Gå til innhold

Denne proffskjermen er for de virkelig kravstore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ultrabred og kurvet er tingen for filmtitting og gaming

Jeg har en ultrabred skjerm som er flat, og det er hovedsakelig når jeg gjør ting i Windows at jeg savner en kurve. Da føles det nesten som om den store skjermen kurver bort fra meg. Under gaming tenker jeg ikke over dette problemet. Det skyldes kanskje at under gaming er jeg mest fokusert på midten av skjermen, mens jeg ellers ser på hele.
Lenke til kommentar

144 Hz 4K.. Hvor mye må man legge i riggen for å kunne spille i den oppløsningen og frekvensen? Entusiast++, samt ingen kone og unger ;)

Jeg klarer ca 110fps med 2x 1080 i bf1 ultrasettings med fxaa i 4k. Så high settings, eller 2x "1080ti" når de kommer.

 

Bare å ha 144hz i OS er jo også helt konge i forhold til 60hz.

Lenke til kommentar

 

144 Hz 4K.. Hvor mye må man legge i riggen for å kunne spille i den oppløsningen og frekvensen? Entusiast++, samt ingen kone og unger ;)

Jeg klarer ca 110fps med 2x 1080 i bf1 ultrasettings med fxaa i 4k. Så high settings, eller 2x "1080ti" når de kommer.

 

Bare å ha 144hz i OS er jo også helt konge i forhold til 60hz.

 

Nå har vel du også forumets dyreste og høyest spekkede rigg, så veit ikke helt om dine resultater er veldig representative for gamer-gjengen her inne ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hubba, hubba! Kongeskjerm til bildebehandling!

 

Har den også noenlunde kjapp respons blir dette drømmeskjermen. :)

I fullskjermvisning blir 3:2 bildene bare 2400*1600 piksler og bare 62,5% av skjermflaten blir brukt. Selv med massevis av side-menyer i redigeringsprogrammene blir bare en liten del av skjermen brukt til selve bildet når den er så bred. Etter min mening hadde 3840x2160 vært en bedre oppløsning til bildebehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...