Gå til innhold

E-SPORT: Viasat starter egen kanal som skal vise e-sport døgnet rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept.

 

Er ikke det litt som å mislike fotball? Har forståelse for at folk syns det er kjedelig, men synes verden hadde vært en kjedelige plass uten engasjementet rundt.

 

At du misliker at folk er engasjert over ekstremferdigheter innenfor et interesseområde som favner mange har jeg vanskelig for å tro.

 

At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Kan ikke forstå at det skal være noe verre enn curling, sjakk eller seiling? Dessuten er hele navnet e-sport foreløpig, så det er fremdeles et klart skille her.

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Personlig skiller jeg eSport og sport. Det er to forskjellige begrep.

 

Så lenge det krever ferdigheter av forskjellige slag og man kan konkurrere i det, i tillegg til at det er underholdende å se på, så er det bare bra spør du meg. Uavhengig av hvilket begrep som brukes.

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Du blander sport og idrett, kan jeg tenke meg.

 

Og nei, sport og idrett er ikke det samme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle vært for CS alene. DOTA og LOL blir sikkert prioritert..

 

Som Dota 2 entusiast ville det passet meg ypperlig, men CS:GO er blitt svært populært de siste par åra - for ikke å snakk om stigende. Ikke så rart, relativt enkelt å følge med på og veldig engasjerende.

Lenke til kommentar

 

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Du blander sport og idrett, kan jeg tenke meg.

 

Og nei, sport og idrett er ikke det samme.

Exactly.

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er en gammel grinebiter, men må innrømme at jeg aktivt misliker e-sport som konsept. At det kalles sport er jo forøvrig også totalt feilslått, men det er vel en annen sak.

 

Jeg er helt enig. Jeg misliker all sport, på tv som underholdning that is.

Spill har alltid vært min store lidenskap, jeg er gammel nok til at dette var en nerdete greie som ikke så mange drev med. Spill, interessen for sci-fi og fantasy litteratur/filmer  alt hang sammen.

Men nå skal man vri min store lidenskap til å bli noe som er så bred greie som mulig, hvor det er om å gjøre å få gud og hvermann interessert. Som om spill ikke var vanna ut å blitt så brukervennlig og ha så bred appell som mulig fra før. Nå skal man dra på banen den siste rest av befolkningen også.

 

Vell. Litt satt på spissen, er dette grunnen til at jeg ikke liker Esport. Egentlig burde jeg like tanken på det, men nei, jeg vill holde hobbyen min for meg selv, nok utvanning av nerde hobbyen min nå takk ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...