Gå til innhold

Nintendo Switch har solgt ti millioner eksemplarer siden lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at det er en hybridkonsoll var genialt av dem. Og det funker!!!! Så ha Zelda til lansering var neste, veldig smarte steg og veldig bra markedsføring på alt dette. Nintendo har en kjempegod konsoll med kjemoegode spill. Nintendo har fortjent dette. Faktisk så selger den ca like bra som PS4 i sine første ni måneder og det uten julehandelen. Så kan faktisk slå tallene til den og. Og det er ikke ille.

 

Neste år kan det hende de slipper løs Pokemon Switch, og det i seg selv. Men for oss som ikke er Pokemon fans så kan det hende vi ser MP4 nedte år. Eventuelt spillet til Retro som burde være i god form nå. De må virkelig gjøre noe unikt og bra med betalte online delen og rote opp i chat systemet som er en katastrofe nå.

 

Jaja. Nintendo er tilbake i full fart. Det er nå sikkert.

Lenke til kommentar

Flau bismak av å lese denne artikkelen her inne. Zelda skal ha mye av æren for at konsollen selger står det, men det er jo et 6/10 spill i følge dere, er det ikke?

På tide å innse at dere tok feil?

Hva har karakteren å si? Call of duty spill selger for kvanta trillioner og ingen av de har noen gang vært bedre enn 6er spill.

Fast and furious filmene hover inn gang på gang. Jeg sier ikke at 6 på zelda var en korrekt karakter. Bare at kvalitet og salgstall ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at 6 på zelda var en korrekt karakter. Bare at kvalitet og salgstall ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre.

Hvordan bedømmer du kvaliteten på et spill da? Finnes det objektive kriterier?

 

Salgstall er vel omtrent det nærmeste man kommer objektive kriterier vel?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Jeg sier ikke at 6 på zelda var en korrekt karakter. Bare at kvalitet og salgstall ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre.

Hvordan bedømmer du kvaliteten på et spill da? Finnes det objektive kriterier?

 

Salgstall er vel omtrent det nærmeste man kommer objektive kriterier vel?

Tja. Salgstall sier bare at du treffer massemarkedet godt men ikke nødvendigvis at det er et bra spill. Cod var bra i sin tid, nå er det bare en serie som pumpes ut alt for ofte med tre forskjellige studioer som lager dem. Gta v er derimot et bra spill som også selger bra. Jeg har dessverre kjøpt mange spill som ikke er bra, spesielt før i tiden da jeg oftere bet på hypen.

Lenke til kommentar

Hvordan bedømmer du kvaliteten på et spill da?

Ved å finne ut hva anmelder/kritiker har spilt før og mente var bra.

Finnes det objektive kriterier?

Ja, ytelse og feil.

Et spill som får korrupte saves er for eksempel ikke bra.

Salgstall er vel omtrent det nærmeste man kommer objektive kriterier vel?

Vil du si at Assassin's Creed: Origins er et bedre spill enn Cuphead?
Lenke til kommentar

På tide å innse at dere tok feil?

Nei!

 

 

Det at det er en hybridkonsoll var genialt av dem. Og det funker!!!! Så ha Zelda til lansering var neste, veldig smarte steg og veldig bra markedsføring på alt dette. Nintendo har en kjempegod konsoll med kjemoegode spill. Nintendo har fortjent dette. Faktisk så selger den ca like bra som PS4 i sine første ni måneder og det uten julehandelen. Så kan faktisk slå tallene til den og. Og det er ikke ille.

 

Neste år kan det hende de slipper løs Pokemon Switch, og det i seg selv. Men for oss som ikke er Pokemon fans så kan det hende vi ser MP4 nedte år. Eventuelt spillet til Retro som burde være i god form nå. De må virkelig gjøre noe unikt og bra med betalte online delen og rote opp i chat systemet som er en katastrofe nå.

 

Jaja. Nintendo er tilbake i full fart. Det er nå sikkert.

Helt enig med deg at det var genistreker de hadde i starten der ja, og jeg er Pokemon fan, så det er nok det spillet jeg kommer til å se mest frem til i hele Switchs levetid. Hadde jeg ikke allerede eid en ville jeg kjøpt når det kommer. Kanskje jeg må kjøpe to? :p

 

Chat og online er dog en katastrofe. Dette kan Nintendo fremdeles så absolutt ikke.

 

Salgstallene er imponerende, og spennende å følge. PS4 solgte vel 13-14 millioner maskiner på første året, så kom julesalg en måned senere, og tallet hoppet til over 18 millioner. Ikke umulig at Switch kan klare det, men om Nintendo har ambisjoner om å ta igjen PS4, så må Switch selge enda fortere, for PS4 selger raskere nå enn aldri før. Fra 1. april til 3. desember i år har PS4 solgt 10,6 millioner enheter, mars er det ikke oppgitt noen tall for, men det betyr uansett at den har solgt raskere enn Switch i samme tidsperiode.

