Gå til innhold

Wilders lyktes ikke


Anbefalte innlegg

Wilders lyktes ikke med å få de 30 setene han håpet på i det nederlandske valget. Frankrikes president Francois Hollande kaller valgresultatet "en seier over ekstremismen", og mener det viser at verdier som åpenhet og respekt for andre står sterkere enn hat. Flere andre europeiske toppolitikere er tilsynelatende lettet over et valgresultat som viser at "høyreekstreme holdninger er mindre utbredt enn fryktet."

 

Hva synes dere om valgresultatet?

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det mer innvandring, terror og etnisk utslettelse for det Nederlandske folk og det må man jo bare respektere når de stemmer for en slik framtid.

 

De stemmer ikke over noe som helst. Med partivalg har de overhode ikke noe oversikt hva de stemmer på. Det kan godt være Nederland er sterkt imot immigrasjon, men de får jo ikke noe valg. Skal de stemme mot immigrasjon må de stemme på uspiselige falske løsninger som Gert Wilders parti, heller enn å kunne stemme på spiselig politikk sammen med immigrasjonsstopp.

 

Men slik er det når folket ikke kan velge politikken selv, og kun har valget mellom en håndfull forhåndsbestemte partiprogram som ingen har oversikt over, og som heller ikke på noen måte er bindende.

 

La folket få demokrati og få stemme over politikk, så skal du se at folk flest ikke vil fortsette immigrasjonen slik den er idag, at folk vil ha et fungerende Europa som samarbeider men ikke TTIP og USA sine kriger. La folk få sette sammen sin egen politikk, heller enn å måtte velge mellom pest og kolera.

Lenke til kommentar

Wilders lyktes ikke med å få de 30 setene han håpet på i det nederlandske valget. Frankrikes president Francois Hollande kaller valgresultatet "en seier over ekstremismen", og mener det viser at verdier som åpenhet og respekt for andre står sterkere enn hat. Flere andre europeiske toppolitikere er tilsynelatende lettet over et valgresultat som viser at "høyreekstreme holdninger er mindre utbredt enn fryktet."

 

Hva synes dere om valgresultatet?

 

Francois Holland kan holde kjeft. En av tidenes mest upopulære ledere, uavhengig av land og tidsperiode. Han er helt i utakt med sitt eget folk. En krigsforbryter, kriminell og mini-diktator som gjør at folk søker mot det ekstreme i Frankrike.

 

Snakk om ekstremisme så er det jo den feilede politikken til den tyranniske eliten som gjør at den falske løsningen med høyreekstreme partier i det hele tatt er aktuell i dagens verden.

Lenke til kommentar

Et problem er at man kaller partier og politikere med et snev av fornuft for ekstreme/ekstremister. Det klinger dårlig i ørene på de som er moderate motstandere av kaoset og "stjeler" stemmer. Hvem vil vel støtte ekstremister? Det er ekstremt at media fokuserer på å kalle noen partier ekstreme/ekstremister isteden for å fokusere på politikken dems slik de gjør med andre.

 

Ekstremister er forbundet med terror og selvmordsbombere.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et problem er at man kaller partier og politikere med et snev av fornuft for ekstreme/ekstremister. Det klinger dårlig i ørene på de som er moderate motstandere av kaoset og "stjeler" stemmer. Hvem vil vel støtte ekstremister? Det er ekstremt at media fokuserer på å kalle noen partier ekstreme isteden for å fokusere på politikken dems slik de gjør med andre.

 

Ekstremister er forbundet med terror og selvmordsbombere.

 

Problemet er egentlig at Gert Wilders, Marine Le Pen osv er en falsk løsning på et falsk problem (som ikke burde ha oppstått i utgangspunktet). Det er lite som tilsier at samfunnet vil bli bedre med slike partier, men folk er desperate fordi de ikke har noen valg. Det er ikke et problem med partier, det er et problem med det politiske systemet.

