Gå til innhold

FEATURE: Capcom byr på Resident Evil 2-appetittvekker denne uken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke å downloade 5 til 10 gb bare for å spille i 30 minutter 1 gang da får det heller være!

 

Ser den, men det burde jo ikke ta lang tid vel, samt at det blir moro å forberede seg litt? Spørs hvor gira en er på spillet også, har selv ventet på denne remaken etter at RE1 remake ble spilt på GC, og det var i 2004 ?

Lenke til kommentar

Gleder meg. Har selv også ventet på dette i maaange år. Noe i meg ønsker fortsatt at dette var en direkte remake av originale RE2, da lik RE1 remaken til gamecube. Derimot om dette spillet hadde blidd remaket enda en gang så vet jeg at jeg ville kjøpt det. Er uansett veldig fan av RE4 og RE5 stilen av gameplay og runnet nettopp Revelations 1. Om spillet er mer som revelations så er det virkelig noe å se fram til, det var faktisk creepy til tider.

Lenke til kommentar

Mener det stod et sted at en kunne få klassisk kamera....?. Vet det gikk an på en av RE5 utvidelsene også. Syns det blir spennende å spille over skulder kamera på dette, skulle gjerne også hatt det slik som i MGS spillene at du kunne sikte i første person, samt hatt mulighet for CQC, da ikke overdrevet, men kanskje noe lave spark og kontring i det du ble angrepet, som en slags reaksjon (quick time). Spørs om hovedpersonene egentlig hadde slike ferdigheter i den tiden, tilbake i 1998...

Lenke til kommentar

Ser på streamere som tweeter om hvor tungvindt det er å lage masse dummykontoer for PSN xD De skal såklart laste ned 20 kopier og spille i sitt eget tempo mens de drikker en kasse redbull og ser på hver eneste lille pixel detalj.

 

"Alright! Ten PSN accounts ready to go for tonight! Let's do some RE2 ONE SHOT demo TEN TIMES tonight! See you there! 8pm EST!"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bra trekk av Capcom. Jeg er selv på gjerdet når det gjelder dette spillet fordi jeg holder det originale RE2 så høyt. Men tester demoen, og blir fort kjøp etterpå om den gir mersmak.

 

Mange ganger rundet du det, jeg rundet 8 ganger etter hverandre til slutt grafikken var så jevlig jeg sluttet ufrivillig å spille det. yng :cry:

Ser på streamere som tweeter om hvor tungvindt det er å lage masse dummykontoer for PSN xD De skal såklart laste ned 20 kopier og spille i sitt eget tempo mens de drikker en kasse redbull og ser på hver eneste lille pixel detalj.

 

"Alright! Ten PSN accounts ready to go for tonight! Let's do some RE2 ONE SHOT demo TEN TIMES tonight! See you there! 8pm EST!"

Skal du kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

Mange ganger rundet du det, jeg rundet 8 ganger etter hverandre til slutt grafikken var så jevlig jeg sluttet ufrivillig å spille det. yng :cry:

Skal du kjøpe spillet.

Aner ikke hvor mange ganger jeg har rundet det, kanskje en 3-4 ganger? Spilte stort sett det, Metal Gear Solid, FF7 og Crash Bandicoot på den tiden husker jeg.

 

Tenker å fyre opp originalen i kveld på PS3, blir spennende å se hvor stygg grafikken er. Remaken blir kjøpt når den kommer på billigsalg, har enda ikke kjøpt RE7 så vil prøve det også.

Lenke til kommentar

Demoen var rå! Dette blir kjøp!

 

Eneste som irriterer meg er at en ikke får direkte hodeskudd (da mener jeg ikke skudd i kinnet, men høyt på hodet hvor hjernen sitter). Dette er jo standard zombieoppskrift. Fikk til noen, men da ble det jo skikkelig splatter av hele hodet.

 

Ellers, grafikk, gameplay, lyssetting, lokasjon, lydbildet, meget bra

Lenke til kommentar

Det er rett og slett ett designvalg da det fort hadde blitt for enkelt å kjedelig om hvert minste pistolskudd i hjernen tok ned disse zombiene momentant og istedet er det litt random om hodet deres eksploderer for insta-death eller om de tar 4+ skudd før de går ned.

 

Lorewise i RE-universet så holder det uansett ikke med å kun skade hjernen litt forskjellige plasser for å ta de ned heller da det er lite funksjonsmessig aktivitet i disse områdene. Å skade hjernestammen derimot er insta-death for RE-zombier (ikke nødvendigvis mulig in-game) så ett skudd, en kniv, eller ett godt nakkebrudd i dette området skal være nok for å ta de ned permanent.

 

Jeg synes det funker bra slik det er nå og det er episodene hvor man ikke greier ta ned en zombie med første skuddet og man har 2 stykk eller fler kommende mot seg i trange omgivelser at man virkelig kjenner pulsen stige og rompesprekken stramme seg :D

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Kanskje jeg har null nostalgi for noe som helst i serien hadde aldri PS1 eller 2 eller 3. har spilt 4 og 5 på PC og de to revelations spillene. 2 har jeg aldri spilt

 

Mitt første møte med RE spillene var remaken av det første på GameCube. Det er aldri for sent å begynne :D

 

4eren er veldig bra selv om det var drastisk overgang fra originalene, men 5, 6 er og revelations serien er rimelig søppel. De er helt greie spill som er verdt å spille igjennom, men de når ikke de andre i serien opp til knærne engang.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett ett designvalg da det fort hadde blitt for enkelt å kjedelig om hvert minste pistolskudd i hjernen tok ned disse zombiene momentant og istedet er det litt random om hodet deres eksploderer for insta-death eller om de tar 4+ skudd før de går ned.

 

Lorewise i RE-universet så holder det uansett ikke med å kun skade hjernen litt forskjellige plasser for å ta de ned heller da det er lite funksjonsmessig aktivitet i disse områdene. Å skade hjernestammen derimot er insta-death for RE-zombier (ikke nødvendigvis mulig in-game) så ett skudd, en kniv, eller ett godt nakkebrudd i dette området skal være nok for å ta de ned permanent.

 

Jeg synes det funker bra slik det er nå og det er episodene hvor man ikke greier ta ned en zombie med første skuddet og man har 2 stykk eller fler kommende mot seg i trange omgivelser at man virkelig kjenner pulsen stige og rompesprekken stramme seg :D

Jeg er enig i at det ikke skal være lett, så minimal treffsone som gir instant kill ville vært noe. Jeg sier dette nettopp fordi dette var det første jeg testet på første zombien. Jeg skjøt den 4 ganger i hodet ( midt i pannen), den falt, så etter 30 sekunder reiste den seg igjen. Var jo intenst når den reiste seg igjen, men ift bevegelsesmønsteret til zombiene nå så er det uansett vanskelig å treffe direkte da jeg forsøkte og hadde litt puls for å si det slik.

 

Uansett fornøyd, bare jeg som er detaljfrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...