Gå til innhold

Galaxy Note 8 lekket før lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med fingeravtrykksensoren bak er reelt for oss med bedriftskontoer på mobilen og vi som kjører bil med mobilen i handsfree. 

 

1. Bedriftskontoene jeg benytter setter begrensninger på at det ikke er mulig å sette kjente enheter til å låse opp telefonen automatisk (for eksempel bilen). Da har jeg valget mellom å enten ikke ha jobbmail på mobilen, eller å ha jobbmail med ikke kunne låse opp telefonen og ringe folk når jeg kjører bil.

2. Når jeg kjører bil, så må jeg strekke meg bak telefonen (som er utgilgjengelig på grunn av handsfree) for å låse den opp - hvis det i det hele tatt fungerer fordi fingeravtrykket leses av på en helt annen måte enn når du holder den i hånden. Det fungerer dårlig på S7 Edge ihvertfall. 

3. Det er helt umulig å diskré se på telefonen mens den ligger på bordet i et møte. Man kan som kjent svare på meldinger fra notifikasjonssenteret, men det er det bare å glemme å gjøre i møter fremover når man må plukke opp telefonen og holde den på en spesiell måte for å treffe fingeravtrykksensoren bak.

4. Man må ta telefonen av laderen hver bidige gang skjermen slukkes for å låse den opp.

Lenke til kommentar

Problemet med fingeravtrykksensoren bak er reelt for oss med bedriftskontoer på mobilen og vi som kjører bil med mobilen i handsfree. 

 

1. Bedriftskontoene jeg benytter setter begrensninger på at det ikke er mulig å sette kjente enheter til å låse opp telefonen automatisk (for eksempel bilen). Da har jeg valget mellom å enten ikke ha jobbmail på mobilen, eller å ha jobbmail med ikke kunne låse opp telefonen og ringe folk når jeg kjører bil.

2. Når jeg kjører bil, så må jeg strekke meg bak telefonen (som er utgilgjengelig på grunn av handsfree) for å låse den opp - hvis det i det hele tatt fungerer fordi fingeravtrykket leses av på en helt annen måte enn når du holder den i hånden. Det fungerer dårlig på S7 Edge ihvertfall. 

3. Det er helt umulig å diskré se på telefonen mens den ligger på bordet i et møte. Man kan som kjent svare på meldinger fra notifikasjonssenteret, men det er det bare å glemme å gjøre i møter fremover når man må plukke opp telefonen og holde den på en spesiell måte for å treffe fingeravtrykksensoren bak.

4. Man må ta telefonen av laderen hver bidige gang skjermen slukkes for å låse den opp.

 

Jeg sier ikke at dette vil løse ditt problem, men en hendig funksjonalitet på S8 er at du kan ha alle appene med personlige/bedriftsdata i SecureFolder. Da kan telefonen settes opp slik at den bare krever fingeravtrykk ved bruk av disse appene/dataene,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har forskjellig behov, selv har jeg fortrukket 4 sifferet kode selv om de to siste telefonene jeg har hatt (iPhone) har fingersensor. Jeg har inntrykk av at samsung og Apple (syntes jeg leste noen rykter om ansiktsgjennkjenning på neste mod) prøver å finne alternativer til fingersensoren med iris og ansikt - kan jo tenkes at dette blir såpass bra etterhvert at man slipper fingersensor i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Problemet med fingeravtrykksensoren bak er reelt for oss med bedriftskontoer på mobilen og vi som kjører bil med mobilen i handsfree. 

 

1. Bedriftskontoene jeg benytter setter begrensninger på at det ikke er mulig å sette kjente enheter til å låse opp telefonen automatisk (for eksempel bilen). Da har jeg valget mellom å enten ikke ha jobbmail på mobilen, eller å ha jobbmail med ikke kunne låse opp telefonen og ringe folk når jeg kjører bil.

2. Når jeg kjører bil, så må jeg strekke meg bak telefonen (som er utgilgjengelig på grunn av handsfree) for å låse den opp - hvis det i det hele tatt fungerer fordi fingeravtrykket leses av på en helt annen måte enn når du holder den i hånden. Det fungerer dårlig på S7 Edge ihvertfall. 

3. Det er helt umulig å diskré se på telefonen mens den ligger på bordet i et møte. Man kan som kjent svare på meldinger fra notifikasjonssenteret, men det er det bare å glemme å gjøre i møter fremover når man må plukke opp telefonen og holde den på en spesiell måte for å treffe fingeravtrykksensoren bak.

4. Man må ta telefonen av laderen hver bidige gang skjermen slukkes for å låse den opp.

 

Nja, om jeg skal være en komplett d**k, så skal man jo ikke fingre med telefonen når man kjører bil.

 

Men! Utenom det, så kan du ha rett.

Om... Ikke Samsung har ment at det faktisk er lettere å logge inn med en hånd om man velger riktig finger til fingeravtrykk-leseren. Kanskje?

Du plukker opp telefonen med hånden, retter ut fingeren til leseren og vips du er inne.

 

Mulig, det er hva de ser for seg?

Eller at de kun vil rense opp forsiden og la den bak.

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar

Men om du har både annsiktsgjennkjenning og iris-scanning, har du ikke metoder for å låse den opp fra fremsiden når du sitter i en bil da? Samsung har vel tenkt at siden de har to godkjenninger som bruker frontkamera, godkjenning som bruker skjerm, så vil du klare å låse den opp fra den siden, så det å ha fingeravtrykksensoren på baksiden gir mening. Fordi det er mer praktisk når du holder telefonen. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...