Gå til innhold

Funcom totalrenoverer The Secret World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste MMOet noensinne laget etter min subjektive mening, blir nok å plukke oppigjen dette når denne renovasjonen er ferdig, håper bare de ikke gjør det alt for casual slik det mister den sjarmen det i utgangspunktet hadde. 

 

Hvorfor skrive at det er din subjektive mening?

Har du kanskje en objekiv mening? Den finnes desverre ikke

Lenke til kommentar

Beste MMOet noensinne laget etter min subjektive mening, blir nok å plukke oppigjen dette når denne renovasjonen er ferdig, håper bare de ikke gjør det alt for casual slik det mister den sjarmen det i utgangspunktet hadde. 

Likte det første veldig godt, med to unntak. Etter det andre området (Egypt?) ble det veldig lite utfordring pga at man ikke har et bra level-system. Alt fokuserte på levels på våpen, og jeg hadde rimelig bra utstyr i slutten av Egypt. Dermed ble finedne i neste omrde bare tullinger jeg knapt brydde meg om. Jeg gikk helt fra starten av området og tvers over kartet uten å finne farligere fiender enn de jeg fant i starten. Det er nok den største tabben med å fjerne levels fullstendig. Dog har DC Universe Online klart seg rimelig bra med max level på 30, og heller fokusere på "levels" på utstyret videre. Sånn sett er max level i DCUO i skrivende stund rundt 165, eller der omkring. Hvis Secret World hadde klart noe av det samme kunne vi ha får en bedre følelse av fremskritt i lang, lang tid. Var vel bare ti "våpen levels" sist jeg sjekket.

 

Det andre jeg ikke likte var at bossen i den første dungeon'en var rimelig rå, men etter det ble det bare kjedelige dungeons og bosser på rekke og rad. Ble for mye "stå i ro og deng løs". Hvis de skal få meg tilbake må de ha langt flere dungeons, og langt bedre bosser å kjempe mot.

 

Men bortsett fra dette likte jeg Secret World veldig mye. Det som gjorde at jeg stoppet i første omgang var at hele guilden ble oppløst, og da jeg kom tilbake noen måneder senere spilte jeg i tre timer i strekk midt i "prime time" i en helg uten å finne én eneste spiller, selv midt i de største hub'ene. Det ble for dødt for min del.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk her. Secret world var riktignok en fiasko som ikke har en spesielt stor spillerbase, men det må uansett være utrolig frustrerende å ha nedlagt mye arbeid i karakterene man har i spillet for så å få lagt alt i grus.

 

Tenk om blizzard gjorde det samme med wow.

Relanserte en oppgradert versjon under navnet wow legends, og ikke overførte karakterene.

 

Er det noen som ønsker en trend hvor mmo blir relansert med en effektiv wipe av nedlagt spilletid?

 

Off, glad jeg ikke er kunde av Funcom, og kommer nok heller aldri til å bli det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Er det noen som ønsker en trend hvor mmo blir relansert med en effektiv wipe av nedlagt spilletid?

 

Off, glad jeg ikke er kunde av Funcom, og kommer nok heller aldri til å bli det.

 

De wiper ingenting, serverene med den gamle versionen av spillet vil fortsatt være oppe hvor du kan fortsette å spille på top level karakteren din. Det er helt sikkert gode grunner til at de vil at folk skal starte på nytt da det virker som de fornyer selve kjerner av spillet og mekanikkene rundt det, da er det alltid best å starte fra scratch slik du lærer de igjen på en skikkelig måte. Slik den prosessen blir utført av funcom mener jeg ikke er kundefiendtlig på noen måte, håper bare de får skikkelig liv i spillet igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som ønsker en trend hvor mmo blir relansert med en effektiv wipe av nedlagt spilletid?

 

Off, glad jeg ikke er kunde av Funcom, og kommer nok heller aldri til å bli det.

De wiper ingenting, serverene med den gamle versionen av spillet vil fortsatt være oppe hvor du kan fortsette å spille på top level karakteren din. Det er helt sikkert gode grunner til at de vil at folk skal starte på nytt da det virker som de fornyer selve kjerner av spillet og mekanikkene rundt det, da er det alltid best å starte fra scratch slik du lærer de igjen på en skikkelig måte. Slik den prosessen blir utført av funcom mener jeg ikke er kundefiendtlig på noen måte, håper bare de får skikkelig liv i spillet igjen.
De legger den gamle versjonen død, og utgir en oppdatert og videreutviklet versjon av spillet. Det er det samme som en wipe. Ingen vil spille en forlatt versjon av et mmo. Vet du hva som er bedre enn å tvinge spillerne til å starte fra scratch? La dem bestemme selv...! Endret av Kron
Lenke til kommentar

