Gå til innhold

Galaxy Note 8 lekket før lanseringen


Anbefalte innlegg

Problemet med fingeravtrykksensoren bak er reelt for oss med bedriftskontoer på mobilen og vi som kjører bil med mobilen i handsfree. 

 

1. Bedriftskontoene jeg benytter setter begrensninger på at det ikke er mulig å sette kjente enheter til å låse opp telefonen automatisk (for eksempel bilen). Da har jeg valget mellom å enten ikke ha jobbmail på mobilen, eller å ha jobbmail med ikke kunne låse opp telefonen og ringe folk når jeg kjører bil.

2. Når jeg kjører bil, så må jeg strekke meg bak telefonen (som er utgilgjengelig på grunn av handsfree) for å låse den opp - hvis det i det hele tatt fungerer fordi fingeravtrykket leses av på en helt annen måte enn når du holder den i hånden. Det fungerer dårlig på S7 Edge ihvertfall. 

3. Det er helt umulig å diskré se på telefonen mens den ligger på bordet i et møte. Man kan som kjent svare på meldinger fra notifikasjonssenteret, men det er det bare å glemme å gjøre i møter fremover når man må plukke opp telefonen og holde den på en spesiell måte for å treffe fingeravtrykksensoren bak.

4. Man må ta telefonen av laderen hver bidige gang skjermen slukkes for å låse den opp.

 

Har du prøvd epostappen Nine? Har selv bedriftkonto på telefon og ble lei av å stadig måtte taste kode etc. for hver gang jeg skulle se på telefonen. Nine har mulighet for å flytte sikkerhetssjekken til selve appen istedet for på skjermlåsen, derfor trengs bare sikkerhetssjekken hver gang du skal faktisk skal inn på en epost. Støtter Exchange/Office 365 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sier ikke at dette vil løse ditt problem, men en hendig funksjonalitet på S8 er at du kan ha alle appene med personlige/bedriftsdata i SecureFolder. Da kan telefonen settes opp slik at den bare krever fingeravtrykk ved bruk av disse appene/dataene,

 

Hvordan fungerer det med sertifikatene som lastes ned med bedriftskontoene? Blir det liggende i SecureFolder også? I så fall kan det faktisk fungere :) 

 

 

Nja, om jeg skal være en komplett d**k, så skal man jo ikke fingre med telefonen når man kjører bil.

 

Men! Utenom det, så kan du ha rett.

Om... Ikke Samsung har ment at det faktisk er lettere å logge inn med en hånd om man velger riktig finger til fingeravtrykk-leseren. Kanskje?

Du plukker opp telefonen med hånden, retter ut fingeren til leseren og vips du er inne.

 

Mulig, det er hva de ser for seg?

Eller at de kun vil rense opp forsiden og la den bak.

 

Ha en god dag!

 

Så lenge den er fastmontert, så kan man velge kontakten man skal ringe opp (eller slå nummeret) :) Når det er sagt, så bruker jeg stemmeaktivering så mye jeg kan, men det er ikke alle kontaktene den skjønner. Den sliter spesielt med sj, kj og æøå. Og av en eller annen grunn tror den alltid jeg mener mormor (eller måhmåh som google-dama svarer) når jeg sier den skal ringe mamma ...

 

 

Har du prøvd epostappen Nine? Har selv bedriftkonto på telefon og ble lei av å stadig måtte taste kode etc. for hver gang jeg skulle se på telefonen. Nine har mulighet for å flytte sikkerhetssjekken til selve appen istedet for på skjermlåsen, derfor trengs bare sikkerhetssjekken hver gang du skal faktisk skal inn på en epost. Støtter Exchange/Office 365 osv.

 

Takk for tips. Skal sjekke den ut hvis secure folder viser seg å ikke fungere tilfredsstillende :) 

Lenke til kommentar

Har en Note2, og har vært veldig fornøyd med den. Har tenkt å gå over til Note 8  når den kommer, da jeg synes det er fint med inegrert skjermpenn. -Men dere sier at stemmestyring fungerer dårlig på norsk, selv med nyeste Androd-versjon? Ingenting man kan installere for å få stemmestyring til å fungere godt på norsk?

