Gå til innhold

Her er GTX 1080 Ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig det har jeg ventet lenge på. Lurer veldig på hvor stor oppgradering den blir fra første GTX titan.

Om den kan måles mot 3 ways sli?

 

Tror dere nvidia blir nødt å godta 3 ways sli frem over hvis ikke blir AMD kort prioritert istedenfor?

Lenke til kommentar

Endelig det har jeg ventet lenge på. Lurer veldig på hvor stor oppgradering den blir fra første GTX titan.

Om den kan måles mot 3 ways sli?

 

Tror dere nvidia blir nødt å godta 3 ways sli frem over hvis ikke blir AMD kort prioritert istedenfor?

 

Nei, 3 veis SLI er ute, og godt er det. Bedre å fokusere å lage god SLI støtte enn å kode for 3 kort, noe som praktisk talt kun ble brukt til show

 

Selv nye 1080 ti er uegnet til 4k spilling i noen stor grad. Blir artig å se hvordan utviklingen blir neste år

Lenke til kommentar

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-Titan-vs-Nvidia-GTX-1080/2191vs3603

 

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-980-vs-Nvidia-GTX-1080/2576vs3603

 

Vet ikke om man skal ta dette med stor klype salt, hvis de er dobbel forskjell mellom de 2?

 

Det har vel skjedd noe på den tiden.

 

Tror dere det blir stopp på nye skjermkort? Eller er Cpu den som vil stoppe etter 2020?

For det må vel være begrenset hvor bra man får ting uten det blir for dyrt?

Lenke til kommentar

Nvidia ble lei av å vente på AMD virker det som. De har vel sittet klart med dette kortet en stund nå, og det vet vel AMD ganske godt og. Så om AMD hadde kommet med noe, hadde bare Nvidia kontret med Ti versjonen igjen, slik som med 780 Ti f.eks. De fant vel ut at det ikke er altfor lenge til Volta kommer, så da må de nesten lansere 1080 Ti litt før. Blir interessant å se om AMD noengang kommer til å lansere de kraftigere 400-serie kortene, eller om de bare skiper. Vi har en reel sjanse for å komme til 1 års dagen for 1080 før Vega kommer nå, fortsatt stille fra AMD. Og da er Vega vs Volta ganske reelt. Så får håpe de har brukt denne tiden til å lage et veldig bra produkt opp mot Volta. Hvis de bare klarer å matche Pascal, eller såvidt slå Pascal så tror jeg de kommer til å få bank av Nvidia ikke lenge etter. 

 

Likevel de kom tilbake med Ryzen etter 6 år. Det virker og som om de har en plan for lanseringen sin. Hvis de ikke hadde noe plan ville de jo bare lansert en 14 nm FinFET versjon av eksisterende kort. Så ville sagt det er fult mulig at vi ser god konkurranse fra AMD Vega mot Volta likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-Titan-vs-Nvidia-GTX-1080/2191vs3603

 

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-980-vs-Nvidia-GTX-1080/2576vs3603

 

Vet ikke om man skal ta dette med stor klype salt, hvis de er dobbel forskjell mellom de 2?

 

Det har vel skjedd noe på den tiden.

 

Tror dere det blir stopp på nye skjermkort? Eller er Cpu den som vil stoppe etter 2020?

For det må vel være begrenset hvor bra man får ting uten det blir for dyrt?

 

Hvordan skal vi vite det LMH1? Du lurer på mye rart du :p

Lenke til kommentar

 

– Raskere enn Titan X og 35 prosent raskere enn GTX 1080.

 

Her er GTX 1080 Ti

 

Dere i Tek tar altså det nVidia sier for god fisk? Hva med å vente på uavhengige tester. Rimelig sikker på at 35% mer ytelse ikke gjelder i alle benchmarks...

Legg merke til sitatstreken. Det er ikke vi som hevder dette, men Nvidia selv. Vi kommer tilbake med egne tester om ikke lenge.
Lenke til kommentar

 

snipp

 

Den der kommer fra nVidia selv. Vent heller på uavhengige tester for å se om det der stemmer. Selv skal jeg kjøpe meg et kort, så ikke misforstå meg her.

Tror du har helt rett. 15-20% er nok langt mer realistisk, og mer enn nok for at jeg oppgraderer :)

 

Som vanlig vil uavhengige benchmarks gi mer info, og det er vel rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Tror dere det blir stopp på nye skjermkort? Eller er Cpu den som vil stoppe etter 2020?

For det må vel være begrenset hvor bra man får ting uten det blir for dyrt?

