Gå til innhold

TEST: Huawei Honor 5X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bedre å bruke en 200 lapp ekstra og få seg en nexus 5x. Den har et godt kamera, Stock android, fingeravtrykksleser og bedre prosessor.

 

Skulle akkurat til å si det. Nexus 5x er helt rå i forhold til pris...

 

EDIT: for ikke å snakke om at du vil få oppdateringer i mange år fremover. Tviler på Huawei er så gira på å gi denne mer enn 1 (maks 2) større oppdateringer.

Endret av Tordal
Lenke til kommentar

 

Ca 1820,- med mva og fortolling. Samt at mediatek brikkesett henger noe etter (tilsvarende) snapdragon på strømsparing og grafikkytelse.

 

Men ja finnes flere interessante kina merker som gir mye for pengene, men flere har ikke Norsk språkvalg (naturlig nok) og heller ikke støtte for LTE 800MHz 4G nett.

 

Man må vurdere selv om prisbesparelsen er verdt det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Er det ikke bedre å bruke en 200 lapp ekstra og få seg en nexus 5x. Den har et godt kamera, Stock android, fingeravtrykksleser og bedre prosessor.

 

Og dårlig opplevd ytelse, på grunn av Googles påtvungede kryptering. Satt den side om side med den 2 år eldre Nexus 5 og ble forbløffet over hvor lite forskjell jeg merket mellom dem. Hadde samme opplevelse med Nexus 6 året før og.

 

Nexus har mistet ryktet om å være raskt og glatt, når det gjelder undertegnede. Ventet hele året på Nexus 6, og nå igjen med 5X/6, men når den 1-2 generasjon eldre Z3 Compacten kjører like raskt/raskere og glattere, er det noe som er galt. Det samme gjelder HTCs Sense i forhold. Selv Storesøster som jeg anbefalte å kjøpe en Nexus 5X, som var tidlige eier av Samsung GS5, som har blitt helt herpa siden Lollipop (alt Samsung er bare drit egrntlig, ta softwaren over tid gir dårligere og dårligere opplevd ytelse) følte at telefonen til tider hakket og var treg.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

EDIT: for ikke å snakke om at du vil få oppdateringer i mange år fremover. Tviler på Huawei er så gira på å gi denne mer enn 1 (maks 2) større oppdateringer

Er ikke "mange år fremover" å dra det litt langt? F.eks. så ble LG Nexus 4 lansert november 2012 med 4.2 og oppdateringene stoppet på 5.1 i mars 2015, det samme gjelder Nexus 7 (2012). Så får vi se om Nexus 7 (2013), Nexus 5 osv også stopper på 2 OS upgrades, det virker som om det er "normalen". Informasjonen er forøvrig hentet fra Wikipedia, så får ta forbehold om at disse opplysningene stemmer.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Kjøpte til ovennevnte lagerryddingspris hos Dustin for en uke siden. Veldig fornøyd, men er heller ingen kresen bruker. Tidligere smarttelefoner jeg har hatt har vært mest mulig "telefon" iblandet minst mulig "smart".

 

Vil dog påpeke en mangel som var et merkbart skår i gleden, og som jeg absolutt synes burde ha kommet frem i testen. Denne støtter ikke USB-OTG. Maskinvaren klarer det visst, så man kan skru det på via rooting, men det synes jeg heller lite om å måtte gjøre. Ikke noe alle trenger, men helt uunnværlig hvis man tilfeldigvis sitter på utstyr som krever det.
Selv valgte jeg å svelge den kamelen da jeg er fornøyd med telefonen ellers, og beholder i tillegg min mye eldre telefon som faktisk har støtte for USB-OTG inntil videre.

Endret av HFalch
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...