ned på 1080 er det akuratt som en har noe på øye, eller øye er litt tørt, så en prøver å blunke litt ekstra eller gnikke litt, men det blir aldri helt skarpt på en måte. Tror ikke en ser mindre detaljer, men bilde blir litt mykere.

 

Hvis hekemo kjører på vanlig HD oppløsning (720) vil jo S10e være en oppgradering (oppløsning/PPI messig).

 

S7 ved 1440 = 577 PPI

S7 ved 720 = 278 PPI

S10e ved 1080 = 438 PPI

 

S10e virker som en god telefon, men den er ganske dyr ja....

 

Blir, for meg, uansett å vente å se hva Huawei kommer med før jeg evt kaster avgårde såpass med penger på mobil.

Lenke til kommentar

Mobilen er innstilt på 1440 her ihvertfall. En ser ikke forskjell, men merker det. Setter jeg ned på 1080 er det akuratt som en har noe på øye, eller øye er litt tørt, så en prøver å blunke litt ekstra eller gnikke litt, men det blir aldri helt skarpt på en måte. Tror ikke en ser mindre detaljer, men bilde blir litt mykere.

 

Hvis hekemo kjører på vanlig HD oppløsning (720) vil jo S10e være en oppgradering (oppløsning/PPI messig).

 

S7 ved 1440 = 577 PPI

S7 ved 720 = 278 PPI

S10e ved 1080 = 438 PPI

 

S10e virker som en god telefon, men den er ganske dyr ja....

 

Blir, for meg, uansett å vente å se hva Huawei kommer med før jeg evt kaster avgårde såpass med penger på mobil.

Prøv å sett ned oppløsningen på pcen din. Uansett hva du setter den til (untatt maks for skjermen) vil bli dårlig. Skjermen må "jukse" for å bruke flere pixeler til å vise en Pixel.

 

Så kan ikke helt sammenlignes med en skjerm som har 1080 som maks.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Prøv å sett ned oppløsningen på pcen din. Uansett hva du setter den til (untatt maks for skjermen) vil bli dårlig. Skjermen må "jukse" for å bruke flere pixeler til å vise en Pixel.

 

Så kan ikke helt sammenlignes med en skjerm som har 1080 som maks.

Ah. Godt poeng!! Tenkte ikke på 1:1 effekten. Er kanskje ikke like dramatisk/synlig som på en PC skjerm, men er litt av samme effekten ja.

 

På PC skjermen blir det på en måte såpass merkbart at en føler en mister detaljer og grafikk/tekst blir forvrengt, det er mye mindre merkbart på S7.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...