Gå til innhold

EA: – Vi har lært av kritikken mot Star Wars: Battlefront


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja tviler, kanskje de klarer å komme med 10+ maps, og gjøre alt av DLC'er som free updates slik titanfall 2 gjør..?

 

"Lært mye"?? BF1 later jo til å være nærmest kun en "reskin" av Battlefront. Tipper interessen for BF1 også vil falle tilsvarende fort om ikke DLC'ene skulle være helt spektakulære.

Bf1 er ikke noe reskin...smh

Lenke til kommentar

"Lært mye"?? BF1 later jo til å være nærmest kun en "reskin" av Battlefront. Tipper interessen for BF1 også vil falle tilsvarende fort om ikke DLC'ene skulle være helt spektakulære.

 

I fjor sa mange at Battlefront var en reskin av Battlefield. Nå er det Battlefield som er en reskin av Battlefront.

 

To fps-spill som kjører på samme grafikkmotor vil se ganske like ut. Man kommer ikke utenom det.

 

For øvrig tror jeg introduksjon av flere betalingsmekanikker er helt feil vei å gå. Mange lengter tilbake til tiden da man hadde følelsen av å eie et fullstendig spill ved kjøp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når jeg så overskriften håpet jeg de hadde lært og forstått at kampanje og god SP er viktig for å selge et spill over lengre tid i nåværende tid. Vi er ikke lenger i 2010 hvor alle løp mann av huse for spill merket med MMO eller MP.

MP er et greit tillegg men ofte en døgnflue som kun fungerer med en stor spillerbase til enhver tid. Det hjelper lite med halv pris når ingen er pålogget MP.

 

Ofte slurves det også med viktige elementer som PVE og CO:OP når man selger "MP". Når et spill baserer seg på MP som i dette spillet kan det få en rask død.

 

Heldigvis kom de med en kampanje i BF1 men den føles halvhjertet, kjedelig og repetitiv og mer som en innføring i spillet enn faktisk SP.

 

Hadde de også satset mer på SP og Story samt kommet med jevnlige utvidelser til denne kunne spillet fått meget lang levetid. Om det var målet.

Jeg vet dog om de de faktisk komuniserer faktisk er måle, da en del aktører i industrien noe år har vært mer i modus "how can we earn more money offering less actual content".

 

 

I SWTOR (selv om det ikke er noe godt eksempel) for å holde meg innenfor Star Wars sjangeren så var SP og story biten 90% av årsaken til at jeg spilte det i over 150 timer.

MP biten var underholdene i ca. 20-50 timer. Nå var SWTOR på ingen måte et godt Star Wars spill der er KOTOR kongen og håper på en nylansering her.

 

Men at Dice skulle kaste bort det enorme potensialet ift. Battlefront i Star Wars universet på denne måten er fortsatt helt uforståelig for min del. Det de burde lært er at MP ikke er alt.

 

 

EDIT:

Når det er sagt er det nok noen blåslips idioter i EA som sørget for at det ble slik. Det er ofte det. De vil ha raske penger ved å selge luftslott og gir fullstendig f. i om esken med de flotte fargene som selges er tom.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå koster det bare 350 spenn for ALT INNHOLD inkl season pass...hmm lurer på om jeg skal gutse på det. Dropept det i begynnelsen, men kanskje det fremdeles er liv i PC delen av spillerne:)

 

Det er rimelig labert. Men regner med det vil ta seg opp ifra den 13 desember når BF havner i Origin Access på PC. Koster 33kr i mnd og du får tilgang til mye gøy :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med fare for å være pessimist: Jeg ville ikke satset penger på en Battlefront 2-suksess. Fjorårsspillet tjente på Står Wars-hype generelt og Battlefront-hype spesielt.

 

Nå har folk spilt seg litt mette på Battlefront. I tillegg har hypen rundt Står Wars dalt. Er ikke samme spenningen rundt Rogue 1 som TFA.

 

Edit: Autocorrecten liker tydeligvis ikke "Star".

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå koster det bare 350 spenn for ALT INNHOLD inkl season pass...hmm lurer på om jeg skal gutse på det. Dropept det i begynnelsen, men kanskje det fremdeles er liv i PC delen av spillerne:)

 

Det er rimelig labert. Men regner med det vil ta seg opp ifra den 13 desember når BF havner i Origin Access på PC. Koster 33kr i mnd og du får tilgang til mye gøy :)

hmm....kanskje vente til 13 desember da..

Lenke til kommentar

 

I fjor sa mange at Battlefront var en reskin av Battlefield. Nå er det Battlefield som er en reskin av Battlefront.

Det får stå for deres egen regning i så fall. Spillmekanikken var mye simplere og enklere i Battlefront enn i BF4, og dette har de videreført til BF1.

 

 

Bortsett fra disse  teite "helte oppgradsa" hva har de vidreført fra battlefront til BF1?

Lenke til kommentar

For min del. Jeg har SW Battlefront til PS4, men der kreves det et Sony abonnement for å kunne nyte hele spillet. På toppen av det så gikk flat-TV i stykker, så jeg har kun en PC-skjerm til å se Netflix på i øyeblikket. Netflix er nok, og uten en stor skjerm så gidder jeg simpelthen ikke å spille PS4-spill.

 

Når attpåtil NRK ikke har blitt ført over på skatteseddel eller at NRK evt. alternativt er blitt nedlagt, så gidder jeg ikke å kjøpe en ny TV heller. Så jeg sitter virkelige skikkelig på gjerdet for tiden på alle måter.

Lenke til kommentar

Bortsett fra disse  teite "helte oppgradsa" hva har de vidreført fra battlefront til BF1?

Tenkte mye på simplifiseringen av kjøretøy og mer run-and-gun gameplay (i tillegg til de helt latterlige hero greiene). BF har alltid vært en arcade-shooter men nå er det mer arcade enn noensinne.
Lenke til kommentar

 

Bortsett fra disse  teite "helte oppgradsa" hva har de vidreført fra battlefront til BF1?

Tenkte mye på simplifiseringen av kjøretøy og mer run-and-gun gameplay (i tillegg til de helt latterlige hero greiene). BF har alltid vært en arcade-shooter men nå er det mer arcade enn noensinne.

At kjøretøy er simplere kan godt hende. Jeg bruker nesten aldri kjøretøy i BF spill. Men spillet er ikke noe mer run and gun. Enn alle de andre BF spillene. Fordi det største problemet med BF 1 er nettopp at det er alt for likt BF3/4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...