Gå til innhold

Øker over dobbelt så raskt som Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo mest bare trist. Spotify var jo innovatøren som gjorde nybrottsarbeidet. Kjipt om apple kommer swoopende fra sidelinjen og vinner usa markedet fordi de kan gi lengre gratistilbud samtidig som de alt har sitt komplette økosystem. 

 

En får jo håpe at folk tenker seg om, vi trenger flere aktører på strømming. Ikke færre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er jo mest bare trist. Spotify var jo innovatøren som gjorde nybrottsarbeidet. Kjipt om apple kommer swoopende fra sidelinjen og vinner usa markedet fordi de kan gi lengre gratistilbud samtidig som de alt har sitt komplette økosystem. 

 

En får jo håpe at folk tenker seg om, vi trenger flere aktører på strømming. Ikke færre. 

 

Nå motsier du jo deg selv, Apple kom jo flere år etter ang strømming, med bedre tilbud prismessig slik at prisene gikk ned.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

har forsatt mine digitale kopier av mine gamle cdr fra barndommen på pcn, og kommer nok aldri til å slette de til fordel for spotify. kjekt å bruke spotify til å oppdage andre artister man aldri har glrt om,men thats it :p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

Meeeeget smålig å tro at 19-åringer ikke vet hva en .mp3 fil er haha. Spotify tilbyr også mye bedre kurert innhold slik at du kan finne ny musikk, både ukentlig og daglig og alt mulig. Apple gjør jo nærmest det direkte motsatte og promoterer fryktelig mye liste-musikk, så ser ikke helt hvor du vil hen. Riktig nok, eier man et større musikkbibliotek fra før så er det vel kanskje mer gunstig å velge en annen tjeneste. Likevel, teit å dra inn musikksmak i en diskusjon om musikktjenester når tjeneste har meget små forskjell i hva slags musikk man kan finne. Ironisk nok er vel de eneste Apple-eksklusivene nettopp listemusikk. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

Spotify var jo tidlig ute med at man kunne legge inn egen musikk i spillelistene sine. Man kunne også da synkronisere disse mot telefonen. Er dette fjernet det siste året?

Lenke til kommentar

 

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

Spotify var jo tidlig ute med at man kunne legge inn egen musikk i spillelistene sine. Man kunne også da synkronisere disse mot telefonen. Er dette fjernet det siste året?

Nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

Spotify var jo tidlig ute med at man kunne legge inn egen musikk i spillelistene sine. Man kunne også da synkronisere disse mot telefonen. Er dette fjernet det siste året?

Hæ!?

Kan man legge egne mp3er inn i spotify playlister slik at de både kan spilles av på samme playlist som øvrige sanger OG blir tilgjengelige på alle enheter??

Lenke til kommentar

 

Dette er jo mest bare trist. Spotify var jo innovatøren som gjorde nybrottsarbeidet. Kjipt om apple kommer swoopende fra sidelinjen og vinner usa markedet fordi de kan gi lengre gratistilbud samtidig som de alt har sitt komplette økosystem. 

 

En får jo håpe at folk tenker seg om, vi trenger flere aktører på strømming. Ikke færre. 

Nå motsier du jo deg selv, Apple kom jo flere år etter ang strømming, med bedre tilbud prismessig slik at prisene gikk ned.

De hadde også hemmelige samtaler under bordet med de ulike plateselskapene, hvor de prøvde å presse de til å få fjernet gratisstrømmeløsninger (som det du finner på blant annet Spotify), og tvinge gjennom full betalingsabonnement. Det er skittent spill; intet mer, intet mindre. Slik forkastelig konkurransefiendtlighet, som går utover oss forbrukere, bør være grunn nok til å ikke bruke Apple Music i det hele tatt. Det gikk også rykter om at Apple støttet og egget opp musikkindustriens krav om økte kommisjonsinntekter (royalties) for sangene sine (for å gi et eksempel økte kostnadsutgiften til artister og plateselskaper med 70% i 2016 alene, for Spotify).

 

Så har vi saken om den ekstra kostnaden Apple satt på Spotify, Tidal og andre hver gang forbrukere fornyet abonnementet i applikasjonen i iOS. Apple krevde 30% kommisjon , som gjorde at Spotify måtte øke prisen fra $10 til $13 for å få det til å gå rundt. Det gjorde det vanskelig for strømmetjenestene å konkurrere mot Apple Music, som da tilbød en vesentlige billigere løsning på iOS. Spotify fikk tom. sine oppdateringer blokkert og ble truet med å bli tatt ned fra App Store, når de forsøkte å unngå Apples 30%-krav.

 

Spotify er fortsatt like bra eller bedre enn de andre tjenestene, selv om jeg ikke akkurat begeistret over deler av mobil-UIen i programvaren deres. Men jeg støtter heller de enn Google Play Music eller Apple Music, av den enkle grunn at jeg som skandinavier heller vil bidra til Spotify og Tidal. Det ligger også enda mye respekt i det innoverende arbeidet Spotify gjorde i begynnelsen, når de banet veien for mye enklere og billigere tilgjengelighet til musikk for folk flest. For noen av oss betyr disse tingene noe. Kanskje ikke for deg; eller, i hvert fall ikke like mye som din nokså opplagte kjærlighetsforhold til Apple. 

