Gå til innhold

Innvandringspolitikk 2015-2018


Anbefalte innlegg

Hva syns dere om Ungarn, Polen og Slovakia sin ''nye'' innvandringspolitikk?

https://strawpoll.com/bahx5726

 

Hva syns dere evt. om Europas håndtering av flyktning-krisen generelt, fra 2015 til nå? Spania som tar mot, Italia som bortviser, Østeuropas stenging av grenser, Norges håndtering, Sveriges håndtering, osv, osv, kom gjerne med andre Nyheter og Eksempler med meninger.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan si hva de synes er positivt med ikke-Europeisk innvandring til Norge?

Kan dere veie opp det positive mot det negative? Hva med kostnader mot nytteverdi?

 

Så skal vi heller ikke glemme at det er USA sine kriger i midt-østen som har skapt 90% av innvandringen etter 2003. Da kan man jo gjerne videresende disse innvandrerne til USA siden de stort sett ikke gjør positive bidrag i våre samfunn og stort sett bidrar negativt i våre samfunn og i tillegg er en enorm kostnad og belastning for våre land.

 

Men, jeg skulle gjerne likt å vite hva folk synes er positivt med innvandring fra Afghanistan, Iraq og Syria.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av dem som kom fra Midtøsten var flyktninger. Men de som nå kommer fra Afrika er ikke flyktninger, de er migranter. De kommer som en følge av det som skjedde i Midtøsten. Masseinnvandringen fra Midtøsten spredde seg til Afrika (dro med seg afrikanere) og nå får vi inn folk der fra. Menneskesmuglere organiserte seg under Den Arabiske Vår og dette benytter dagens migranter seg av.

Endret av Vaniman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, vi får begynne å sende folk tilbake. Både Afghanistan og Iraq er jo nå trygge land, og grunnlaget for asyl har opphørt.

 

Ellers får USA som gjorde disse landene påta seg innsatsen og kostnadene ved å gjøre disse landene trygge nok slik at vi kan sende folkene hjem igjen. Det var jo tross alt det som var USA sin påstand når de startet krigene, at landene skulle bli stabile demokratier.

Angående Syria, vil det nok ta noen år til før landet er trygt nok til at vi kan sende folk tilbake igjen. Men bedre sent enn aldri.

 

De andre ulovlige immigrantene kan vi jo sende tilbake umiddelbart. Dette bør koordineres på tvers av Europa.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som kan si hva de synes er positivt med ikke-Europeisk innvandring til Norge?

Kan dere veie opp det positive mot det negative? Hva med kostnader mot nytteverdi?

 

Så skal vi heller ikke glemme at det er USA sine kriger i midt-østen som har skapt 90% av innvandringen etter 2003. Da kan man jo gjerne videresende disse innvandrerne til USA siden de stort sett ikke gjør positive bidrag i våre samfunn og stort sett bidrar negativt i våre samfunn og i tillegg er en enorm kostnad og belastning for våre land.

 

Men, jeg skulle gjerne likt å vite hva folk synes er positivt med innvandring fra Afghanistan, Iraq og Syria.

 

Det er mange positive sider med ikke-europeisk innvandring. Blant annet har flyktninger fra Vietnam og Sri Lanka har bidratt enormt mye til det norske arbeidslivet, men dette gjelder også arbeidsinnvandrerne fra India. Norskfødte barn av innvandrere fra disse landene betaler mer skatt enn den jevnlig etniske norske nordmannen på deres alder. Det viser tall fra SSB.

 

Ingen av disse landene har Islam som statsreligion for å nevne det. 

Endret av Permanent jobb
Lenke til kommentar

Det er mange positive sider med ikke-europeisk innvandring. Blant annet har flyktninger fra Vietnam og Sri Lanka har bidratt enormt mye til det norske arbeidslivet, men dette gjelder også arbeidsinnvandrerne fra India. Norskfødte barn av innvandrere fra disse landene betaler mer skatt enn den jevnlig etniske norske nordmannen. Det viser tall fra SSB.

 

Ingen av disse landene har Islam som statsreligion for å nevne det.

Bidratt enormt mye? Har du noen tall i forhold til det? Og hva er kostnaden?

