Gå til innhold

GUIDE: 10 ting du kommer til å merke med iOS 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det aller mest merkbare: Du trenger ikke lenger trykke på hjem-knappen for å aktivere skjermen. Alt du trenger å gjøre er å flippe opp telefonen, så våkner den - såkalt «Løft for å vekke». Dette fungerer forøvrig kun på iPhone 6S.

 

Dette fungerer fint på min iPhone SE.

 

Du kan også gå tilbake til at du bare kan holde fingeren på hjemknappen for å låse opp. Dette valget ligger under Innstillinger -> Generelt -> Tilgjengelighet -> Hjemknapp -> Hvil fingeren for å åpne.

 

Thank you! Dette har jeg savnet. Hater at man må trykke på hjem-knappen først ettersom jeg har opplevd at den da bruker flere forsøk på å gjenkjenne fingeravtrykket.

 

Edit: Formatering

Endret av Clawory
Lenke til kommentar

 

Det aller mest merkbare: Du trenger ikke lenger trykke på hjem-knappen for å aktivere skjermen. Alt du trenger å gjøre er å flippe opp telefonen, så våkner den - såkalt «Løft for å vekke». Dette fungerer forøvrig kun på iPhone 6S.

 

Dette fungerer fint på min iPhone SE.

Takk, vi har rettet opp. Funksjonen krever den såkalte M9-chipen, som finnes i 6S, 6S Plus og SE.

 

Stein Jarle, Tek

Lenke til kommentar

Punkt 5.
Så det er virkelig verdt å legge fram nye emojier som en nyhet i det nye OS'et? WTF? Til og med Windows 10 mobilen min har hatt disse helt siden de ble lansert.

Hvilken tilbakemelding får brukeren når han sender meldinger med de nye effektene til en som ikke har en iPhone? Her kan man altså risikere at mottaker ikke kan lese innholdet om jeg forstår dette riktig? Dette burde strengt tatt låses til å kun støtte iMessage. Evt. kunne Apple foreslått en ny felles standard, men det er kanskje ikke så aktuelt for dem...

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Punkt 5.

Hvilken tilbakemelding får brukeren når han sender meldinger med de nye effektene til en som ikke har en iPhone? Her kan man altså risikere at mottaker ikke kan lese innholdet om jeg forstår dette riktig? Dette burde strengt tatt låses til å kun støtte iMessage.

 

Vet ikke sikkert hvordan det går hvis du sender til noen som ikke har iMessage (altså SMS), men antar det er det samme som skjer hvis du sender til noen som ikke har iOS 10: De nye effektene blir "forklart" med ord, noe a la "<NN> likte meldingen din", "<NN> la til <effekt X>".

Lenke til kommentar

Punkt 5.

Så det er virkelig verdt å legge fram nye emojier som en nyhet i det nye OS'et? WTF? Til og med Windows 10 mobilen min har hatt disse helt siden de ble lansert.

 

Hvilken tilbakemelding får brukeren når han sender meldinger med de nye effektene til en som ikke har en iPhone? Her kan man altså risikere at mottaker ikke kan lese innholdet om jeg forstår dette riktig? Dette burde strengt tatt låses til å kun støtte iMessage. Evt. kunne Apple foreslått en ny felles standard, men det er kanskje ikke så aktuelt for dem...

 

Jeg forstår at du har hatt disse på Windows-telefonen din, men denne artikkelen handler om iOS 10 og her er disse emojiene en nyhet.

 

Apple følger jo bare en standard. Dette er allerede tilgjengelig for alle som ønsker tilby det. Mottaker kan lese og mottatt disse emojiene så lenge han ikke har håpløst utdatert programvare, av typen man finner på nesten alle Android-telefoner.

 

http://unicode.org/emoji/charts/full-emoji-list.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det med at de har fjernet at man drar skjermen til høyre har blitt litt småirriterende haha.

når man har gjort det hver dag siden iPhone 3G sitter det rimelig godt i hånden, kommer til å ta litt til å få vekk den vanen

Lenke til kommentar

Kjøpte Iphone 4S for 1 år siden, denne gangen får ikke vi IOS 10. Til neste år er det vell Iphone 5 brukere sin tur, som ikke får IOS 11. Syns det er rart at Apple får lov å holde på sånn her, når IOS 9 kom ble den tregere og bruker lengre tid på alt. Dem vil jo tydeligvis at folk skal kjøp nytt fra dem hele tiden. Søppel går over til Samsung eller Huawei. CYA!

