Gå til innhold

TEST: Acer Predator XB271HU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å skru Gsync av og på mange ganger for å se om jeg ser noe forskjell. Nop nix ikke noe som helst.
Vsync osv var avskrudd.
1070gtx i5 6600k
AOC G2460pg

 

Men den forrige skjermen og skjermkort jeg hadde, taklet 980m exxxtremt dårlig. Tearing som F.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Glimrende skjerm. Er ikke alle spill G-sync gjør seg så bemerket, men er noen spill som f.eks Far Cry 4, Grim Dawn og slikt det utgjør en enorm forskjell - De spillene har masse tearing om du skrur av vsync.

Angrer ikke dette kjøpet.

 

Tynne rammer gjør at den tar mindre plass, ypperlig om du har begrenset med plass

Lenke til kommentar

Dell S2715DG: 27", 1440p og 144hz, 6500,-

Dell S2417DG: 24", 1440p og 165hz. 5200,-

 

Begge har g-sync, tynne rammer og egner seg imo bedre på kontoret, fordi de IKKE har har røde detaljer og predator skrevet over rammen. 

dell-2417dg-mntr-ondesk-800x533-c-695x46

Endret av PaulKemp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kjører sjølv tidlig versjon av xb270hu, klarer bare 100hz på ulmb (nyere versjoner klarer 120hz)

 

Føler eg foretrekker ulmb over G-sync i noen spill. spesielt i Ghost Recon wildlands.

 

Men G-Sync er absolutt verdt det, forstår ikkje kvifor noken under her ikkje klarer å se forskjellen.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med disse IPS-panelene er backlight bleed. Jeg har selv hatt 4 IPS-paneler fra ASUS som hadde helt forferdelig bleed. De ble returnert umiddelbart. Jeg har hatt andre IPS-paneler (Dell) som har vært helt fin. Det virker som at når man trenger 144Hz+, så blir panelene dårligere. Jeg har ikke hørt om noen IPS spillskjermer som ikke sliter med bleed (har googlet MYE). Hvordan var panelet dere testet på Acer? Har dere testet det når det er helt mørkt i rommet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dell S2715DG: 27", 1440p og 144hz, 6500,-

Dell S2417DG: 24", 1440p og 165hz. 5200,-

 

Begge har g-sync, tynne rammer og egner seg imo bedre på kontoret, fordi de IKKE har har røde detaljer og predator skrevet over rammen. 

dell-2417dg-mntr-ondesk-800x533-c-695x46

 

Disse har riktignok TN paneler, dog gode TN paneler visstnok.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en Asus MG279Q som demovare fra komplett til 4090 kr, noe som er det beste kjøpet jeg har gjort på flere år. 27", 1440p, 144hz, IPS. Den har riktignok FreeSync istedenfor GSync, samt noe tykkere rammer, men selv ved fullpris ser jeg ikke helt hvorfor denne skal være ~45% dyrere. Den ene døde pixelen som var grunnen til prisavslaget (som oppgitt i nettbutikken) for forøvrig også kommet til live igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kjøpte denne selv for en liten måneds tid siden i håp om at det kunne gi "nytt liv" til mitt GTX 980. Slik at jeg klarer å stå over denne generasjonen. Må ærlig innrømme at gsync gjorde jobben langt bedre enn jeg hadde frykta i enkelte spill. Første gang jeg fyrte opp Metro 2033 Redux, ble jeg litt overrasket over hvor merkbar forskjellen fra 60hz til 144 faktisk var.

Eneste jeg har å trekke denne skjermen for, er IPS-glowen som kommer fra kantene, noe som var tilnærmet fraværende med mitt forrige PLS-panel, og den harry foten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...