Hvordan stiller et slikt regnestykke totalt sett om man kjører alle vietnamesere over en kam? Kostnad minus bidrag målt per time, hvordan er da verdien i forhold til en gjennomsnittlig nordmann?

 

Jeg regner med det tok lang tid før vietnamesere i Norge lærte seg Norsk og kunne bidra i samfunnet.

 

Personlig har jeg ikke hørt at Vietnamesere har hatt mye negativ innflytelse i Norge (f.eks gjennom økt kriminalitet osv). For Pakistanere er det f.eks noe helt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg støtter begrenset midlertidig asyl for de som faktisk trenger det, men EU har tillat for mye økonomisk innvandring. Velferdsordninger i hele Europa, spesielt NAV, burde forvente og kreve mer av folk. Minstelønn i Norge er å leve veldig godt, og er for generøst, det bidrar ikke til å motivere folk til å få seg jobb.

 

Tror dere serr norsk ungdom er villig til å tørke ræva deres når dere blir gamle og trenger konstant pleie?

Forstår ikke helt hvilken side du er på eller hvem du sikter på her :|

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar

Man bør ihvertfall skille mellom flyktninger og migranter. Det pågår nå en folkevandring fra Afrika og inn i Europa. Dette er ikke flyktninger, men migranter. Hvis europeiske land tar imot mange av disse, kan det resultere i at flyktninger ikke får asyl på et senere tidspunkt, fordi folket i de ulike landene til slutt setter foten ned og ikke vil tillate mer innvandring, enten det er flyktninger eller migranter det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan si hva de synes er positivt med ikke-Europeisk innvandring til Norge?

Kan dere veie opp det positive mot det negative? Hva med kostnader mot nytteverdi?

 

Så skal vi heller ikke glemme at det er USA sine kriger i midt-østen som har skapt 90% av innvandringen etter 2003. Da kan man jo gjerne videresende disse innvandrerne til USA siden de stort sett ikke gjør positive bidrag i våre samfunn og stort sett bidrar negativt i våre samfunn og i tillegg er en enorm kostnad og belastning for våre land.

 

Men, jeg skulle gjerne likt å vite hva folk synes er positivt med innvandring fra Afghanistan, Iraq og Syria.

En vakker dag, så er det kanskje meg, mine barn eller barnebarn som er på flukt -- og/eller som risikerer alt for et bedre liv.

 

Jeg ønsker ikke å være dobbeltmoralist.

 

Hva er positivt med å gjøre det riktige?

Å gjøre det riktige er det eneste som betyr noe her i livet;

Om ikke menneskeheten gjør det som er moralsk riktig, i snitt, så har vi ingen fremtid -- og fortjener ingen fremtid.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det Norske sykepleiere i Norge?

Sykepleiere er ikke de som ender opp med å ta vare på deg når du er gammel, da er det hjelpepleiere, og ja, det er overveldende stor del som ikke er norsk. Norskfødte barn (eller er det ikke OK å si lenger? klarer aldri å holde meg oppdatert på hva som er OK å si i dag og hva som ikke er PC lenger i morgen) har oftere høyere ambisjoner enn å stelle eldre. 

 

Er en del norske sykepleiere faktisk. Sett mange mannlige også!

Lenke til kommentar

Det er veldig viktig å skille mellom legitime asylsøkere, lovlige innvandrere, og ulovlige innvandrere. Påpek også gjerne om du vil integrere og beholde asylsøkere, eller om du vil sende dem tilbake etter krisen er over.

 

Italia har for eksempel ett stort problem med ulovlig innvandrere som i skrivende stund er på bedringens vei. Selv om folk kommer fra kjipe land hvor det ikke er jobb, er korrupsjon, fattigdom, folk sulter, dør av sykdom, osv, så er ikke det grunnlag for asyl, hadde det vært faktum og alle som utfyller de overnevnte punktene skulle fått asyl i EU, så hadde EU fått ett enormt flertall av innvandrere, da det er mange 100 millioner som utfyller disse kategoriene, disse problemene må løses der folk er. Personlig er jeg mot ''åpne grenser'' og det å gi asyl til denne kategorien, her er målet heller å hjelpe landene dem kommer fra med å komme seg på bena

 

Legitime asylsøkere er jeg for å gi asyl, midlertidig, i visse kvoter og heller ha dem søke om permanent innvandring om de vil bli i landet fremfor å dra hjem etter krisen.

