Gå til innhold

Mest bang-for-the-buck - Samsung MU6455 vs. MU8005


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Samsung MU6455 og MU8005 er på tilbud, og jeg vurderer å gå til innkjøp av en av de.

Jeg hadde i utgangspunkt tenkt å kjøpe MU6455 fra Power men så kom jeg over MU8005 på tilbud hos Elkjøp... Den virker vesentlig bedre i mine øyne - til 2000,- mer. Men - Er dette et bomkjøp? Hvilken ville dere valgt? Er det noen grunn til å ikke velge noen av disse i det hele tatt?

 

MU6455 vs. MU8005

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe KD55XE9305 for 8995 på Netonnet, dette var den beste kantbelyste LED/LCD-TVen i 2017 mens Samsungs MU8005 var midt på treet i Samsungs lineup.

Den Sonyen fikk sånn litt over midt på treet omtale hos Dinside i alle fall; virkelig den beste kantbelyste LEDen i 2017? Kilde? Sony sin line-up går jo over i OLED mens Samsung sin line-up går over til QLED, så begge er nede på rangstigen i den interne line-up-en.

 

https://www.dinside.no/bolig/fantastisk-i-dagslys-men-skuffende-i-morket/67639725

 

https://www.dinside.no/data/duell-billig-mot-dyr-tv/68905684

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  1. QLED er vanlig LED-TVer, og har de samme svakhetene når det kommer til innsynsvinkel, sortnivå, og clouding.
  2. QLED er nøyaktig samme teknologi som SUHD, men med nytt navn, mer markedsføring, og høyere priser.
  3. Grunnen til at det kalles QLED er fordi det er plassert Quantum Dots ved lysdiodene i TV-en, og slik får TV-en renere rødt-, grønt-, og blått lys som gir større fargerom.

 

Annen test av KD55XE9305: https://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55xe9305-201703274446.htm

 

 

The Sony KD-55XE9305 is the best edge-lit LED LCD TV we’ve tested to date when it comes to HDR presentation, giving even the awesome KD-65ZD9 a run for its money except – predictably – in darker scenes where the latter’s greater FALD zone count kept letterbox bars black and blooming/ haloing to a minimum.

 

Hvis du er ute etter virkelig god TV for mørke rom burde du se på OLED eller modeller med FALD, begge deler er noen lapper mer enn 9000.

Lenke til kommentar

Fremdeles for teknisk for meg det der. Til prisen er den tven mer enn god nok og jeg har ærlig talt ikke noe å utsette på opplevelsen enten det er det ene eller andre.

 

Sier hdtvpolska som og går greit i dybden på testene at den er bra så er den igrunn det. Og ihvertfall for den dagligdagse bruker. Regner med de ville advart mot tven hvis dette var veldig negativt.

 

2017 modell, fald og ambilight er mer enn nok for meg til 10k.

Endret av P-okken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Litt OT er fjernet fra tråden

 

Moderering skal ikke kommenteres i tråden, reaksjoner på moderering kan sendes via PM.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...