Spillet er allerede dødt dessverre, det fikk seg en liten bump i juletider når steam hadde salg på ultimate versionen av det, men det døde ganske fort ut igjen. De som fortsatt aktivt spiller det gjør det somregel gjennom klaner eller communities som ikke er driftet av funcom, av den grunnen tror jeg ikke at den nåværende delen av communitien som virkelig plages av å miste progresjon nødvendigvis kommer til å dø ut. Forøvrig når nyheten om en relansering først kom ut for noen måneder siden uten alle detaljene var det svært mange som ville at de skulle ha de gamle serverene med den gamle versionen oppe da folk kunne velge selv hva de ville spille på, virker sådan på meg som funcom har hørt på brukerne her.

 

At de relanserer en helt ny version av spillet der alle "tvinges" til å starte fra scratch skal en nok ikke benekte i all hovedsak er for å prøve å dra inn nye spillere da det per dags dato er noe vanskelig å komme seg inn i det som nybegynner da spillbasen for det meste består av veteraner. Sådan tipper jeg restarten og nok i stor grad kan være for å gi nye spillere flere å kjøre dungouns og lignende med . Jeg har en karakter jeg har lagt ganske mye tid ned i, men en restart plager ikke meg en døyt da jeg som svært mange andre har sluttet å spille det når spillerbasen startet å dø ut, en fresh start med forbedrede mekanikker tror jeg kan bli svært bra :) I tillegg får en med seg over alt av kosmetiske gjenstander samt mounts/sprints over i det nye spillet. 

 

Jeg snakker jo ikke for andre enn meg selv, men jeg skjønner vertfall godt hvorfor funcom gjør det slik de gjør det her. 

Lenke til kommentar

 

Beste MMOet noensinne laget etter min subjektive mening, blir nok å plukke oppigjen dette når denne renovasjonen er ferdig, håper bare de ikke gjør det alt for casual slik det mister den sjarmen det i utgangspunktet hadde.

 

Likte det første veldig godt, med to unntak. Etter det andre området (Egypt?) ble det veldig lite utfordring pga at man ikke har et bra level-system. Alt fokuserte på levels på våpen, og jeg hadde rimelig bra utstyr i slutten av Egypt. Dermed ble finedne i neste omrde bare tullinger jeg knapt brydde meg om. Jeg gikk helt fra starten av området og tvers over kartet uten å finne farligere fiender enn de jeg fant i starten. Det er nok den største tabben med å fjerne levels fullstendig. Dog har DC Universe Online klart seg rimelig bra med max level på 30, og heller fokusere på "levels" på utstyret videre. Sånn sett er max level i DCUO i skrivende stund rundt 165, eller der omkring. Hvis Secret World hadde klart noe av det samme kunne vi ha får en bedre følelse av fremskritt i lang, lang tid. Var vel bare ti "våpen levels" sist jeg sjekket.

 

Det andre jeg ikke likte var at bossen i den første dungeon'en var rimelig rå, men etter det ble det bare kjedelige dungeons og bosser på rekke og rad. Ble for mye "stå i ro og deng løs". Hvis de skal få meg tilbake må de ha langt flere dungeons, og langt bedre bosser å kjempe mot.

 

Men bortsett fra dette likte jeg Secret World veldig mye. Det som gjorde at jeg stoppet i første omgang var at hele guilden ble oppløst, og da jeg kom tilbake noen måneder senere spilte jeg i tre timer i strekk midt i "prime time" i en helg uten å finne én eneste spiller, selv midt i de største hub'ene. Det ble for dødt for min del.

Virker som du ikke har spillt bossene i det andre dungeouns, da det er langt ifra å stå i ro å deng løs. Den første er en av de letteste bossene. Er jo akuratt det som er en av de beste tingene med TSW. Dungeouns er enormt bra i forhold til andre mmo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk om blizzard gjorde det samme med wow.

 

Blizzard - og veldig mange andre - gjør omtrent det samme hver bidige expansion-pack. Uansett hvor mye du har grinda i forrige, så er alt utstyr bytta ut i løpet av leveling-perioden, alle hard-to-get crafting-recipies du hadde er nå pointless fordi bedre utstyr dropper, klasser rebalanseres fullstendig, osv osv

 

Det eneste du sitter igjen med er stort sett penger - all annen currency blir også gjerne gjort obsolete - og time /played

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg mislikte mest er måten de avslutta sidequest på. Når du tok en quest snakka du med personen men når du hadde gjort questen var det liksom bare og levere en ting i en box etc uten en avluttende dialog.

Ble litt slapt. Ellers så var det jo småinterresant tid tider men er ikke no fan av mmo's generelt så var vel det som gjorde at jeg ikke kom lengre en act2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...