Gå til innhold

PUBG saksøker Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er likheten hen? Fortnite og PUBG er omtrent så forskjellig som det går ann å få det innenfor samme sjanger. Istedenfor å kaste bort tid på å saksøke EPIC, så burde fokuset vært på å gi oss content. Hvor blir det av de nye brettene? De er vel for opptatt med å lage skins og saksøking til at vi noen gang får nye brett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper Epic puller unreal lisensen fra pubg :D

 

forbanna sytpeiser disse bluehole(butthurt) folka

 

Helt enig! Han som skapte PUBG og resten av gjengen er noen fjols. Tok ikke lang tid før de fikk dollartegn i øynene og bare tenkte penger.  Det er samme gjengen som prøvde å ta patent på å bruke stekepanne i et spill.

 

Virker ikke some Bluehole fikk med seg det som skjedde med Epic games og Silicon Knights og spillet Too Human heller. Epic Games rævkjørte Silicon Knights så jævlig etter at SC prøvde å saksøke EG. Håper det samme skjer med Bluehole.

 

Håper Epic Games finner en måte å ta Bluehole på, så de blir satt på plass. Aller helst mister spillmotoren.

Lenke til kommentar

 

Battle Royale er opprinnelig en bok som filmen baserer seg på. Så det blir vel mer riktig å hevde at sjangeren er oppkalt etter boken ettersom filmen er oppkalt etter den.

takk, kaptein flisespikker

 

 

For å flisespikke tilbake er det nok filmen som først og fremst er kjent for et internasjonalt publikum. Romanen den er basert på kom for eksempel ikke på engelsk før 3 år etter. Det er også filmen Brendan Greene spesifikt har nevnt som inspirasjon flere ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selve gameplayet tror jeg ikke er noen sak for et rettsapparat, såpass med nevneverdige endringer at det skiller seg, dessuten er det mange blåkopier ute å går av ymse slag til ulike sjangere.

Derimot det å reklamere for et PUBG-aktig spill kan det jo hende de kan få smekk for, uansett tror jeg ikke det her ender i noe mer dramatisk enn at epic og pubg kommer til enighet om en settlement av et slag.

Endret av Respwner
Lenke til kommentar

Håper Epic puller unreal lisensen fra pubg :D

 

forbanna sytpeiser disse bluehole(butthurt) folka

 

Det burde de faktisk gjøre. PUBG er ikke akkurat god reklame for Unreal som spillmotor, men det er fordi Bluehole ikke er i stand til å lage et spill som virker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utviklerene bak H1Z1 burde også saksøke Bluehole / Brendan Greene bare for moroskyld. Virker som tullingene som står bak PUBG tror at de oppfant battle royale.

 

Er det ikke Brendan Greene (PlayerUnknown) som har "funnet opp" BR sjangeren i spill da? I så fall så litt merkelig å saksøke seg selv. :p

 

For øvrig, det å ta fra PUBG Unreal Engine lisensen hadde vært en gavepakke. For spillet hadde vært mye bedre med en annen motor, slik som Frostbite.

 

Hvis du leser litt flere artikler så er det ikke det faktum at det ligner litt som er det største problemet. Men snarere det at PUBG Corp føler seg forrådt av Epic Games. For om du ikke visste det, så kom ikke BR modusen til Fortnite før i September, et helt halvår etter PUBG. Fortnite var jo egentlig et PvE spill.

Hvis en reklamerer for å være et PUBG spill så skjønner jeg jo at det reageres. Det er et Battle Royal spill, ikke et PUBG spill.

 

Det blir som at du lisensierer noe av meg, vi jobber litt sammen. Så syns jeg ideen din er god, så jeg tar og bruker den selv og bare legger den til et konsept jeg allerede har.

Du kan ikke komme her og si at du ikke hadde vært en smule irritert over det.

Endret av Cappo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Håper Epic puller unreal lisensen fra pubg :D

 

forbanna sytpeiser disse bluehole(butthurt) folka

Det burde de faktisk gjøre. PUBG er ikke akkurat god reklame for Unreal som spillmotor, men det er fordi Bluehole ikke er i stand til å lage et spill som virker.

 

 

Nei, PUBG utviklerne ser ikke ut til å ha mye kompetanse innen Unreal Engine. I hvert fall ikke så fort en må dykke litt dypere ned i den. Nå har ikke jeg utviklet med Unreal Engine, så hvor vanskelig/lett det er å lage noe enkelt vet jeg ikke.

Det jeg derimot vet, er at Unreal Engine liker seg best på mer lukkede områder og mer lukkede spill. Det er en veldig anvendelig motor, ja det er det. Men Open World er nok ikke et område den briljerer på.

 

Ser en på Open World spillene som baserer seg på Unreal Engine så er alle sammen spill som sliter med et rykte om å være uoptimalisert skrot, selv etter år i utvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utviklerene bak H1Z1 burde også saksøke Bluehole / Brendan Greene bare for moroskyld. Virker som tullingene som står bak PUBG tror at de oppfant battle royale.

 

Nope! Brendan lagde Battle Royale i Arma lenge før H1Z1 kom med det. H1Z1 teamet leide inn Brendan for å hjelpe dem med Battel Royale så han står faktisk bak H1Z1.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Utviklerene bak H1Z1 burde også saksøke Bluehole / Brendan Greene bare for moroskyld. Virker som tullingene som står bak PUBG tror at de oppfant battle royale.

 

Er det ikke Brendan Greene (PlayerUnknown) som har "funnet opp" BR sjangeren i spill da? I så fall så litt merkelig å saksøke seg selv. :p

 

For øvrig, det å ta fra PUBG Unreal Engine lisensen hadde vært en gavepakke. For spillet hadde vært mye bedre med en annen motor, slik som Frostbite.

 

Hvis du leser litt flere artikler så er det ikke det faktum at det ligner litt som er det største problemet. Men snarere det at PUBG Corp føler seg forrådt av Epic Games. For om du ikke visste det, så kom ikke BR modusen til Fortnite før i September, et helt halvår etter PUBG. Fortnite var jo egentlig et PvE spill.

Hvis en reklamerer for å være et PUBG spill så skjønner jeg jo at det reageres. Det er et Battle Royal spill, ikke et PUBG spill.

 

Det blir som at du lisensierer noe av meg, vi jobber litt sammen. Så syns jeg ideen din er god, så jeg tar og bruker den selv og bare legger den til et konsept jeg allerede har.

Du kan ikke komme her og si at du ikke hadde vært en smule irritert over det.

Altså lisensiering av game-engine har da veldig lite med saken å gjøre sånn rent prisipielt. Jeg skjønner tankegangen til PUBG utviklerne, men det er jo ikke sånn at Epic har hatt fri tilgang til PUBG sin spillkode pga dette. Det er heller ikke de samme som jobber med Fortnite som jobber med støtte på game-engine.

 

Til slutt er det jo de som er ledere for Fortnite-prosjektet som har valgt å gjøre dette, du får si ifra den gangen det dukker opp en Game-director eller lignende som tar seg av support i et annet prosjekt når han jobber for et så stort selskap, for DA hadde jeg blitt overaska.

 

Utom det er jeg, som jeg skrev i tidligere innlegg, enig i reklame-problemet.

Lenke til kommentar

Så desperat de prøver å holde seg "på topp". Kaster søkmål rundt seg uten å tenke klart.Idiotiske argumenter er det også. Håper de får seg en enorm knekk i hele spillerbasen sin og blir skyvd ut - bare for å sende en beskjed til lignende idioter som tror de eier opphavet til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...