Gå til innhold

Dette er Intels nye ekstrem-serie - Intel Core X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i7 - 7740X hørtes nesten ut som i7700K, spørs hvordan den yter i sammenligning.

Ellers er 7740X interessant, mulig i5 - 7640X vil være på listen min. En av dem.

 

 

Edit:

Jeg lurer på noe, hva menes med 4-kanaler og 2-kanaler ?

 

Vil 7700K prises lavere nå ettersom disse kommer ut?

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

 

den 8 kjærner ser fin ut :)

 

Bare synd Intel har kastrert den med kun 28 PCI-E lanes da...  :nei:

Hvis det stemmer at disse CPU'ene har samme dritt TIM under IHS som 7700K, så tror jeg at jeg står over og heller vurderer AMD neste gang.

 

 

Det stemmer nok ja.

AMDs EPYC chipset kommer med 64 PCI-E lanes, quad channel OG støtte for ECC. Det er en betydelig forskjell, og kan se ut som om Intel har litt panikk med denne lanseringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bare synd Intel har kastrert den med kun 28 PCI-E lanes da...  :nei:

Hvis det stemmer at disse CPU'ene har samme dritt TIM under IHS som 7700K, så tror jeg at jeg står over og heller vurderer AMD neste gang.

 

Seriøst kun 28 ???? slo meg ikke å sjekke en gang, når man slipper en ny cpu i 2017  :)

 

 

hva er det som er under IHS på 7700K ??

Lenke til kommentar

den 8 kjærner ser fin ut :)

 

Er det ikke på tide at man klarer å få inn i Windows at man utnytter de kjerner man har tilgjengelig??  og ram også ??

Til spilling, skyld på utviklerene, men det er nok noen hindringer i programvaren de bruker.

Til arbeid vil man lett kunne dra nytte av alle kjernene + ram

Endret av xClaymanx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMDs EPYC chipset kommer med 64 PCI-E lanes, quad channel OG støtte for ECC. Det er en betydelig forskjell, og kan se ut som om Intel har litt panikk med denne lanseringen.

 

Godt at AMD klarer å gi Intel litt konkurranse her. Håper dem også klarer å presse Intel litt ned i pris.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med 44 PCI lanes for i9. Snadder.

Prisen på 999USD for i9-7900X var ikke akkurat så veldig avskrekkende, men syntes fortsatt det var litt å dyreste laget. Stod ingenting om brikkesett. Er dette noe nytt eller fortsetter det på Skylake, som Skylake-E?

 

Alle disse CPU'ene her bruker Intels X299 chipset.

Lenke til kommentar

i7 - 7740X hørtes nesten ut som i7700K, spørs hvordan den yter i sammenligning.

 

Ellers er 7740X interessant, mulig i5 - 7640X vil være på listen min. En av dem.

 

 

Edit:

Jeg lurer på noe, hva menes med 4-kanaler og 2-kanaler ?

 

Vil 7700K prises lavere nå ettersom disse kommer ut?

 

Vil tippe 2-kanaler er dual channel memory og 4-kanaler er quad channel memory. Altså hvor mange minnebrikker CPUen klarer å lese/skrive til samditig.

Lenke til kommentar

Følger de ny arkitektur eller blir det etterslep som på andre Intel E prosessorer?

Skylake-X er første Intel arkitektur hvor kjernene på HEDT/workstation og server avviker fra desktop/mobil. De har endrer cache-hierarkiet (1 MB L2 og 1.375MB per core med L3), lagt til støtte for AVX-512 blant annet.

 

Så, ja. IPC vil være forskjellig fra Skylake/Kaby Lake (LGA 1151) til Skylake-X (LGA 2066)

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...