 

Alle partier er ekstreme for å være helt ærlig. De er ekstreme fordi de uansett i stor grad vil være i utakt med folket og driver politikk som er ekstrem. Jeg vil si det er langt mer ekstremt å ha en politikk som fører til ukontrollert innvandring av mentalt skadde mennesker fra bakvendtland, en politikk som støtter krig i massevis av land osv. Det ekstreme med partiene til Le Pen og Wilders er ikke innvandringspolitikk, men mye av den andre politikken deres.

 

Tross i den uspiselige politikken til Wilders, har partiet gjort et relativt sterkt valg i Nederland. Jeg tør å påstå at det kun er fordi folk er lei av innvandring, og at noen har stemt mot sine egne politiske syn kun for å få frem at de er lei innvandringen. Ialelfall bør valget være et signal til eliten i Nederland og Europa at innvandringen er noe folk er lei av og at dette må bli tatt seriøst av de uspiselige mainstream partiene.

Lenke til kommentar

Gert Wilders er en av så altfor mange som bare ser terroristene ala Osama bin Laden når det snakkes om Islam og muslimer. Samme som å si at alle som kjører motorsykkel, har tatoveringer og klær med motiver av hodeskaller og flammer er kriminelle. De såkalte 1%-gjengene.

 

Statsministeren beskrev det selv på en god måte:

 

Rutte selv omtalte valgseieren som en seier mot populismen.
– Dette ble kvelden da Nederland, etter brexit og valget i USA, sa «stopp» til feil type populisme, sa Rutte da han holdt sin seierstale onsdag kveld.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nederland/fikk-hver-femte-stemme-i-valget/a/23950441/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wilders var kanskje ikke rett mann (vanskelig å vinne et valg uten noe annet på programmet enn innvandringen), men han sa det mange tenker og frykter: Masseinnvandringen av haugevis av folkeslag og kulturer som ikke har levd side om side tidligere, er et eksplosivt eksperiment som vi ikke aner rekkevidden av.

 

Vi har sett begynnelsen på hvor dette bærer hen i mange europeiske land. Sverige har begynt å se det, men i Norge er vi fremdeles lykkellig uvitende, og fremdeles med snillismens rosa slør over øynene.

Lenke til kommentar

Gert Wilders er en av så altfor mange som bare ser terroristene ala Osama bin Laden når det snakkes om Islam og muslimer. Samme som å si at alle som kjører motorsykkel, har tatoveringer og klær med motiver av hodeskaller og flammer er kriminelle. De såkalte 1%-gjengene.

 

Statsministeren beskrev det selv på en god måte:

 

Rutte selv omtalte valgseieren som en seier mot populismen.

– Dette ble kvelden da Nederland, etter brexit og valget i USA, sa «stopp» til feil type populisme, sa Rutte da han holdt sin seierstale onsdag kveld.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nederland/fikk-hver-femte-stemme-i-valget/a/23950441/

Enig her. Det viser at mange klarer å se litt lenger enn til nesetippen når de skal stemme over hvilke politiske ledere vi ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da blir det mer innvandring, terror og etnisk utslettelse for det Nederlandske folk og det må man jo bare respektere når de stemmer for en slik framtid.

 

Any moment now...

 

Men ser ikke på fremstillingen din som konstruktiv. Det finnes en middelvei mellom dine to ekstremer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Helt enig Gavekort. Med de krigene og lidelsene som raser i bla. Midtøsten og Afrika er det ikke rart det kommer mange flyktninger! Hvem ønsker vel å eve i daglig regn av bomber og raketter, blant maskinpistoler og selvmordsbombere, uten mat og vann eller medisiner eller i dypeste fattigdom uten noen mulighet til å komme ut av elendigheten.

