Gå til innhold

Apple bytter navn på OS X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Picture-in-Picture er ene og alene grunn til å oppgradere sporenstreks for min del. Gud bedre som jeg har savnet noe sånt når jeg bruker både MacOS og Windows. Beste jeg kan gjøre per i dag er å benytte tjenester som Twitch.tv med "pop-out" og reskalere det sånn at jeg har det synlig hele tiden men da må jeg jo dandere andre vinduer rundt så ingenting havner over det.

 

Auto Unlock er jo også gull for meg med Apple Watch. Ikke noe mer skriving av passord når jeg åpner Mac-en er jo snasent. Funksjonen for å spare plass å skyve alt til iCloud liker jeg, men kjenner jeg er skeptisk til hva som eventuelt måtte forsvinne og ikke når man plutselig sitter uten nett. Ikke at det skjer så ofte. Ting som like desktop, brukermappe osv på tvers av systemer, også over til iOS-enheter er jo temmelig snasent for de av oss som er litt dypt inne i Appleøkosystemet.

 

 

Og som alltid er jeg spent på hva Siri kan og ikke kan på norsk kontra amerikansk da. Men i og med at de åpner opp Siri med API-er for utviklere så muliggjør vel det at Siri kan bli langt mer relevant også mot norske apper og tjenester om utviklere gidder å implementere det.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er utrolig mye fokus på Siri og lignende tjenester for tiden, men jeg har aldri helt sett den store fascinasjonen. Jeg har så klart hatt det moro med å spørre Siri om hva reven sier, eller om hun ser på Game of Thrones, men noe nyttig bruksområde har jeg aldri helt klart å finne. For meg er det mye enklere å bare bruke fingrene for å få gjort det jeg ønsker i stedet for å først starte Siri, deretter formulere verbalt det jeg prøver å oppnå på et språk Siri forstår, for til slutt å uansett måtte inn i etterkant med fingrene for å rette på de små feilene som uunngåelig er der.

 

Jeg kan for så vidt se et bruksområde dersom jeg kjører bil og av en eller annen grunn er nødt til å opprette en avtale umiddelbart, men bortsett fra det ser jeg det rett og slett ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser det er utrolig mye fokus på Siri og lignende tjenester for tiden, men jeg har aldri helt sett den store fascinasjonen. Jeg har så klart hatt det moro med å spørre Siri om hva reven sier, eller om hun ser på Game of Thrones, men noe nyttig bruksområde har jeg aldri helt klart å finne. For meg er det mye enklere å bare bruke fingrene for å få gjort det jeg ønsker i stedet for å først starte Siri

 

Ja, jeg er helt enig. Ville mye heller hatt en supersmart søkefunksjon som jeg jo bruker mye oftere.

Lenke til kommentar

1999: Mac OS 9

2001: Mac OS X

2012: OS X

2016: macOS

 

Den følelsen av frem og tilbake er dobbelt så langt...

 

Spørs hvordan du ser det, mange vil også påstå at det er dobbelt så langt, men for min egen del går jeg i retning av "(går mot) uendelig mange ganger lengre", siden man faktisk ikke hadde trengt å gå i utgangspungtet (dele på neeesten 0 -> går mot uendelig)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...