Gå til innhold

CellMapper App / CellMapper.net


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då har ein fått testa ut litt mapping med Note 3 (Chlli, kontantkort) og Note 2 uten sim kort. 

Note 2 er imei sperra, så den kan eg ikkje putte simkort inni. 

 

Note 2 kobler seg opp med 3g, og mapper 3g. Den kobler seg til Telia og Telenor nett, eg trur den velger det som er sterkest, den vil jo fungere å ringe nødtelefon) Eg får sett i Cellmapper appen om det er telenor eller telia med å sjå på MNC 1 telenor, og MNC 2 Telia. 

 

Når kanskje ikkje 3g så intresangt og mappe, kanskje heller valgt 2G sida det nettet skal være lengre operativt, vi får sjå. 

 

hovedmobilen min er ein iPhone så den får man ikkje mappa ein cm med ein gang. 

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke jeg får beskrevet godt nok hva jeg egentlig driver med. Appen laster ikke opp dataene automatisk på wifi. (funker hvertfall ikke hos meg, må laste opp manuelt)

 

Må man endre hyppigheten for avlesninger? Standard er 5, er det godt nok?

 

Hva er kartet brukbart til i appen utover å se på historiske data? Det oppdaterer hvertfall ingenting hos meg. 

 

Appen er åpenbart egnet mot entusiaster, det er i og for seg greit nok, men det vil aldri bli noen brukermasse ut av det. 

 

Opensignal eller selv coverage delen i speedtest appen er et bedre alternativ i mine øyne, og bruker ikke helt ubeskrivelig mye strøm slik denne gjør. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...