Gå til innhold

Denne «smarte» vannmuggen hjelper deg å bevare god vannkvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Einaste som er smart med denne er at produsenten sel eit abonnementsprodukt som dei automatisk får inntekter av i framtida.

Skulle hatt en smart tannbørste som sa ifra når den er utslitt så jeg slapp å tenke. Og en smart barberhøvel som sa ifra via en mobilapp når bladene er sløve

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg savner er et smart-filter på PC'en som gir meg et ubehagelig støt hver gang jeg prøver å kjøpe noe "smart".

 

Selv skulle jeg likt om den funksjonen du snakker om kunne ha gitt meg et stør for hver gang jeg går inn på Facebook kommentarer på nyhetsartikler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har nå smart-tannbørste, smart-badevekt, smart-vannkanne..... Vi trenger flere ting! Smart-vaffeljern? Smart-tannpirkere? Smart-hjulvisp? Smart-ostehøvel? Smart-dorullholder? Som gir melding når det er tomt for dassrull?

 

Vaffeljern! Da slipper jeg å følge med, OG jeg slipper sprøstekte vaffelkaker. Sign me up :)

Lenke til kommentar

Så nå har Amazon også kastet seg på vannfiltreringssvindelen? Så denne skal klare å filtrere bort klor og mye annet, ja vi får nå se på det. Det er mange som har prøvd seg på filtre til tusenvis av kroner som gjør ingen verdens ting annet enn å koste penger.

 

Så denne må bytte filter etter 150 l med vann, er det bare meg eller er det svært ofte? For min familie hadde det nok betydd nytt filter etter en god måneds bruk, og det vil bli dyrt i lengden.

 

Uansett er det totalt unødvendig og forkastelig at denne muggen skal kobles på nettet. Det siste vi trenger er nok en ubrukelig og usikker dings på nettet som bidrar til dårligere trådløs dekning. Den har allerede et indikatorlys som viser når filteret bør byttes, så nettfunksjonene er totalt overflødig.

 

Siden de monterer på alt mulig unødvendig, hvorfor har den ikke Bluetooth? (alt er da bedre med Bluetooth)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Vi har nå smart-tannbørste, smart-badevekt, smart-vannkanne..... Vi trenger flere ting! Smart-vaffeljern? Smart-tannpirkere? Smart-hjulvisp? Smart-ostehøvel? Smart-dorullholder? Som gir melding når det er tomt for dassrull?

Jeg fikk nettopp en fabelaktig idé - men jeg vet det har vært prøvd tidlige å lage, uten hell: smarte mennesker. :D

 

At toalettpapir bestilles automatisk høres dog ikke så dumt ut.

 

 

 

Så denne må bytte filter etter 150 l med vann, er det bare meg eller er det svært ofte?
Det er ofte. På hytta har vi brukt vannfilter. Dette er kullfilter som festes på krana. Disse forbedrer smak og utseende veldig. Koster 500 til 1000 kroner, men varer i årevis (riktignok på hytte).

 

 

 

Er jo helt meningsløst med slike produkter i land hvor vannkvaliteten har såpass bra standard i utgangspunktet.
Vannkvaliteten på hytta er dårlig, i perioder har den vært fryktelig (vannet måtte offisielt kokes). Kullfilter er genialt.
Lenke til kommentar

Jeg har brukt forskjellige filtre , når vi boddepå G.C.  brukte vi et Brita filter da det ga en grei smak på vannet som vi fikk fylt på fra tankbilen (langt billigere å få vannet rett fra fjellet enn kjøpe ørten dusin med 1.5l flasker ) , i senere tid brukte vi diverese kullfiltre som også gjorde en grei jobb med å fjerne en del av usmaken som vannet hadde.

 

Kjenner man usmak på vannet rett fra springen sin koster det i alle fall ikke all verden å kjøpe seg et sånt som monteres på springen og som kan sørge for at vannet blir langt mer drikkbart : http://www.clasohlson.com/no/Aquaclean-vannrenser/Pr408588000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...