Endret av Soles
Lenke til kommentar

 

Punkt 5.

Så det er virkelig verdt å legge fram nye emojier som en nyhet i det nye OS'et? WTF? Til og med Windows 10 mobilen min har hatt disse helt siden de ble lansert.

 

Hvilken tilbakemelding får brukeren når han sender meldinger med de nye effektene til en som ikke har en iPhone? Her kan man altså risikere at mottaker ikke kan lese innholdet om jeg forstår dette riktig? Dette burde strengt tatt låses til å kun støtte iMessage. Evt. kunne Apple foreslått en ny felles standard, men det er kanskje ikke så aktuelt for dem...

 

Jeg forstår at du har hatt disse på Windows-telefonen din, men denne artikkelen handler om iOS 10 og her er disse emojiene en nyhet.

 

Apple følger jo bare en standard. Dette er allerede tilgjengelig for alle som ønsker tilby det. Mottaker kan lese og mottatt disse emojiene så lenge han ikke har håpløst utdatert programvare, av typen man finner på nesten alle Android-telefoner.

 

http://unicode.org/emoji/charts/full-emoji-list.html

Selvfølgelig handler dette om iOS. Men å nevne dette er på grensen til banalt, og det er langt i fra en nyhet. Hadde de nye emojiene vært nyhetsverdige burde i så fall tek fulgt opp med en artikkel etter hvert som det kommer ut, eller rettere sakt når det kom ut, på de forskjellige mobilene. Det er imidlertid ikke tilfellet.

 

Når jeg skrev om kompatibilitet mente jeg de nye effektene. Som du sikkert anser jeg ikke disse emojiene som nye effekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Punkt 5.

Hvilken tilbakemelding får brukeren når han sender meldinger med de nye effektene til en som ikke har en iPhone? Her kan man altså risikere at mottaker ikke kan lese innholdet om jeg forstår dette riktig? Dette burde strengt tatt låses til å kun støtte iMessage.

 

Vet ikke sikkert hvordan det går hvis du sender til noen som ikke har iMessage (altså SMS), men antar det er det samme som skjer hvis du sender til noen som ikke har iOS 10: De nye effektene blir "forklart" med ord, noe a la "<NN> likte meldingen din", "<NN> la til <effekt X>".
Få brukere til å misslykkes på å kommunisere seg i mellom for å friste dem til å kjøpe en annen mobil for å bli med på morroa? Kjempelurt. Snart har vi tre OS som støtter hver sine effekter på meldinger som ikke kan snakke sammen, der sms'er blir halvveise og bare forteller om effektene du ikke ser...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte Iphone 4S for 1 år siden, denne gangen får ikke vi IOS 10. Til neste år er det vell Iphone 5 brukere sin tur, som ikke får IOS 11. Syns det er rart at Apple får lov å holde på sånn her, når IOS 9 kom ble den tregere og bruker lengre tid på alt. Dem vil jo tydeligvis at folk skal kjøp nytt fra dem hele tiden. Søppel går over til Samsung eller Huawei. CYA!

 

 

Du kjøpte altså en brukt iPhone som ble lansert for 5 år siden, og som Apple sluttet å selge for 2 år siden, og klager din nød over oppdateringer... bra jobbet!  :wee:

Etter samme målestokk får du kjøpe deg en Samsung-telefon som ble lansert for 4 år siden, f.eks en Galaxy S3, og se hvor mange oppdateringer du får fra Samsung...

Endret av Newton
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kjøpte Iphone 4S for 1 år siden, denne gangen får ikke vi IOS 10. Til neste år er det vell Iphone 5 brukere sin tur, som ikke får IOS 11. Syns det er rart at Apple får lov å holde på sånn her, når IOS 9 kom ble den tregere og bruker lengre tid på alt. Dem vil jo tydeligvis at folk skal kjøp nytt fra dem hele tiden. Søppel går over til Samsung eller Huawei. CYA!

 

Du får klandre deg selv som kjøper en utdatert telefon. Apple skal ha skryt for å gi oppdateringer til sine eldre modeller så lenge som de gjør.

 

Hadde du tatt steget inn I Android leiren hadde du sett hvor ille det er der I forhold. Ta og sjekk ut data over hvor utbredt siste Android utgave er du. Samsung er vel blandt verstingene her. Men lykke til med Android telefonen din og sikret offisiell støtte for oppdateringen de neste 3 årene :)

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...