Gå til innhold

Tesla inviterer kunder til å prøvekjøre Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke 14 dagers returrett på alle varer kjøpt over nett? ? Men du må kanskje fysisk innom og signere et papir - nettopp for å unngå dette?

 

At man i det hele tatt kan levere tilbake bilen etter kjøp, er jo en formidabel service. Finnes det andre forhandlere som tilbyr det samme? (Selv om én eller tre dager kanskje er litt kort tid - dersom kunden skal bli virkelig kjent med bilen sin?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke 14 dagers returrett på alle varer kjøpt over nett? ? Men du må kanskje fysisk innom og signere et papir - nettopp for å unngå dette?

 

At man i det hele tatt kan levere tilbake bilen etter kjøp, er jo en formidabel service. Finnes det andre forhandlere som tilbyr det samme? (Selv om én eller tre dager kanskje er litt kort tid - dersom kunden skal bli virkelig kjent med bilen sin?)

 

Du skal ha 14 dagers angrerett uavhengig av hvor du henter varen.

 

Se på "klikk og hent", dersom du reserverer en vare på nett og betaler i butikken når du henter varen er det et vanlig butikk kjøp.

 

Dersom du betaler på nett og henter varen i butikken så er det et internettkjøp med alle fordeler dette bringer med seg.

 

Tesla vil nok uansett bruke "bilen er spesialbestilt" og dermed får du automatisk innskrenket rett til reklamasjon, angrerett og heving av kjøp, du mister ikke disse fordelene men de blir betydelig redusert ved spesialbestillinger.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke 14 dagers returrett på alle varer kjøpt over nett? ? Men du må kanskje fysisk innom og signere et papir - nettopp for å unngå dette?

 

At man i det hele tatt kan levere tilbake bilen etter kjøp, er jo en formidabel service. Finnes det andre forhandlere som tilbyr det samme? (Selv om én eller tre dager kanskje er litt kort tid - dersom kunden skal bli virkelig kjent med bilen sin?)

 

Du skal ha 14 dagers angrerett uavhengig av hvor du henter varen.

 

Se på "klikk og hent", dersom du reserverer en vare på nett og betaler i butikken når du henter varen er det et vanlig butikk kjøp.

 

Dersom du betaler på nett og henter varen i butikken så er det et internettkjøp med alle fordeler dette bringer med seg.

 

Tesla vil nok uansett bruke "bilen er spesialbestilt" og dermed får du automatisk innskrenket rett til reklamasjon, angrerett og heving av kjøp, du mister ikke disse fordelene men de blir betydelig redusert ved spesialbestillinger.

I artikkelen nevnes det at de fleste andre produsenter ikke har returordning / angrerett i det hele tatt mens hos andre medfører det beløpet om du avbestiller.

Så så ille er det ikke.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Så rundt 4500 nye bestillinger i Januar, men hva med de forhåndsreserverte? Er det noen tall eller estimater på dette?

De som reserverte kunne bestille fra før jul. I de siste par ukene har de åpnet opp for alle uavhengig av om man er reservasjonsholder eller ikke. I underkant av 5000 har slått til totalt.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar

Fordi dårlig språk er et godt tegn på et slurvete firma. ;) Noe Teslas "kundeservice" til de som har fått feil på bilene sine i Norge også har vist klare tegn på, jeg vet ikke om det er blitt bedre nå. Og jeg er slett ingen Tesla-hater, jeg kunne godt tenkt meg en Tesla X hvis jeg hadde hatt råd, selv om jeg stort sett er godt fornøyd med min nåværende Volvo XC60. Men så elementære, grammatiske språkfeil, som absolutt ikke kan (bort)forklares som en trykkleif, gir iallfall ikke meg noe godt inntrykk av et firma.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det sier vel heller litt om hvor lang ventelista er og hvor lett bilen vil være å selge til nestemann på lista.

Så lang er nok ikke listen. Her står man i kø i 3 år for å få bestille noen uker før alle andre?

Jeg gjentar igjen: Teslas etterspørsel er sterkt overdrevet av Musk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så lang er nok ikke listen. Her står man i kø i 3 år for å få bestille noen uker før alle andre?

Jeg gjentar igjen: Teslas etterspørsel er sterkt overdrevet av Musk.

Det er de to dyreste variantene som leveres må.

 

Bakhjulsdrift og mindre batteri er ikke tilgjengelig. Du må også velge nesten alt utstyr.

 

Lista er lengre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den som er satt til å skrive e-posten er kanskje det, men det har lite med resten av selskapet å gjøre.

 

Kvaliteten på kommunikasjonen påvirker alltid et firmas image. La meg si det sånn: Tror du Mercedes, BMW eller Volvo (for å nevne tre i omtrent samme klassen) ville latt noen sende ut en E-post som kunne bli sitert noe sted, der det ikke var grundig kontrollert for språkfeil? Jeg tviler sterkt....

Endret av Mastiff
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...