Gå til innhold

Fortnite-kontoer fra PlayStation 4 er sperret på Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor Sony ikke vil la cross platform med PC være en greie når de har gjort det før, men jeg skjønner dem mtp Microsoft og til dels Nintendo. Ingen hemmelighet at Sony og Nintendo ikke er bestevenner. Sony kontaktet Microsoft for å få på plass cross platform med PS3 og X360 når de slet i startfasen av den generasjonen. Microsoft var ikke interressert overhodet siden det så ut som at X360 virkelig skulle knuse PS3.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Sony ikke vil la cross platform med PC være en greie når de har gjort det før, men jeg skjønner dem mtp Microsoft og til dels Nintendo. Ingen hemmelighet at Sony og Nintendo ikke er bestevenner. Sony kontaktet Microsoft for å få på plass cross platform med PS3 og X360 når de slet i startfasen av den generasjonen. Microsoft var ikke interressert overhodet siden det så ut som at X360 virkelig skulle knuse PS3.

Cross platform med PC er ikke noe problem. Dette gjelder Switch og PS4.

Lenke til kommentar

Sony har oppgitt grunnen til at crossplay er et problem for dem gjentatte ganger.

Når de andre konsoll merkene i tillegg har historie med Sony, så skjønner jeg hvorfor Sony ikke er så ivrige.

 

Playstation er også mest solgt, så jeg ser ikke problemet heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det snakk om å faktisk spille sammen på tvers av platformer, eller bare at brukerprofilen er låst til en platform?

Hvis Epic-kontoen er linket til en PSN-konto, kan den ikke linkes til en Nintendo-konto også. Og motsatt.

 

Selve cross play er ikke noe problem; jeg har spilt Fortnite på PS4 mens teamkompisen min spilte på PC. Dette her er kun kontoadministrasjonskrøll.

Lenke til kommentar

Hvis Epic-kontoen er linket til en PSN-konto, kan den ikke linkes til en Nintendo-konto også. Og motsatt.

 

Selve cross play er ikke noe problem; jeg har spilt Fortnite på PS4 mens teamkompisen min spilte på PC. Dette her er kun kontoadministrasjonskrøll.

I så fall er det jo bare tullete feil.

Det har jo vært mer legitime grunner for eksempelvis å ikke koble konsoll og pc sammen, da pc ofte har en fordel. Sikkert enda mer på Switch.

 

Men at du ikke kan koble en brukerprofil til flere eksterne kontoer er jo bare idiotisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony har oppgitt grunnen til at crossplay er et problem for dem gjentatte ganger.

Når de andre konsoll merkene i tillegg har historie med Sony, så skjønner jeg hvorfor Sony ikke er så ivrige.

 

Playstation er også mest solgt, så jeg ser ikke problemet heller.

 

Problemet er åpenbart nok: Mange har spilt mye på PS4, og ønsker nå å kunne fortsette samme profil på en bærbar enhet. Tror ikke de som aldri tar Switchen ut av dock og har den stående ved siden av PS4 er plaget, men mange er i en annen situasjon. Hjemme hos oss står PS4 på "gutterommet", mens Switch står i stua.

Lenke til kommentar

No cross-play "for the players"

 

No EA access "for the players"

 

No digital refunds "for the players"

 

No backwards compatibility "for the players"

 

PSN price increase while removing PS3 and Vita games from PS+ in the future "for the players"

 

Extremely limited mod support "for the players"

 

Terrible PS4Pro game patch support "for the players"

 

Insanely overpriced PSVita Proprietary memory cards "for the players"

 

Greatness awaits indeed...

 

kaz-hirai-sony-1.jpg

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Sony ikke vil la cross platform med PC være en greie når de har gjort det før, men jeg skjønner dem mtp Microsoft og til dels Nintendo. Ingen hemmelighet at Sony og Nintendo ikke er bestevenner. Sony kontaktet Microsoft for å få på plass cross platform med PS3 og X360 når de slet i startfasen av den generasjonen. Microsoft var ikke interressert overhodet siden det så ut som at X360 virkelig skulle knuse PS3.

 

Dette har strengt tatt ikke noe med Crossplay å gjøre. Dette gjelder Epic kontoen til spillerne som spiller Fortnite.

Når du spiller Fortnite, så oppretter de en Epic konto.

