Gå til innhold

CellMapper App / CellMapper.net


Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere kjører denne appen? Jeg er oppe i 7.5 millioner poeng så langt. Vi har mappa utrolig mye rundt Brønnøysund, spesielt på Telenor LTE. Men er ikke så alt for mange som kjører appen rundt om i Norge.

 

Håper flere kan bidra. Har dere flere gamle Android telefoner liggende sett gratis kontantkort i og logg. Send loggen over Wi-Fi gratis.

 

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så lenge du har dekning så mapper den. Trenger ikke bruke mobildata. Bare ikke kryss av for auto upload , men kryss av for auto upload over WiFi.

 

Jeg er logget inn på 6 telefoner. Har hovedtelefonen min på Sprint her i USA og roamer over hele verden (jobben min er å reise) samt jeg mapper AT&T, Verizon og Sprint med kontantkort her i USA. Når jeg var i Trondheim nylig mappa jeg mye Telenor med Sprint telefonen (LG V30+) som du kan se om du zoomer inn på Trondheim.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Hva er kulere med dette enn opensignal som har mye mer omfattende data?

 

Alternativt speedtest-appen logger også noe tilsvarende, og har en voldsom brukermasse.

CellMapper er MYE mere detaljert enn begge de appene. Man kan se hvor master står, deres nøyaktige dekningsområde, frekvenser og all verdens data. Du kan se mye mere nøyaktig dekning enn med de andre appene. Jeg har brukt de andre to også i flere mange år. Prøv selv og se.

 

Logger den bare den operatøren som kortet roamer på, eller vil den logge både Telenor, Telia og Ice?

Om du har dual sim telefon så kan den logge to på en gang. Ellers kan den logge flere frekvenser/bånd på en gang på samme nett.Prøv deg frem, det er gratis.

 

Super app Det også! Enda bedre på mye, men den har ikke ett tilsvarende lagret delt kart som CellMapper. Men man kan fint kjøre begge samtidig. Jeg har ofte kjørt de og openignal samtidig i bilen når jeg er tilkobla strøm.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Skal ikke være gledesdreper her, men kan dere ikke bare bruke:

 

https://www.telia.no/dekning

https://www.telenor.no/dekning

https://www.ice.no/dekning/

 

? :p

????

 

Og ikke minst finnsenderen.no

 

Dette handler ikke om det, men mye mere. Man kan se hvilken sender man er koblet til (gjennom å mappe og finne ut hvilket nummer som passer til hver sender) hvilken frekvens som brukes, dekningen til en spesifikk sender osv.

Lenke til kommentar

Finnsenderen.no, der finner du alternativer.

Står ikke celle id, dekningsområde for den senderen osv. Bare prøv det en stund Tom, jeg vet du blir hekta.

 

Hvorfor er det så interessant? :p

For meg er det interessant siden jeg syns det er kjempespennende. Hvorfor noen liker å samle frimerker skjønner jeg heller ikke....

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

For meg er det interessant siden jeg syns det er kjempespennende. Hvorfor noen liker å samle frimerker skjønner jeg heller ikke....

Er ikke opptatt av frimerker selv, men der er det i alle fall en del ulike frimerker \ motiver. + "Alder" på disse. Jeg forstår at folk kan finne det interessant. På samme måte som jeg samlet på fotballkort når jeg var ung.

 

Se hvilken antenne telefonen min er koblet til, for meg virker ikke sånn kjempe interessant. Men moro at du synes det!

 

Hva er det mest spennende du har oppdaget under letingen?

Lenke til kommentar

Står ikke celle id, dekningsområde for den senderen osv. Bare prøv det en stund Tom, jeg vet du blir hekta.

Jeg kjører Network Cell Info, som viser (masse) nettparametere i sanntid, blant annet senterfrekvens og mengder sv info om cellen du er i. Den logger også, og viser hvor utrolig stabil 2G og 4G-dekningen er. Og at 3G detter ut en del sentrale steder i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver 80 km da :)

????

 

Jeg kjører Network Cell Info, som viser (masse) nettparametere i sanntid, blant annet senterfrekvens og mengder sv info om cellen du er i. Den logger også, og viser hvor utrolig stabil 2G og 4G-dekningen er. Og at 3G detter ut en del sentrale steder i Oslo.

Jeg kjører selvfølgelig den også meget fin den. Men har ikke en database slik som CellMapper. Prøv den en stund Tom, jeg vet du blir hekta.

 

??

 

Er ikke opptatt av frimerker selv, men der er det i alle fall en del ulike frimerker \ motiver. + "Alder" på disse. Jeg forstår at folk kan finne det interessant. På samme måte som jeg samlet på fotballkort når jeg var ung.

 

Se hvilken antenne telefonen min er koblet til, for meg virker ikke sånn kjempe interessant. Men moro at du synes det!

 

Hva er det mest spennende du har oppdaget under letingen?

Denne stealth sliten til Telenor i Trondheim. (Antennene er inne i den store "pipa")

 

https://www.cellmapper.net/faq

 

post-325235-818166_thumb.jpg

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...