Lenke til kommentar

Flau bismak av å lese denne artikkelen her inne. Zelda skal ha mye av æren for at konsollen selger står det, men det er jo et 6/10 spill i følge dere, er det ikke?

 

På tide å innse at dere tok feil?

 

På tide å legge den diskusjonen død snart?

En anmelder kan ikke ta "feil" med sin mening om et spill. Ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Flau bismak av å lese denne artikkelen her inne. Zelda skal ha mye av æren for at konsollen selger står det, men det er jo et 6/10 spill i følge dere, er det ikke?

 

På tide å innse at dere tok feil?

 

Høyt salgstall kan nok heller tyde på at de selger til minste felles multiplum. Altså at det ikke nødvendigvis er noe som virkelig stikker seg ut, men momenter som alle kan like (men kanskje få kan elske). Det er litt som McDonalds eller Grandiosa. Store slagstall, men få som elsker det og ville gitt det 10/10.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Flau bismak av å lese denne artikkelen her inne. Zelda skal ha mye av æren for at konsollen selger står det, men det er jo et 6/10 spill i følge dere, er det ikke?

 

På tide å innse at dere tok feil?

Høyt salgstall kan nok heller tyde på at de selger til minste felles multiplum. Altså at det ikke nødvendigvis er noe som virkelig stikker seg ut, men momenter som alle kan like (men kanskje få kan elske). Det er litt som McDonalds eller Grandiosa. Store slagstall, men få som elsker det og ville gitt det 10/10.

Så årets spill er som en Grandiosa? Kjøper ikke helt den, men enig i at 10/10 ikke nødvendigvis er riktig det heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

Flau bismak av å lese denne artikkelen her inne. Zelda skal ha mye av æren for at konsollen selger står det, men det er jo et 6/10 spill i følge dere, er det ikke?

 

På tide å innse at dere tok feil?

Høyt salgstall kan nok heller tyde på at de selger til minste felles multiplum. Altså at det ikke nødvendigvis er noe som virkelig stikker seg ut, men momenter som alle kan like (men kanskje få kan elske). Det er litt som McDonalds eller Grandiosa. Store slagstall, men få som elsker det og ville gitt det 10/10.

Så årets spill er som en Grandiosa? Kjøper ikke helt den, men enig i at 10/10 ikke nødvendigvis er riktig det heller.

 

 

Vel, det har blitt kåret til årets spill hos mange, men ikke alle :) Igjen er det litt problematisk å vite. For det første er moderne karakterskalaer helt ødelagt. Et 8/10-spill i dag blir betraktet som "Meh", mens det i 1999 var "WOW!". Gamer sin beskrivelse av 6 av 10 beskriver det faktisk som et godt spill. Andre nettsteder kan ha andre definisjoner på karakterer.

 

Dessuten tror jeg ikke vi kan forvente at et spill som Zelda blir bedømt helt riktig. Journalister er ofte redd for å gi det for dårlig kritikk. Jim Stirling ble DDoSet og fikk dødstrusler! Det burde holde mange andre unna å gi det dårlig kritikk. Hva vil du helst: Gi et spill bedre kritikk enn hva du mener det fortjener, eller få dødstrusler og bli DDoSet?

 

Og så har man det nostalgiske momentet. Mange ser nok fortsatt Zelda med litt mimring til barndommen...

 

Alt i alt synes jeg ikke det er så flaut av Gamer. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det er flaut mye på grunn av anmeldelsen og hvordan den er skrevet og begrunnet. Fyren brukte 50 timer på spillet hvor "flere titalls" av timene ble brukt på hesteryggen. Kjenner meg heller ikke igjen i at spillet føles tomt og kjedelig. Slåssesystemet får også hard medfart, noe som forteller meg at anmelder ikke har fått det til og dødd mange ganger og skylder på kontrollene. Etter å drept mange Lynels uten å ta noe skade vil jeg heller påstå at kampsystemet er ganske bra så lenge man lærer deg det.

 

Jeg syns også at en som faktisk hadde spilt et Zelda-spill før burde ha fått jobben med å anmeldt spillet. Skal jeg kjøpe meg en bil hører jeg med folk som har peiling på bil, ikke folk som har peiling på trehjulssykler.

 

Edit: Leif.

Endret av Tullefanten
Lenke til kommentar

 

 

Jeg sier ikke at 6 på zelda var en korrekt karakter. Bare at kvalitet og salgstall ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre.

Hvordan bedømmer du kvaliteten på et spill da? Finnes det objektive kriterier?

 

Salgstall er vel omtrent det nærmeste man kommer objektive kriterier vel?

 

Tja. Salgstall sier bare at du treffer massemarkedet godt men ikke nødvendigvis at det er et bra spill. Cod var bra i sin tid, nå er det bare en serie som pumpes ut alt for ofte med tre forskjellige studioer som lager dem. Gta v er derimot et bra spill som også selger bra. Jeg har dessverre kjøpt mange spill som ikke er bra, spesielt før i tiden da jeg oftere bet på hypen.

 

Så hva avgjør om det er et bra spill eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...