Gå til innhold

FEATURE: Grafikksamanlikning av Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager skal man kjøpe et skjermkort til 6000,- for å spille på Very High (1080 eller 980 Ti) når en PS4 til 3800,- gjør samme jobben?

 

Jeg tenker på sammenligningen hvor man trenger siste generasjons skjermkort 1080 Ti for Ultra, mens den bittelille PS4 Pro klarer nest best grafikk. Merkelig.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal man kjøpe et skjermkort til 6000,- for å spille på Very High (1080 eller 980 Ti) når en PS4 til 3800,- gjør samme jobben?

Jeg tenker på sammenligningen hvor man trenger siste generasjons skjermkort 1080 Ti for Ultra, mens den bittelille PS4 Pro klarer nest best grafikk. Merkelig.

30 fps er derfor. Du kan komme unna med grafikk kort til 1000kr om du vil ha 30 fps på pc.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal man kjøpe et skjermkort til 6000,- for å spille på Very High (1080 eller 980 Ti) når en PS4 til 3800,- gjør samme jobben?

 

Jeg tenker på sammenligningen hvor man trenger siste generasjons skjermkort 1080 Ti for Ultra, mens den bittelille PS4 Pro klarer nest best grafikk. Merkelig.

 

Er stor forskjell på PS4 grafikk og PC gitt. Stor forskjell på 30fps og f.eks 60 på pc også. Du trenger neppe 1080ti for å kjøre dette på max på en 1080p skjerm heller, artikkelforfatter slenger bare ut krav uten å nevne oppløsning. Kjører det meste på max med et gtx 1080 på 1440p,svinger fra 60 til 85 fps.
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal man kjøpe et skjermkort til 6000,- for å spille på Very High (1080 eller 980 Ti) når en PS4 til 3800,- gjør samme jobben?

 

Jeg tenker på sammenligningen hvor man trenger siste generasjons skjermkort 1080 Ti for Ultra, mens den bittelille PS4 Pro klarer nest best grafikk. Merkelig.

 

Som de andre sier over meg. Når man har spilt med over 60 fps på PC i over 20 år, så går man ikke tilbake til 30 fps-helvete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor i alle dager skal man kjøpe et skjermkort til 6000,- for å spille på Very High (1080 eller 980 Ti) når en PS4 til 3800,- gjør samme jobben?

 

Jeg tenker på sammenligningen hvor man trenger siste generasjons skjermkort 1080 Ti for Ultra, mens den bittelille PS4 Pro klarer nest best grafikk. Merkelig.

 

Er stor forskjell på PS4 grafikk og PC gitt. Stor forskjell på 30fps og f.eks 60 på pc også. Du trenger neppe 1080ti for å kjøre dette på max på en 1080p skjerm heller, artikkelforfatter slenger bare ut krav uten å nevne oppløsning. Kjører det meste på max med et gtx 1080 på 1440p,svinger fra 60 til 85 fps.

Ein 1920x1080-benchmark med GTX 1080 er bokstaveleg talt det første ein ser når ein trykker på denne artikkelen :p 1080 kan nok så vidt klare 60 fps på ultra med ein high end skylake/kaby lake/ryzen-prosessor, men det går ikkje med min i7 4770k, i alle fall. Men eg kan presisere at det var snakk om 1080p i midten av artikkelen, takk. Det verka nok litt meir openbert for meg sjølv enn det gjer for andre.

 

Her kan ein sjå full benchmark på ultra 1080p:

 

https://tpucdn.com/reviews/Performance_Analysis/Ghost_Recon_Wildlands/images/1080_ultra.png

Lenke til kommentar

Har prøvd dette spillet på både PS4Pro og PC. Og PC versjonen ser vesentlig bedre ut. Og som andre nevner så slipper en å spille i 30 fps som er et kompromiss en må akseptere på konsoll.