 

Om du vil se på det pragmatisk er det også viktig å huske på at selskap som Spotify er fullstendig avhengig av strømmetjenesten for å vokse og ikke minst eksistere, og har dermed større incentiver til å konstant innovere og tilby konkurransedyktige tjenester til sine kunder. Slike incentiver har verken Google og Apple. Det er en grunn til at Apple tilbyr 3 måneders gratis lytting (enn så lenge) for Apple Music-brukere; det gjør at de taper betydelig mengde penger. Men de har ressursene til det, og kan blø uendelig om de vil. Det kan ikke Spotify. For Apple, Amazon, Google, osv. er musikkstrømmetjenester bare enda et ledd i å deres utbredte og tiltagende økosystem. Ofte lukkede økosystemer som jeg man lett kan låses til.

Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spotify er bare helt supert. Kjempetjeneste!

 

 

 

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .
Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.
Spotify var jo tidlig ute med at man kunne legge inn egen musikk i spillelistene sine. Man kunne også da synkronisere disse mot telefonen. Er dette fjernet det siste året?

Hæ!?
Kan man legge egne mp3er inn i spotify playlister slik at de både kan spilles av på samme playlist som øvrige sanger OG blir tilgjengelige på alle enheter??

Ja det er noe som de kaller for Lokale filer der, uten at jeg har testet det.

Lenke til kommentar

Og fortsatt er lydkvaliteten crap :/

 

Er det noe du tror, noe du vet eller har du ikke funnet ut innstillingene/slash ikke sett deg råd til å betale for premium? Grunnen til at jeg spør er at om du virkelig finner lyden til å være crap så du en svært sjelden person, en av de få som klarer å skille mellom 320 kbps og 128 kbps. De fleste av oss hører ikke forskjellen selv ikke ved aktiv lytting. 

 

For de som hører forskjell så det soleklart at det er viktig å endre innstillingene slik at at de er satt til extreme sound quality. Er du usikker prøv deg frem. Fra 320 kbps og til ennå høyere oppløsning blir det ennå vanskeligere å høre merkbar forskjell på kvalitet og det vil i praksis for de aller fleste av oss være null forskjell på 320 kbsp og > 320 kbps, ørene våre er ikke gode nok til å finne forskjellene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

5% av 36 er ikke dobbelt så mye som 2% av 70, det er henholdsvis 1.8 og 1.4, veldig likt med andre ord...

 

Eller øker min musikkstrommetjeneste hundre ganger raskere enn Apple og Spotify fordi jeg gir tilgang til ett par familiemedlemmer og derfor har økning på flere hundre prosent...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Forferdelig GUI på apple sin løsning .

Spotify sin er enklere og bedre å bruke , også enklere å finne spillelister.

 

Spotify er greit dersom du er 19, hører på listepop, og ikke vet hva en .mp3 fil er for noe.

 

Dersom du har et stort musikkbibliotek fra før og liker ting som ikke nødvendigvis har vært på noe toppliste noensinne så bør man velge andre løsninger.

Spotify var jo tidlig ute med at man kunne legge inn egen musikk i spillelistene sine. Man kunne også da synkronisere disse mot telefonen. Er dette fjernet det siste året?
Hæ!?

Kan man legge egne mp3er inn i spotify playlister slik at de både kan spilles av på samme playlist som øvrige sanger OG blir tilgjengelige på alle enheter??

Vell, jeg hoppet akkurat fra Groove Music til Spotify av opplagte årsaker, men Groove var tusen ganger bedre så jeg er veldig lite fornøyd.

 

Med Groove kunne jeg legge MP3 med den sære musikken under musikkmappa i OneDrive, og den ble da automatisk tilgjengelig i Groove på lik linje med resten av biblioteket deres, og kunne streames på alle enheter uten å lagres lokalt.

 

Om man stort sett hører på den samme musikken kunne man bare peise opp 650GB (etc.) med MP3, droppe månedsbetalingen, og bare streame gratis fra ditt eget MP3 bibliotek i OneDrive til alle enheter med Groove. Selv legger jeg opp alt av lydbøker der, og har min egen lydbok streaming tjeneste som jeg deler med familien.

 

Og det siste fungerer forsåvidt enda, men jeg vet ikke om det lenger er mulig å laste ned appen på de forskjellige plattformene.

Lenke til kommentar

 

Og fortsatt er lydkvaliteten crap :/

 

Er det noe du tror, noe du vet eller har du ikke funnet ut innstillingene/slash ikke sett deg råd til å betale for premium? Grunnen til at jeg spør er at om du virkelig finner lyden til å være crap så du en svært sjelden person, en av de få som klarer å skille mellom 320 kbps og 128 kbps. De fleste av oss hører ikke forskjellen selv ikke ved aktiv lytting. 

