Gå til innhold

AMDs nyeste slår ekstrembrikke fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått noen AMD modellnummer allerde? Eller hva som ventes?

 

Da før var det en rekke FX-9590\FX 8350\FX 8370\FX 6300

 

Hvordan vet man hva som skjer i januar?

 

Tviler på amd prosessorene er særlig til overklokking lengere?

Man må la hovedkortet overklokke automatisk? Så dermed kan AMD sette sperre hvor langt man når.

 

Vil det komme workstation hovedkort (Eatx)?

Eller kan man ikke ha samme forventinger som intel sokkel 2011-3.

Dette blir budsjett hovedkort og ikke noe annet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvordan vet man hva som skjer i januar?

 

Tviler på amd prosessorene er særlig til overklokking lengere?

Man må la hovedkortet overklokke automatisk? Så dermed kan AMD sette sperre hvor langt man når.

 

Man må nok bare vente til Januar før man vet hva som skjer da.

 

På Horizen eventet sa de at CPUen vil booste etter hvor bra kjøling du har. Sitter du med stock kjøler, så kan man nok ikke forvente at CPUen booster særlig høyt, men har man en premium kjøler så vil den booste enda høyere, hvor langt den booster vet vi lite om enda, så der må vi nok bare vente til Januar for å se da. 

 

Tviler sterkt på at AMD blir å ta bort manuell overklokking da dette er en entusiast prossesor. Hvordan det blir på de andre modellene vet jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må nok bare vente til Januar før man vet hva som skjer da.

 

På Horizen eventet sa de at CPUen vil booste etter hvor bra kjøling du har. Sitter du med stock kjøler, så kan man nok ikke forvente at CPUen booster særlig høyt, men har man en premium kjøler så vil den booste enda høyere, hvor langt den booster vet vi lite om enda, så der må vi nok bare vente til Januar for å se da.

Selv lurer jeg på corsair a70 da den gjør ok jobb med fx 8350 tempraturer rundt 50-60 grader ved høy belasting, er jeg usikker på den vil være mere en bra nok for AMD ryzen.

Da lga 115x bør den og coolermaster 212 evo være mere en nok med mindre man extrem overklokker.

 

Tror dere som lga 1151 man ikke trenger volt på 1.4-1.5 for å klare å overklokke den? Intel på sin side klarer 1.2 volt skal være tilstrekklig for skylake\cannonlake.

Eller tror dere overklokking blir histore, det er hovedkort som begrenser ytelsen og cpuen. Så vil være lite mere å hente.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er eigentleg ikkje så veldig interessante tal enn så lenge vi ikkje veit noko om pris, sjølv om det sjølvsagt er spennande å sjå korleis dei reint teknologisk kan måle seg mot kvarandre!

 

AMD treng ikkje å ha den absolutt beste prosessoren, så lenge dei har som gir mest for pengane.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ta testene med en klype salt.

Blender eksempelvis, med testfilen og versjonen som vises til på nettsiden er det ingen som er i nærheten av resultatet AMD får.

 

Inkludert i7 6950x, som burde yte hakket bedre enn i7 6900k.

Har forsket litt, og funnet feilen i testen. AMD kjørte med sample render size på 150. Default i Blender er 200.

 

Får nå "likt" resultat som i testen med min 6900k @ stock

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1706933&p=23623772

 

Altså RyZen yter rimelig likt som 6900k @ stock hastighet og lav minnehastighet. Så yter cpuen like bra i andre ting, så blir cpuen et kupp om prisen er god. Jeg spår at folk kommer til å "grine" her på forumet, fordi RyZen blir utsolgt over alt og ingen får tak i en. Untatt de rutinerte som forhåndsbestiller ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvordan vet man hva som skjer i januar?

 

Tviler på amd prosessorene er særlig til overklokking lengere?

Man må la hovedkortet overklokke automatisk? Så dermed kan AMD sette sperre hvor langt man når.

 

Man må nok bare vente til Januar før man vet hva som skjer da.

 

På Horizen eventet sa de at CPUen vil booste etter hvor bra kjøling du har. Sitter du med stock kjøler, så kan man nok ikke forvente at CPUen booster særlig høyt, men har man en premium kjøler så vil den booste enda høyere, hvor langt den booster vet vi lite om enda, så der må vi nok bare vente til Januar for å se da. 

 

Tviler sterkt på at AMD blir å ta bort manuell overklokking da dette er en entusiast prossesor. Hvordan det blir på de andre modellene vet jeg ikke.

Får håpe de slenger sine wraith stock kjølere da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ta testene med en klype salt.

Blender eksempelvis, med testfilen og versjonen som vises til på nettsiden er det ingen som er i nærheten av resultatet AMD får.

 

Inkludert i7 6950x, som burde yte hakket bedre enn i7 6900k.

Har forsket litt, og funnet feilen i testen. AMD kjørte med sample render size på 150. Default i Blender er 200.

 

Får nå "likt" resultat som i testen med min 6900k @ stock

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1706933&p=23623772

 

Altså RyZen yter rimelig likt som 6900k @ stock hastighet og lav minnehastighet. Så yter cpuen like bra i andre ting, så blir cpuen et kupp om prisen er god. Jeg spår at folk kommer til å "grine" her på forumet, fordi RyZen blir utsolgt over alt og ingen får tak i en. Untatt de rutinerte som forhåndsbestiller ;)

 

 

Forhåndsbestilling og rutinert er to ord som ikke hører hjemme i samme setning :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Ta testene med en klype salt.

Blender eksempelvis, med testfilen og versjonen som vises til på nettsiden er det ingen som er i nærheten av resultatet AMD får.

 

Inkludert i7 6950x, som burde yte hakket bedre enn i7 6900k.

Har forsket litt, og funnet feilen i testen. AMD kjørte med sample render size på 150. Default i Blender er 200.

 

Får nå "likt" resultat som i testen med min 6900k @ stock

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1706933&p=23623772

 

Altså RyZen yter rimelig likt som 6900k @ stock hastighet og lav minnehastighet. Så yter cpuen like bra i andre ting, så blir cpuen et kupp om prisen er god. Jeg spår at folk kommer til å "grine" her på forumet, fordi RyZen blir utsolgt over alt og ingen får tak i en. Untatt de rutinerte som forhåndsbestiller ;)

 

 

Forhåndsbestilling og rutinert er to ord som ikke hører hjemme i samme setning :p

 

Jo fordi det er alltid "noobs" som ikkje får tak i ny hardware med en gang. De sitter på gjerdet litt for lenge, så plutselig er det tomt på lager. Dermed må de vente noen uker. Slik er det hver gang med populær hardware.

Lenke til kommentar

Intel har holdt tilbake ytelsesforbedring i de siste 4årene. de har lansert prosessorer med stabilt 13-15% ytelsesforbedring for hver lansering. Dette har gjort at dem har bygget seg opp en stor buffer på ytelse og kommer til å bruke dette for å kvele AMD nok en gang. Håper ikke det skjer men er redd for det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...