Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Virtuell og engasjerende virkelighet for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikkje noko problem om VR-spill varer lenge. Blir uannsett opp til kvar enkelt kor lange økter di orker samt har tid til. Sånn sett håper eg mange av VR-spilla byr på like lang spilletid som vanlige spill. Og for di VR-spilla som legger seg på ein kort opplevelse er det bare å ha ein fornuftig pris som markedet er villig til å betale.

 

Elles er det knall at PSVR innfrir såpass bra. Ein billig VR-opplevelse for di fleste og med håp om at neste generasjon VR har fått MS med på kjøret og. Det vil i så fall komme oss forbrukerene til gode. Trur og at OR og Vive vil selge betre etter kvart som fleire får opp auga for VR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også bestilt VR World og Rush of Blood.
Snuser litt på Tomb Raider, men har spilt hovedspillet da det kom på XO.
Synes "Here they lie" virker interessant, og så hørte på IGN sin podcast at Super Hypercube er et bra VR-spill som en faktisk har lyst å spille igjen og igjen.

Blir fort slik at noen av opplevelsene er en til to gangers opplevelse, og noe en viser som demo til folk på besøk.
Men hva skal vi investere mange timer i?

Lenke til kommentar

Kult! Dette gleder stort! Satser på at jeg får teste dette hos venner i tiden fremover :D

Nå håper jeg bare at flere av spillene til PSVR også finner veien over til konkurrentene på Oculus og Vive og vice versa.

Men jeg tror også at selv Sony og deres utviklere må ha mer tid på seg til å virkelig produsere det innholdet vi alle vil ha med opplevelser vi virkelig kan legge ned mange timer i. Jeg tror nok at vi først får de opplevelsene en gang ut i neste år.

Fallout 4 til PSVR anyone? :D Kan det bli en mulighet?

Selv gleder jeg meg utrolig mye til Doom og Fallout 4 på Vive.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Litt kunstig å sammenlikne med prisen for en PC og Rift/Vive, når dere ikke tar med i prisen at man må ha en playstation for denne?

 

Tenkte det var implisert, men oppdaterte saken nå. :)

 

GiantBomb og Kotaku har rapportert om en ubehangelig "wobble" effekt i headsettet når man sitter i ro, som virker kvalmende. Kan dere kommentere på om dere opplever denne med deres headset?

 

Jeg har personlig ikke opplevd akkurat denne effekten, men hvis jeg skulle komme til å blokkere lysslissene på masken (for eksempel hvis jeg holdt hender og Move-kontrollerne foran ansiktet), da vil kameraet miste oversikten og skjermen vibrerer litt. Ikke nevneverdig plagsomt egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

GiantBomb og Kotaku har rapportert om en ubehangelig "wobble" effekt i headsettet når man sitter i ro, som virker kvalmende. Kan dere kommentere på om dere opplever denne med deres headset?

Jeg har personlig ikke opplevd akkurat denne effekten, men hvis jeg skulle komme til å blokkere lysslissene på masken (for eksempel hvis jeg holdt hender og Move-kontrollerne foran ansiktet), da vil kameraet miste oversikten og skjermen vibrerer litt. Ikke nevneverdig plagsomt egentlig.

 

Takk for svar (: Det er betryggende. Det virker som enkelte opplever effekten, andre ikke. Da blir forhåndsbestillingen liggende ;)

Endret av K-nuts
Lenke til kommentar

Fallout 4 til PSVR anyone? :D Kan det bli en mulighet?

vi kan allerede spille "vanlige" spill med PSVR, så på en måte kan du spille Fallout 4 i VR ved launch, skjønt uten headtracking osv. Men Fallout 4 og Skyrim på PS4 vil støtte mods (selv om de sa det motsatte en stund), så det er ikke helt umulig at en eller annen klarer å lage en VR-modus i begge spillene. :)

 

Min PSVR er for øvrig i posten i skrivende stund, så har det sannsynligvis på mandag. Gleder meg noe sykt, spesielt siden både Until Dawn: Rush of Blood og Driveclub VR følger med. Sistenevnte er vanlige Driveclub, bare laget for VR og med enda mer content enn før. Kan bli bra. :D Ellers kommer jo Resident Evil 7 om ikke så alt for lenge, med full støtte for VR. Wet pants in 3... 2... 1... :D :D :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Fallout 4 til PSVR anyone? :D Kan det bli en mulighet?

vi kan allerede spille "vanlige" spill med PSVR, så på en måte kan du spille Fallout 4 i VR ved launch, skjønt uten headtracking osv. Men Fallout 4 og Skyrim på PS4 vil støtte mods (selv om de sa det motsatte en stund), så det er ikke helt umulig at en eller annen klarer å lage en VR-modus i begge spillene. :)

Vel, nå tenkte jeg først og fremst på en skikeklig VR versjon fra Bethesda, å spille på et stor flat skjerm i VR teller ikke, og en VR mod er jeg heller skeptisk til om vil fungere noe særlig bra. Vel jeg kan jo ta feil angående en mod. Minecraft til Vive er et glimrende eksempel på hvor bra det kan gjøres.

 

Det er ingenting i veien for at Bethesda bestemmer seg for å slippe Fallout 4 eller andre spill for den saks skyld til PSVR. Dette er et problem med Oculus Rift pga den rettslige tvisten de er i med Bethesda. Ingen Bethesda spill til Rift i overskuelig fremtid. PSVR derimot tror jeg ligger an til å få Bethesda spill.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt stor fan av Bethesda, men håper virkelig de gjør noe med VR etterhvert. Tror nok det er for sent for Fallout 4, Skyrim og Dishonored 2 (er alt for langt i utvikling), men de jobber jo med flere spill. Elder Scrolls 6 kan nok få VR på PS4, forhåpentligvis. Er nok en mulighet for at de kan patche inn støtte for PSVR, men regner det ikke som spesielt sannsynlig. Tror ikke de vil tjene stort på det. Å få Skyrim i HD-versjon til PS4 er jo kjekt for fansen, men hvor lenge skal de tvilholde på Skyrim, i stedet for å se forover til neste spill? :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt stor fan av Bethesda, men håper virkelig de gjør noe med VR etterhvert. Tror nok det er for sent for Fallout 4, Skyrim og Dishonored 2 (er alt for langt i utvikling), men de jobber jo med flere spill. Elder Scrolls 6 kan nok få VR på PS4, forhåpentligvis. Er nok en mulighet for at de kan patche inn støtte for PSVR, men regner det ikke som spesielt sannsynlig. Tror ikke de vil tjene stort på det. Å få Skyrim i HD-versjon til PS4 er jo kjekt for fansen, men hvor lenge skal de tvilholde på Skyrim, i stedet for å se forover til neste spill? :)

Bethesda satser jo på VR. de har spill i utvikling. Bla VR versjoner av Fallout 4 og Doom. Og i og med at disse er under utvikling så er ikke veien lang til andre plattformer med VR vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...