 

For de som hører forskjell så det soleklart at det er viktig å endre innstillingene slik at at de er satt til extreme sound quality. Er du usikker prøv deg frem. Fra 320 kbps og til ennå høyere oppløsning blir det ennå vanskeligere å høre merkbar forskjell på kvalitet og det vil i praksis for de aller fleste av oss være null forskjell på 320 kbsp og > 320 kbps, ørene våre er ikke gode nok til å finne forskjellene. 

 

På mobilen, ikke odds. På Beolab 9, ja. Tidal HiFi er de eneste som tilbyr ekte lossless lyd med 1411 kbps FLAC og MQA. Sistnevnte kjører sirkler rundt de andre tjenestene med kvalitet høyere enn CD, opp til 24-bit/192kHz. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er jo mest bare trist. Spotify var jo innovatøren som gjorde nybrottsarbeidet. Kjipt om apple kommer swoopende fra sidelinjen og vinner usa markedet fordi de kan gi lengre gratistilbud samtidig som de alt har sitt komplette økosystem. 

 

En får jo håpe at folk tenker seg om, vi trenger flere aktører på strømming. Ikke færre.

 

Nå motsier du jo deg selv, Apple kom jo flere år etter ang strømming, med bedre tilbud prismessig slik at prisene gikk ned.
De hadde også hemmelige samtaler under bordet med de ulike plateselskapene, hvor de prøvde å presse de til å få fjernet gratisstrømmeløsninger (som det du finner på blant annet Spotify), og tvinge gjennom full betalingsabonnement. Det er skittent spill; intet mer, intet mindre. Slik forkastelig konkurransefiendtlighet, som går utover oss forbrukere, bør være grunn nok til å ikke bruke Apple Music i det hele tatt. Det gikk også rykter om at Apple støttet og egget opp musikkindustriens krav om økte kommisjonsinntekter (royalties) for sangene sine (for å gi et eksempel økte kostnadsutgiften til artister og plateselskaper med 70% i 2016 alene, for Spotify).

 

Så har vi saken om den ekstra kostnaden Apple satt på Spotify, Tidal og andre hver gang forbrukere fornyet abonnementet i applikasjonen i iOS. Apple krevde 30% kommisjon , som gjorde at Spotify måtte øke prisen fra $10 til $13 for å få det til å gå rundt. Det gjorde det vanskelig for strømmetjenestene å konkurrere mot Apple Music, som da tilbød en vesentlige billigere løsning på iOS. Spotify fikk tom. sine oppdateringer blokkert og ble truet med å bli tatt ned fra App Store, når de forsøkte å unngå Apples 30%-krav.

Spotify er fortsatt like bra eller bedre enn de andre tjenestene, selv om jeg ikke akkurat begeistret over deler av mobil-UIen i programvaren deres. Men jeg støtter heller de enn Google Play Music eller Apple Music, av den enkle grunn at jeg som skandinavier heller vil bidra til Spotify og Tidal. Det ligger også enda mye respekt i det innoverende arbeidet Spotify gjorde i begynnelsen, når de banet veien for mye enklere og billigere tilgjengelighet til musikk for folk flest. For noen av oss betyr disse tingene noe. Kanskje ikke for deg; eller, i hvert fall ikke like mye som din nokså opplagte kjærlighetsforhold til Apple. 

 

Om du vil se på det pragmatisk er det også viktig å huske på at selskap som Spotify er fullstendig avhengig av strømmetjenesten for å vokse og ikke minst eksistere, og har dermed større incentiver til å konstant innovere og tilby konkurransedyktige tjenester til sine kunder. Slike incentiver har verken Google og Apple. Det er en grunn til at Apple tilbyr 3 måneders gratis lytting (enn så lenge) for Apple Music-brukere; det gjør at de taper betydelig mengde penger. Men de har ressursene til det, og kan blø uendelig om de vil. Det kan ikke Spotify. For Apple, Amazon, Google, osv. er musikkstrømmetjenester bare enda et ledd i å deres utbredte og tiltagende økosystem. Ofte lukkede økosystemer som jeg man lett kan låses til.

Apple har i alle år samarbeidet med plateselskap og musikere, og har vært i bresjen for å få slutt på piratnedlasting, og mulig du kaller det skittent spill, men søksmålene har nærmest haglet mot Spotify pga manglende utbetalinger og brudd på opphavsretten, rart at du som tydeligvis er opptatt av musikerne som Spotify er avhengig av ikke har reagert på det, men isteden velger å støtte de siden de er skandinavisk...

 

Og de 30% er etter det jeg forstår standard "salær" de tar hos alle som bruker App Store, så det er fritt fram å ikke bruke tjenesten, og de gir neppe ekstra rabatt til konkurrenter.

 

Hva jeg velger å bruke eller liker best har ingenting med det jeg sa i første kommentar, han ønsker konkurrenter, men neste omgang ikke.

 

Og Apple har hatt tre mnd gratis prøveperiode fra dag en, og det blir for dumt å bruke pengesekken til Apple som grunn til at de ikke skal konkurrere på frie markeder, folk kjøper den tjenesten de liker best eller som gir dem det de ønsker, uansett om det heter Spotify eller Apple Music.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...