 

Å påstå at Nederland nå vil bli utsatt for terror og etnisk utslettelse bare fordi en åpenbar muslimhater ikke vinner valget er komplett latterlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-180111-0-59588000-1489652161_thumb.png

 

1. De-islamisere Nederland

2. Uavhengighet for Nederland, ut av EU.

3. "Direktedemokrati" i form av bindende referendum

4. Avskaffe egenandel

5. Få ned leiepriser

6. Pensjonsalder 65

7. Ingen penger til utviklingshjelp, vindmøller, kunst, innovasjon, kringkasting osv

8. Rulle tilbake omsorg og eldreomsorg, flere omsorgspersoner per seng

9. Mer penger til militær og politi

10. Lavere skatt på inntekt

11. Halvere skatt på motorfartøy

 

Her er det jo en del ting man kan være enig i og kan være uenig i. Det er iallefall klart at partiprogrammet er tynt, men tar tak i noen viktige ting, mens totalen virker som en populistisk måte å få innført en delvis autoritær politistat..

 

Ekte demokrati er noe jeg personlig støtter, men det er ikke noe PVV virker å støtte, det er bare en påsmurt halvsannhet for å få folk til å tro PVV støtter ekte demokrati. Iallefall vil nok et ego som Wilders nok ikke ønske å gi fra seg makten, og har nok makt som et mål i seg selv, akkurat som resten av politikerklassen.

 

Egenandeler er noe hele Europa burde få bort fra systemene sine og ha et fullt sosialt system for helse. Jeg er usikker på om det er noe PVV ønsker. jeg tviler litt på det.

 

Leiepriser er nok delvis et stort særnederlands problem, som sikkert er en populær måte å sanke stemmer på.

 

Punkt 7 er noe som er totalt uspiselig for min del. Ikke det at jeg støtter nåværende måte å drive utvikling i andre land på, men å ikke ville hjelpe andre land byr meg fryktelig imot. Vi bør heller fokusere på å hjelpe de på en bedre og mer effektiv måte. I Europa har vi et særansvar for å hjelpe andre land, tatt i betraktning vår historie og hvordan vi har ødelagt andre land og lagt til rette for deres nåværende fattigdom og problemer. Angående immigrasjon i punkt 1 virker det tåpelig å være imot å hjelpe andre land, og samtidig håpe å få bukt med immigrasjon. En måte å få bukt med immigrasjon er å stoppe grunnlaget for immigrasjon, noe som er å hjelpe andre land å forbedre seg slik at folk ikke trenger å flytte for å ha det greit.

 

I min formening er en av nasjonale myndigheters viktigste og få oppgaver (som ikke kan fordeles regionalt eller kontinentalt) å ta vare på nasjonal kultur og arv.

 

Angående omsorg og eldreomsorg kan vi godt kjenne igjen denne type politikk i Norske FRP.

 

Mer penger til militær og politi men samtidig lavere skatt på inntekt? Hvis landet har tenkt å gå konkurs er jo det en kjemoegod ide. Nederland har statsgjeld og har nok ikke de store overskuddene på budsjettet heller. Om noe bør vel landet heller vurdere en politikk i retning av å begynne å betale sine enorme gjeldsbelastninger, som alle andre Europeiske land også burde vurdere. Å bestikke folket med politikk som setter landet i gjeld har vært prøvd og testet i mange tiår allerede, noe vi har sett konsekvensen av de siste 5 årene.

 

 

Selv om jeg er sterkt enig i noe av politikken til PVV er jeg sterk uenig i minst like mye. Slik er det med omtrent alle partier. Jeg hadde nok stemt blankt i Nederland ja, som i omtrent alle andre land og valg. Jeg er jo tross alt ikke noe partikonformist og ikke enig med ett eneste partiene i hele Europa (såvidt jeg vet).

 

Jeg kunne kanskje stemt Norgespartiet. Men de vil nok aldri klare å komme seg gjennom prosessen for å bli annerkjent som et politisk parti i Norge, og blir de det vil de nok bli sensurert og utelukket av de politiske reglene og 4% regelen spesielt, slik at de aldri får en stor nok stemme til å sanke stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da blir det mer innvandring, terror og etnisk utslettelse for det Nederlandske folk og det må man jo bare respektere når de stemmer for en slik framtid.

 

Any moment now...

 

Men ser ikke på fremstillingen din som konstruktiv. Det finnes en middelvei mellom dine to ekstremer.

 

 

Det sa sikkert Svenskene i Malmö også en gang i tiden. :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...