 

Er også viktig å nevne at det er forskjell på spill. Noen er dårlig optimalisert mens andre ikke. Her er noen bilder jeg tok ifra PC versjonen. Grafikk og ytelse vi kan bare glemme på konsoll.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=350394&p=23755321

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører dette spillet med very high/ultra settings på 1440p. Ligger mellom 50-70 fps stabilt med mitt setup. Og ja jeg har et gtx1080 men prosessoren og maskinen forøvrig begynner jo å bli voksen. En av grunnene er at spillet faktisk benytter seg av alle kjernene på cpu, noe som ikke akkurat er vanlig enda.

 

Utover dette så er jo spillet helt konge. Har sine feil, men her åpner det for at man kan spille slik man selv vil. Hvis ikke en løsning funker så er det alltid plenty alternativer. Et skikkelig godt spill som jeg og kompisene mine kommer til å tilbringe mange timer i.

Lenke til kommentar

Bare å se bort fra kommentator som skriver at dere må styre unna Xbox.Spiller dette på 4K Tv og HDR på Xbox.Ser myeeee bedre en bildene fra playstation.BOOOM

 

Tja. Problemet med HDR er at ein ikkje kan vise det på skjermbilete. PlayStation-versjonane har òg HDR-støtte, så i og med at dei har høgare oppløysing og høgare detaljnivå er dei vel strengt tatt objektivt betre.

Lenke til kommentar

30-60 fps er en grunn stor nok til at folk holder seg til pc kan jeg skjønne, men at det aldri kan nevnes hvor ulikt et bildet i hdr ser ut på ulike tv`r synes jeg er merkelig.

Bare en mid-end samsung tv kontra high end ser man allerede vesentlige forskjeller som gir inntrykk av et mye penere spill, altså grafisk selv om vi snakker om farger/sort nivå.

 

Det blir altfor vanskelig å sette opp ps4 pro hdr kontra andre ting ofte i og med det kan være utrolig forskjell fra tv til tv.

 

Har en bror som er halvveis "pc master race", men eier en ps4 pro også, som måtte innrømme at den peneste grafikken han har sett så langt i et spill er Horizon zero dawn. Ja vi snakker om et konsoll spill i 30 fps (hvis man velger å spille med høy oppløsning/hdr), men det viser likevel hvor godt ps4 pro faktisk har gjort det. Men det er en konstbar affære for å nyte det helt, det blir jo tross alt en ps4 pro & en tv til rundt 20 000 og oppover så da kan argumentene lett komme inn at en kan heller kjøpe seg en pc og en mid/low end hdr tv & kjøre med høyere fps, dog det selvfølgelig kreves en god maskin for dette, men med prislapp fra 30K+ totalt så får man fint til det. :)

 

Har selv vært en pc gamer med state of the art utstyr konstant i alle år foruten siste 2 årene (23 år aktiv pc spiller) hvor jeg heller har valgt å spille mer konsoll & gjorde valget litt mer vesentlig med kjøp av tv også

Bilde flyten er selvfølgelig ikke den samme når man spiller i 30 fps, men nå ser faktisk de fleste spill ut på konsoll helt kurante ut i 30 fps (foruten en dårlig release start her og der på visse spill), mens 30 fps på et pc spill kan se mye mer horribelt ut enn det gjør på konsoll.

 

Men ja, bildeflyten generelt er en forskjell & det er forståelig at folk velger å kjøre pc av den grunn.

 

Til syvende & sist så blir det nok hva man liker selv, type spill, alder, sofagris, spill med venner/familie på samme skjerm, alt blir perferanse.

Selv har jeg aldri likt nintendo i det genrellle, men at andre synes det er bedre enn hva jeg har er helt greit det, bare forskjellig smak av spill til syvende og sist eller andre elementer.

 

Nei kos dere med hva dere liker, om det er det ene eller det andre, som nevnt her så er det tross alt spillopplevelsen til syvende og sist & ikke fps/grafikk, men forskjellige preferanser hvordan vi oppfatter ting så. :)

 

Nei dette ble et laaangt kjedelig innlegg med morgen kaffen min, men dere får ha ei riktig trivelig gaming uke uansett fps/grafikk dere spiller på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...