Gå til innhold

Tesla Semi Truck lanseres fredag: Dette vet vi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse


 

- "Reuters meldte i august at Tesla tok sikte på 200 til 300 miles med rekkevidde, altså 320 til 480 kilometer."

(((1609344000)*(200))/(1000000000))=(321,868800000)≈322km
(((1609344000)*(300))/(1000000000))=(482,803200000)≈483km

Altså grovt regnet 322 til 483 kilometer...


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Det hadde jo vært fantastisk hvis den kom med all strømmen den noensinne vil trenger ferdig ladet i batteriet - selv om det var fra kullkraft. I praksis må denne som andre elbiler lades innimellom og hvor strømmen da kommer fra vil selvsagt variere. Kjører bilen i Norge er det store muligheter for at strømmen kommer fra vannkraft. I USA er det rundt 30% sjanse for at den kommer fra kull, det vil også si rundt 70% sjanse for at den kommer fra noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Ja på samme måte som drivstoffet i en V12 scania drives av diesel som er produsert av amerikansk kullkraft mener du? 

Hvilken Scania kommer med V12 Salvesen? De er ikke så godt informert om biler de Salvesen. Det skorter på kunnskaper når det kommer til bil Salvesen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Ja på samme måte som drivstoffet i en V12 scania drives av diesel som er produsert av amerikansk kullkraft mener du? 

Hvilken Scania kommer med V12 Salvesen? De er ikke så godt informert om biler de Salvesen. Det skorter på kunnskaper når det kommer til bil Salvesen?

 

 

830h feks. Lastebiler er ikke min største interesse akkurat, men med 3 år i viking redningstjeneste så fikk jeg med meg litt. Men akkurat scania og v12 var helt tilfeldig slengt ut der. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

1: Produser ferdig bilene de holder på med er sikkert ikke dumt.

2: Mr Musk kan ta den semien å kjøre den oppi ræva.

1) Hjelper det bilproduksjonen å stenge dette kapittelet?

 

2) Sammen med raketten han ønsker å drive kommersiell romfart med?

 

Kjepper I hjulene til innovasjon er noe vi er gode på! Det lærer man kun om man har gått livets harde skole!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Ja på samme måte som drivstoffet i en V12 scania drives av diesel som er produsert av amerikansk kullkraft mener du? 

Hvilken Scania kommer med V12 Salvesen? De er ikke så godt informert om biler de Salvesen. Det skorter på kunnskaper når det kommer til bil Salvesen?

 

 

830h feks. Lastebiler er ikke min største interesse akkurat, men med 3 år i viking redningstjeneste så fikk jeg med meg litt. Men akkurat scania og v12 var helt tilfeldig slengt ut der. 

Det er en V8 du snakker om Salvesen. Scania har ingen V12 Salvesen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Ja på samme måte som drivstoffet i en V12 scania drives av diesel som er produsert av amerikansk kullkraft mener du? 

Hvilken Scania kommer med V12 Salvesen? De er ikke så godt informert om biler de Salvesen. Det skorter på kunnskaper når det kommer til bil Salvesen?

 

 

830h feks. Lastebiler er ikke min største interesse akkurat, men med 3 år i viking redningstjeneste så fikk jeg med meg litt. Men akkurat scania og v12 var helt tilfeldig slengt ut der. 

Det er en V8 du snakker om Salvesen. Scania har ingen V12 Salvesen.

 

 

Det har de nok. 

 

Som det linkes til lengre nede. Men hva er egentlig poenget her? Det samme gjelder for v8 eller hvilken som helst annen konfigurasjon av en fossil motor. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne går på amerikansk kulllraft?

Ja på samme måte som drivstoffet i en V12 scania drives av diesel som er produsert av amerikansk kullkraft mener du?

Hvilken Scania kommer med V12 Salvesen? De er ikke så godt informert om biler de Salvesen. Det skorter på kunnskaper når det kommer til bil Salvesen?

830h feks. Lastebiler er ikke min største interesse akkurat, men med 3 år i viking redningstjeneste så fikk jeg med meg litt. Men akkurat scania og v12 var helt tilfeldig slengt ut der.

Det er en V8 du snakker om Salvesen. Scania har ingen V12 Salvesen.

Jeg har null peiling på bil, men det var ikke måte på hvor mange treff jeg fikk på å google «scania v12». Salvesen 1 - Du -5, eller noe sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Skjønner ikke hvorfor denne må komme hver gang. Det er en totalt meningsløs kommentar ene og alene fordi det brukes mer strøm på å produsere nok drivstoff til å kjøre en mil, enn en elbil bruker på å kjøre en mil.

 

Altså, det kullet, oljen, uraniumet, gassen eller hva som nå brukes ville uansett blitt brukt til å transportere kjøretøyet denne distansen.

 

Forskjellen er imidlertid at el-bilen ikke har lokale utslipp fra motor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Denne går på amerikansk kulllraft?

 

Ja på samme måte som drivstoffet i en V12 scania drives av diesel som er produsert av amerikansk kullkraft mener du? 

Scania V12 , hvor tar du det fra . Og diesel er ikke produser av kullkraft. Derimot så blir det aller meste av elektrisitet i verden produsert ved hjelp av kull og olje. Derfor anses elbiler i resten av Europa som miljøverstinger . Norske tesla biler har ett utslipp på 1,2 kg CO2 PR km pluss en hel del andre mindre morsomme gasser og partikler. Fordi, den elektrisiteten de fyller sine batterier med, ville ellers ha blitt eksportert til Tyskland , som dermed kunne ha fyrt litt mindre i sine kullkraftverk . Forøvrig en scania V8 730 hk med ett dreiemoment på 3500 nm. Har ett utslipp mangt under dette selv med 50 tonn totalvekt , utslippet ligger på ca 0,5 kg PR km. Og nitrooksyden er der ikke lengre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...