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje på tide å prøve seg på en iPhone, for jeg synes Samsung går i helt feil retning 

 

Hva er det du sikter til? 

 

Synes de begynner å bli for stor og i Samsung sitt tilfelle så strekker de den for mye

Mye bedre om skjermen har større flate den andre veien

Men dette er jo Note-versjonen. De skal være store, og det har de alltid vært. Synes du Note er for stor, kan du gå for S8 med 5,8", som er på størrelse med en iPhone 7, med samme bredde, bare litt lenger (1cm).

 

.. Og uten av man har noen offisielle mål på den nye Note'n, så er nok ikke den noe særlig større enn en iPhone 7 plus. Jeg vil anta at de har samme bredde, men at Note er litt lengre. Den er sikkert på samme størrelse med Note 4 også.

 

Så jeg vet ikke helt hva du mener med at de begynner å bli for store. Med mindre du synes iPhone 6/7 er store også?

 

Selv synes jeg det var deilig med en overgang til en smalere telefon i S8, da jeg synes for brede telefoner ikke er noe behagelig å holde i(bruker stort sett én hånd når jeg bruker tlf).

 

Skjermformatet er vel også noe iPhone kommer til å få på sin neste modell (noe lignende hvert fall), da de også skal presse mer skjerm ut av en telefon på samme størrelse.

 

Skal innrømme at jeg selv var skeptisk til skjermformatet på S8, men etter å ha tatt den i bruk liker jeg det veldig godt. Jeg får en stor skjerm, samtidig som jeg har en telefon som er enkel/grei å bruke med én hånd.

Lenke til kommentar

Vil ikke det meste utenom typisk video, film som er fast laget for 16:9 dra fordel av ekstra høyde? Og alltid fordel med on-screen knapper, da kan du lage det slik at de aldri kommer over noe, men du har med alt. 

 

Og den eneste ulempen jeg ser er at telefonen relativt til andre er litt høyere, men ikke så mye høyere som skjermøkningen er pga bedre utnyttelse. 

 

Og som påpekt over ser jeg ikke problemet å utnytte mer av overflaten på en mobil til skjerm. Bare fordi Apples telefoner er noen av de dårligste på utnyttelse gjør det ikke telefonene mindre av den grunn. Eneste det gjør er at Samsungs telefoner ser mer futuristiske ut. 

 

Personlig har jeg 16:10 og den lille forskjellen over 16:9 er definitivt en merkbar forbedring. Bruker telefonen svært lite liggende, så jeg tror ekstra høy skjerm er noe jeg vil like, men har ikke prøvd da. Men bare det faktum at nettleser er mest brukte appen bør vel si en del.

 

Men uansett, Note launch er ikke så spennende lengre. Det er stort sett samme greiene som kom et halvt år siden bare med en pen. Før var det reelt større forskjeller og det var mer forskjellig. Nå kan det like godt bare hette S8 Note. Det er jo det det har blitt. 

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar

Så lenge den er fastmontert, så kan man velge kontakten man skal ringe opp (eller slå nummeret) :) Når det er sagt, så bruker jeg stemmeaktivering så mye jeg kan, men det er ikke alle kontaktene den skjønner. Den sliter spesielt med sj, kj og æøå. Og av en eller annen grunn tror den alltid jeg mener mormor (eller måhmåh som google-dama svarer) når jeg sier den skal ringe mamma ...

Det er en av tingene vi sliter med i Norge, kun 5 mill "potensielle" brukere.

Da er ikke teknologien der for oss til å bli støttet dessverre.

 

Vi har kjøpekraft, men tydeligvis (muligens) ikke nok brukere til at de bryr seg om å utvikle dette for hele 3 skandinaviske språk. Da forsvinner Norsk raskt ut av de språk de støtter.

 

Da er engelsk det nærmeste løsningen, men det fungerer sikker dårlig når man skal f.eks ringe mormor/ mamma hehe...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...