Denne kontoen lagrer progresjonen på karakteren du spille,. Utstyr/skins osv.som du kjøper. Denne kontoen synkroniseres mellom enheter, slik at du kan spille med den samme karakteren og utstyret du har på tvers av enheter. Karakteren du bruker til å spille på PC, kan du fortsette å spille med på for eksempel iOS eller PS4. For så ta den med tilbake på PC. 

Problemet er at Sony ser ut til å ha gitt beskjed til Epic at hvis en Epic konto har blitt brukt på en PS4, så får de ikke lov til å bruke den på Switch eller Xbox. Eller hvis en Epic konto er blitt brukt på en Xbox eller Switch så får man ikke lov til bruke den på PS4.

Det vil si at hvis en spiller har brukt hundrevis av timer på karakteren sin på en PC, men har logget seg på med den samme Epic kontoen på PS og spilt der i 1 minutt, så er den låst til PS. Han har ingen mulighet til å bruke den samme kontoen på Switch eller Xbox. Hvis han vil spille på en av de konsollene, vil han måtte opprette en ny Epic konto. Hvis man har kjøpt en Switch for å kunne fortsette å spille med sin karakter når man er på farten, så blir man nok veldig skuffet når det viser seg at det ikke er mulig, for Sony har låst den.

Lenke til kommentar

Wow...

 

"Worse, playing Fortnite on PS4 doesn't appear to be the only way your Epic account can be cursed by Sony's apparent hubris. Remember Paragon, Epic's now closed but once openly free-to-play MOBA? There are reports of people on Reddit who played Paragon on PS4, but never touched Fortnite on PS4, facing the same Fortnite Switch issue."

 

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-14-the-playstation-4-fortnite-account-curse-is-not-for-the-players-at-all

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Sony ikke vil la cross platform med PC være en greie når de har gjort det før, men jeg skjønner dem mtp Microsoft og til dels Nintendo. Ingen hemmelighet at Sony og Nintendo ikke er bestevenner. Sony kontaktet Microsoft for å få på plass cross platform med PS3 og X360 når de slet i startfasen av den generasjonen. Microsoft var ikke interressert overhodet siden det så ut som at X360 virkelig skulle knuse PS3.

 

De ville ha det når de var underdog siden det ville hjelpe dem mest. MS var markedleder og ville ikke.

Når Sony er markedleder gjentar dette seg.

 

Intet nytt under kjolen.

Lenke til kommentar

Sony ville aldri ha cross-play med MS, det er bare en myte/løgn folk har gjenntatt så mange ganger nå at enkelte har begynt å tro på at det var sant. Det er ingen som vet hva Sony sin stanse på cross-play var forrige generasjon med de andre konsollene da det aldri var ett tema, og Sony sendte absolutt ikke ut noen åpen cross-play invitasjon til noen av de andre konsollene slik som MS gjorde i denne.

 

De rotet litt med cross play med Steam i CSGO, men dette gikk i grus som en kombinasjon av PSN hacken og også fordi Valve fant ut hvor vanskelige Sony var med å gjøre når det kom til å få oppdatert spillet sitt, visstnok fordi Sony har/hadde en helt elendig verifiseringprossess.

 

De eneste som pushet cross-play ideén var noen 3rd party devs som ønsket det i spillene sine, men de visste på forhånd hva policyen til MS var på dette og lengre enn det gikk det ikke og det ble kun skrevet om i noen artikler hvor de ergret seg over dette.

 

Om MS faktisk hadde sagt ja så er det absolutt ingen garanti for at Sony hadde blitt med, og ut i fra måten de oppfører seg på nå så virker det mer sannsynlig at de hadde avslått selv i forrige generasjon.

 

MS måtte forøvrig vært gale om de ville hatt cross-play med Sony, eller rettere sagt PSN forrige generasjon. Nettverket deres var rett og slett elendig og det ville hatt negativ påvirkning for brukerne på XBL som måtte spilt mot PS folk som lagget rundt og disconnected i hytt og pine, og selvsagt sikkerhetsbekymringen rundt PSN hacken.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

No cross-play "for the players"

 

No EA access "for the players"

 

No digital refunds "for the players"

 

No backwards compatibility "for the players"

 

PSN price increase while removing PS3 and Vita games from PS+ in the future "for the players"

 

Extremely limited mod support "for the players"

 

Terrible PS4Pro game patch support "for the players"

 

Insanely overpriced PSVita Proprietary memory cards "for the players"

 

Greatness awaits indeed...

 

kaz-hirai-sony-1.jpg

^Dette!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...