Gå til innhold

Porsches aller første elbil kommer i 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqzORNGH

Konkurransedyktig kommer vel ant på hva man sammenligner med. Denne har bare fire seter, og vil derfor være veldig begrenser for mange.

 

Tja, det kommer vel an på hvordan den blir markedsført. Model S er en sporty, elektrisk familiebil; Mission E er ikke i helt samme kategori. For meg ser det ut som at Model S kan sammenlignes med en Audi A7 Sportback 3.0, mens Porschen er mer som en S5 Sportback 3.0. Veldig lik i pris og ytelse, men små forskjeller i størrelse gjør nok at de appellerer til forskjellige kunder, og dermed ikke blir direkte konkurrenter.

Lenke til kommentar

 

Konkurransedyktig kommer vel ant på hva man sammenligner med. Denne har bare fire seter, og vil derfor være veldig begrenser for mange.

 

Tja, det kommer vel an på hvordan den blir markedsført. Model S er en sporty, elektrisk familiebil; Mission E er ikke i helt samme kategori. For meg ser det ut som at Model S kan sammenlignes med en Audi A7 Sportback 3.0, mens Porschen er mer som en S5 Sportback 3.0. Veldig lik i pris og ytelse, men små forskjeller i størrelse gjør nok at de appellerer til forskjellige kunder, og dermed ikke blir direkte konkurrenter.

Nettopp. Like fullt brukes følgende tekst på forsiden. "Porsches aller første elbil kan bli en ekstremt spennende Tesla-utfordrer".

Lenke til kommentar

Konkurransedyktig kommer vel ant på hva man sammenligner med. Denne har bare fire seter, og vil derfor være veldig begrenser for mange.

Jeg har aldri sett mer enn to personer i en Tesla, det ruller minst 6 stykker i nabolaget her, så tror ikke de er overbefolket. De som har stor familie og hund henger nok fortsatt rundt Volvo forhandlerene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Konkurransedyktig kommer vel ant på hva man sammenligner med. Denne har bare fire seter, og vil derfor være veldig begrenser for mange.

 

Jeg har aldri sett mer enn to personer i en Tesla, det ruller minst 6 stykker i nabolaget her, så tror ikke de er overbefolket. De som har stor familie og hund henger nok fortsatt rundt Volvo forhandlerene.
Sikker derfor Model S selges som 7-seter ?

 

Vi kjøpte Tesla Model S som familiebil. Større plass enn en Volvo stv i hvertfall og himmelsk bedre å kjøte ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Konkurransedyktig kommer vel ant på hva man sammenligner med. Denne har bare fire seter, og vil derfor være veldig begrenser for mange.

Jeg har aldri sett mer enn to personer i en Tesla, det ruller minst 6 stykker i nabolaget her, så tror ikke de er overbefolket. De som har stor familie og hund henger nok fortsatt rundt Volvo forhandlerene.

Jeg har en seksseters Grand Voyager Limted og du vil ofte kunne se meg kjøre rundt alene i denne. Jeg har også en femseters Leaf, du ser meg ofte alene i denne også. Faktisk hver dag når jeg kjører på jobb.

 

Vi er like fullt seks i familien. Vi har ofte behov for både fem og seks seter. Hadde det ikke vært for at jeg ser hvor mye små barn og gryende tenåringer sliter på en bil hadde jeg kjøpt en Model X. Men jeg har bestemt meg for å kjøre Grand Voyageren til minstemann er ti, så får vi se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikker derfor Model S selges som 7-seter ?

Vi kjøpte Tesla Model S som familiebil. Større plass enn en Volvo stv i hvertfall og himmelsk bedre å kjøte ..

 

Du har en modell S med 7 seter? Finnes det personer som kjøpte det for bruk i en familie med over 5 personer? Uansett ville vel de personene i dag kjøpe en modell x, ikke en modell s.

 

Eller så finner jeg det artig at du mener å ha bedre plass i teslaen, pakker ikke mye til ferien da går jeg ut i fra?

 

For den norske familien med gjennomsnittlig 1.74 barn holder det lenge med 4 seter og da stiller jo bilene likt, vel og merke modell S og ikke modell X, artikkelforfatter kunne kanskje sluttet å snakke som om tesla bare leverer en modell.

Lenke til kommentar

 

Sikker derfor Model S selges som 7-seter ?

Vi kjøpte Tesla Model S som familiebil. Større plass enn en Volvo stv i hvertfall og himmelsk bedre å kjøte ..

 

Du har en modell S med 7 seter? Finnes det personer som kjøpte det for bruk i en familie med over 5 personer? Uansett ville vel de personene i dag kjøpe en modell x, ikke en modell s.

 

Eller så finner jeg det artig at du mener å ha bedre plass i teslaen, pakker ikke mye til ferien da går jeg ut i fra?

 

Model S har større bagasjeplass enn så godt som alle stasjonsvogner på markedet. Det er målbart, og lite å diskutere.

 

Volvo V90 har feks ca 600 liter plass i bagasjerommet, E-klasse stasjonsvogn ca. 650.

 

Model S har totalt ca. 900, med 750 av dem bak og 150 foran.

 

(Alle tall med baksetene oppe)

 

Jeg kunne vurdert denne Porschen av en eneste grunn, at Porsche kan bygge biler, det kan ikke Tesla, min relativt nye Model S føles fortsatt som en kjip Skoda interiørmessig.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Konkurransedyktig kommer vel ant på hva man sammenligner med. Denne har bare fire seter, og vil derfor være veldig begrenser for mange.

Jeg har aldri sett mer enn to personer i en Tesla, det ruller minst 6 stykker i nabolaget her, så tror ikke de er overbefolket. De som har stor familie og hund henger nok fortsatt rundt Volvo forhandlerene.

 

 

representativt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...