 

For tiden syns jeg Norge og EU tar inn for mange av alle kategoriene, flyktninger blir, vi aksepterer for mange innvandringer og liksom-asylsøkere er nå den overveldene større gruppen som tar seg inn i Europa. Jeg er ikke noen fan av en fremtidig Europa preget av ''multikulturalisme'' utover den Europa vi har idag, eller hadde for 10 år siden. Europa er Europa, Integrering funker ikke, og når jeg ser hva denne krisen har gjort med mange Europeiske land og byer så blir jeg lei meg. Våre kulturer passer tydelig ikke sammen

 

Sykepleiere er ikke de som ender opp med å ta vare på deg når du er gammel, da er det hjelpepleiere, og ja, det er overveldende stor del som ikke er norsk. Norskfødte barn (eller er det ikke OK å si lenger? klarer aldri å holde meg oppdatert på hva som er OK å si i dag og hva som ikke er PC lenger i morgen) har oftere høyere ambisjoner enn å stelle eldre. 

Er en del norske sykepleiere faktisk. Sett mange mannlige også!

Så du er altså for innvandring fra ikke-EU land, for at de skal gjøre Norges drittjobber? Det er ingen mangel på arbeidskraft i Norge som det er idag, det er altfor mange på NAV som er fult arbeidsfør, det er disse vi kan bruke til de mindre fristene jobbene. Om vi ikke hadde så mange NAV'ere, går det også an å øke lønnen til hjelpepleiere, slik at flere søker på dem. Det burde ikke være og er ikke nødvendig å importere arbeidskraft for å fungere som land

 

Å være PC er håpløst og unødvendig, bedre å si hva en mener.

 

Når jeg er 100 år gammel (i 2093) skal jeg ha en Robot som gjør slike ubehagelige ting for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykepleiere er ikke de som ender opp med å ta vare på deg når du er gammel, da er det hjelpepleiere, og ja, det er overveldende stor del som ikke er norsk. Norskfødte barn (eller er det ikke OK å si lenger? klarer aldri å holde meg oppdatert på hva som er OK å si i dag og hva som ikke er PC lenger i morgen) har oftere høyere ambisjoner enn å stelle eldre. 

 

Er en del norske sykepleiere faktisk. Sett mange mannlige også!

Vel, det finnes generelle grupperinger som er gjeldene (uansett hva noen tullinger vil ha det til):

1. Barn født av Norske foreldre i Norge (eller i utland på ferie f.eks), hvis besteforeldre osv også er Norske.

2. Samme som over, men født i et annet land, med juridiske rettigheter i et annet land (dobbelt statsborgerskap)

3. Barn med 1 norsk forelder (hvis besteforeldre osv er Norske) og en ikke-norsk forelder (som er EU borger)

4. Barn med 1 norsk forelder (hvis besteforeldre osv er Norske) og en ikke-norsk forelder (som ikke er EU borger)

-Ja.. Om den ikke-Norske forelder av 2 foreldre er EU borger eller ikke har juridisk betydning, så det er også en forskjell. Her går også skillet for hvem som egentlig er Norsk. Alle under her er ikke Norske, selv om de har vokst opp i Norge.

5. Barn av 2 ikke-norske foreldre som er født i Norge, men hvor 1 (per foreldre) av besteforeldrene er norske

6. Barn av 2 ikke-norske foreldre som er født i Norge, men ikke har norske besteforeldre

-Disse to er forskjellige, selv om de kan se like ut. Hvis en av foreldrene kun er halvt Norsk og barnet kun er 1/4 norsk, så er barnet teknisk sett ikke norsk. Hvis begge foreldrene har 1 Norsk forelder og 1 ikke-Norsk, så er jo barnet 2/4 Norsk per besteforeldre, noe som gjør barnet halvt Norsk, med mindre oldeforeldrene har en stor grad av ikke-Norsk blod. F.eks hvis begge de "norske" besteforeldrene kun er halvt Norsk, altså at man på oldeforeldresiden kun er 2/8 Norsk.