 

Det blir nok ikke stopp på verken GPU eller CPU i nærmeste fremtid, vel ikke stopp på ytelsesforbedringer i spill er kanskje bedre å si. Nå har det jo blitt satset litt på "skyspilling", altså at man streamer spill fra servere så man ikke trenger egen PC og det blir kanskje mer en ting snart'ish. Regner med at skyspilling blir mer for konsollmarkedet, men hvem vet.

 

Problemet med prising er yields, de kan fint lage både GPU og CPU som er vesentlig kraftigere enn det som lanseres, men det er ikke økonomisk bærekraftig. De hadde dagens teknologi, altså 14nm/16nm og samme ytelse, for en del år siden, men de klarte ikke å få ut nok fungerende chiper til at det var mulig å selge.

 

Det er også andre teknologier som er vesentlig raskere som muligens vil gå an å produsere nok av/ effektivt nok så man kan selge til forbrukere.

 

Det vil ikke bli for dyrt eller stoppe etter 2020, når man ser på "det historiske tidsperspektivet" det tar for å få bra nok yields. Men man må tenke på at det finnes en "maksgrense" for hva som er vits i forhold til ytelse. Akkurat nå er det 4K, men også 8K med multiskjerm, og hvis det kommer noe som takler en maksgrense i forhold til fremtidlige skjermer som er bedre enn hva øyet kan se) så er det meningsløst å gi ut noe nytt. Kommer det f.eks. 16K skjermer og maskinvare som klarer å kjøre det på full pupp på si 200fps så er det liten vits å bruke penger på forbrukermarkedet, hvem gidder å bruke penger på en ny rigg som ikke gjør ting bedre (enn en teoretisk maxgrense)?

 

Så det enkle svaret, basert på infoen jeg har i hodet, er nei.

 

/umuligåviteogsvareskikkeligpå

Lenke til kommentar

 

snipp

 

Den der kommer fra nVidia selv. Vent heller på uavhengige tester for å se om det der stemmer. Selv skal jeg kjøpe meg et kort, så ikke misforstå meg her.

 

Jeg la bare ved bilde for å vise hva Nvidia mener med 35% høyere ytelse. Jeg tror heller ikke på slike tall fra produsent :)

 

Samtidig enig med Konpflerbruce om at det burde gå greit å estimere ytelse her, da vi allerede har en GP102 brikke. Ifølge Nvidia skal den ligge rett over Titan XP i ytelse. Så det vil si at den stort sett kommer til å yte likt som Titan XP. Nvidia kan komme med tall som kanskje ikke stemmer helt, men specs som shadere, klokkehastighet osv stemmer. Er vel derfor det ikke var så mye rykter og hype rundt det heller, da det var ganske klart at 1080 Ti kom til å bli en "gaming" versjon av titan XP med vesentlig lavere prislapp.

Lenke til kommentar

 

 

snipp

 

Den der kommer fra nVidia selv. Vent heller på uavhengige tester for å se om det der stemmer. Selv skal jeg kjøpe meg et kort, så ikke misforstå meg her.

 

Jeg la bare ved bilde for å vise hva Nvidia mener med 35% høyere ytelse. Jeg tror heller ikke på slike tall fra produsent :)

 

Samtidig enig med Konpflerbruce om at det burde gå greit å estimere ytelse her, da vi allerede har en GP102 brikke. Ifølge Nvidia skal den ligge rett over Titan XP i ytelse. Så det vil si at den stort sett kommer til å yte likt som Titan XP. Nvidia kan komme med tall som kanskje ikke stemmer helt, men specs som shadere, klokkehastighet osv stemmer. Er vel derfor det ikke var så mye rykter og hype rundt det heller, da det var ganske klart at 1080 Ti kom til å bli en "gaming" versjon av titan XP med vesentlig lavere prislapp.

Merk at det var rett over TItan XP med stock clocks!

Aftermarket 1080Ti kan gi et større forsprang.

Lenke til kommentar

Har de kuttet noe ift Titan X? 11GG RAM er jo meget snodig.

Ja, de har fjernet en minnekontroller (352-bit vs. 384-bit). Da forsvinner også en ROP-partisjon (8 ROPs) og 256 kB L2 cache.

 

Da klarer de seg med 1 mindre GDDR5X-brikke (11 vs. 12) som også sparer noen $.

 

Ellers har 1080Ti i likhet med Titan XP deaktivert 2 SM (256 cores). Det er kun Quadro P6000 som har en full GP102 (3840 cores).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...