7. Barn av 2 ikke-norske foreldre hvor 1 av disse er født i Norge eller har Norske forfedre.

8. Barn av 2 ikke-norske foreldre hvor ingen av de har norske forfedre, men som er født i Norge

Under disse katergoriene blir det helt meningløst å fortsette, for de har overhode ingen genetisk eller familiær tilknytning til Norge og er dermed utlendinger som bor i Norge av en eller annen grunn.

 

Men, poenget er at alt kan klassifiseres og være presist. Nå har ikke jeg gjort det på en spesielt presis måte, men man kan iallefall forstå det grunnleggende.

Lenke til kommentar

En vakker dag, så er det kanskje meg, mine barn eller barnebarn som er på flukt -- og/eller som risikerer alt for et bedre liv.

 

Jeg ønsker ikke å være dobbeltmoralist.

 

Hva er positivt med å gjøre det riktige?

Å gjøre det riktige er det eneste som betyr noe her i livet;

Om ikke menneskeheten gjør det som er moralsk riktig, i snitt, så har vi ingen fremtid -- og fortjener ingen fremtid.

Vel, la oss si Kina driver krig i Norge og Europa og ødelegger i disse landene slik at man må flykte. Er det da naturlig å flykte til Kina?

 

Å gjøre det "riktige" hadde vært å stikke den fingen som er i midten opp i trynet på USA og krigene til USA som har ført til alle disse flyktningene. Å stoppe krig er langt mer riktig enn å håndtere konsekvensene av krigene.

Det er håndlig mot mennesker i disse landene, menneskerett, rettferdighet og "riktighet" at vi i det hele tatt fortsatt er alliert med USA og ikke for lenge siden har fordømt landet for deres groteske handlinger.

 

Når du snakker om å gjøre det riktige, så kan vi jo selvsagt ikke endre det som allerede har skjedd, men vi kan avbryte alliansen med USA, fordømme landet og legge 100% innsats i å protestere mot og stoppe alle fremtidige kriger USA ønsker å bedrive.

 

Det er de som står med plakater og protesterer mot krig som gjør det riktige, IKKE de som står med "velkommen til flyktninger" skilt. Om ting fortsetter slik kan det godt hende som du beskriver, at vi i fremtiden ikke lenger vil ha et land, eller at det vil være fullstendig ødelagt.

Lenke til kommentar

Det er veldig viktig å skille mellom legitime asylsøkere, lovlige innvandrere, og ulovlige innvandrere

Et meget viktig poeng.

 

Angående det, så vil vi aldri ha muligheten til å ta inn 5 milliarder immigranter til Europa. Man må være rimelig tett i hodet for å ikke forstå det.

 

 

Når jeg er 100 år gammel (i 2093) skal jeg ha en Robot som gjør slike ubehagelige ting for meg

Også et meget godt poeng.

 

Glem heller ikke at det finnes enorm arbeidsledighet i Europa, og at vi kan prioritere disse fremfor å "ta inn nye arbeidere" fra bakvendland x eller y.

 

Legitime asylsøkere er jeg for å gi asyl, midlertidig, i visse kvoter og heller ha dem søke om permanent innvandring om de vil bli i landet fremfor å dra hjem etter krisen.

Også et meget godt poeng.

 

Asyl er ikke ment å være permanent. Vi er helt bak mål med slik vi gjør ting og har gjort ting. En prioritet må være å ordne ting i landet til folk som flykter og gjøre det stabilt nok og bra nok til at de kan flytte hjem snarest mulig.

 

Hadde noe skjedd i Norge, ikke at jeg hadde flyktet, men HVIS jeg hadde flyktet, ville jeg selvsagt ha ønsket at ting ordnet seg i Norge snarest mulig slik at jeg kunne flytte hjem igjen. Men, i mitt tilfelle ville jeg heller ha ofret livet for Norge enn å flykte.. Ikke at det er så viktig, men det er verdt å nevne. Det går an å ha bedre forståelse for at barn og kvinner flykter enn at menn i sin beste alder flykter.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...