Gå til innhold

Synes du at Netflix er dyrt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det blir litt feil å sammenligne dette i kroner og øre. Man må se dette i forhold til hva folk faktisk tjener i de forskjellige landene og først da kan man sette det opp mot hverandre. Norge og Danmark har generelt sett høye lønninger og høye levekostnader og da er det naturlig at det koster mer.

 

Hva med å lage noe ala Big Mac-indeksen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tro om ikke jeg er på 79,- nå? Men da med bunn-abonnementet som ikke har HD, single-viewer, etc. Var for sen til partyet.

Hadde Netflix vært en "totalleverandør", altså hatt nok interessant innhold, hadde jeg ikke syntes det var dyrt. Vi ser typisk én episode om dagen, og når vi er gjennom en serie, er det ikke nødvendigvis sånn at vi har noe klart vi ønsker å se next. Ikke som er tilgjengelig på norsk Netflix. Jeg føler også at jeg burde hatt HBO, Amazon, og flere andre. Det er nesten sånn at man må ha ett abonnement for hver av seriene som en som ikke bryr seg om lisenser følger med på. Og det gidder jeg ikke - det blir for dyrt. Da ser vi faktisk heller på en dårligere serie. 

 

Når det er sagt, frigjorde jeg de samme 79,- på å si opp en kanal. Forskjellen på CD Film+ og CD Film var visst en hockeykanal som jeg ikke visste jeg hadde engang. Sånn sett er Netflix mer for pengene. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er spent på korleis det går no når det ser ut til at Netflix går vekk frå lisensane på storfilmar for å fokusere på egenprodusert innhold.

 

Det er ganske dyrt med 80kr månrden dersom du kun bruker abonnementet 1 måned og resten av året er passivt i påvente av neste sesong, i alle fall om du må ha alle abonnementa.

 

Eg ville mykje heller ha betalt for innholdet som eg faktisk ser på i staden for å finansiere ein heil masse filmar og seriar som eg ikkje bryr meg om.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall en øvre grense for hvor mange tjenester jeg gidder sjekke innholdet på en vilkårlig lørdagskveld. Går det veien jeg tror det går, med mer egenprodusert og fyllmateriale og mindre av det meste annet, tror jeg Apple, Google og Amazon vinner neste runde med innholdstjenester (også). 

Lenke til kommentar

Vell, jeg er ivrig pirat... Eller vent litt, det er jeg ikke, akkurat nå er båndbredde forbruket høyest på pakkeoppdateringer til Linux (Arch rolling release) kontra piratkopiert innhold, så ivrig pirat er jeg ikke.

 

Men jeg venter til de kommer og selger meg MKV filer istedet, jeg vil heller handle og slenge det på NASen, mye mer tilgjengelig og lettere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke folk flest synes det er lettere eller mer tilgjengelig å betale for og deretter laste ned filer til et NAS enn å starte opp en strøm på Netflix, men jeg kan se andre fordeler enn akkurat de to. 

 

Det har du helt rett i, men jeg anser det litt som i samme gruppe som de som vil ha super høy kvalitets Blurays på nesten eller mer enn 100Gb.

Jeg har bare tilfeldigvis en god infrastruktur for å dele innholde til forskjellige enheter jeg eier, om det er en laptop, mobil eller datamaskin.

Men uansett, en nedlastingstjeneste ala Steam, ville gjort det enklere å på plass innhold med høyere kvalitet, da du er mindre avhengig av å ha en heftig nettlinje for å streame slikt innhold.

 

Lenke til kommentar

Tro om ikke jeg er på 79,- nå? Men da med bunn-abonnementet som ikke har HD, single-viewer, etc. Var for sen til partyet.

 

Hadde Netflix vært en "totalleverandør", altså hatt nok interessant innhold, hadde jeg ikke syntes det var dyrt. Vi ser typisk én episode om dagen, og når vi er gjennom en serie, er det ikke nødvendigvis sånn at vi har noe klart vi ønsker å se next. Ikke som er tilgjengelig på norsk Netflix. Jeg føler også at jeg burde hatt HBO, Amazon, og flere andre. Det er nesten sånn at man må ha ett abonnement for hver av seriene som en som ikke bryr seg om lisenser følger med på. Og det gidder jeg ikke - det blir for dyrt. Da ser vi faktisk heller på en dårligere serie. 

 

Når det er sagt, frigjorde jeg de samme 79,- på å si opp en kanal. Forskjellen på CD Film+ og CD Film var visst en hockeykanal som jeg ikke visste jeg hadde engang. Sånn sett er Netflix mer for pengene. 

 

Jeg gikk inn da det var relativt nytt, og har betalt 79,- for opp til 3 skjermer.

 

Etter å ha holdt garantipris i et år på 79,- per måned i ett år ved prisoppgangen .men da for 2 skjermer og HD har jeg nå nylig hoppet opp til 89,- og garantipris på denne summen i opptil ett år fra siste prishopp.

 

Tar meg selv i å ikke se noe særlig på dette selv, men har det utelukkende for at jentungen elsker Netflix. Prisen er ikke veldig avskrekkende, men det vurderes hele tiden om det kanskje skal avsluttes.

 

Dog savner jeg fremdeles flere nyere filmer, så vurdert litt frem og tilbake på det med Popcorn Time. Som nevnt av andre i en annen diskusjon, kan man blokkere opplastning, og da er ikke tilbudet ulovlig å benytte i Norge.

 

Og når Amazon åpner for offline avspilling som med Viaplay, så spørs det for egen del om ikke Netflix avsluttes om ikke det kommer på plass snart.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke 119kr mnd. er dyrt for en streamingtjeneste. Sammenlignet med hva man betaler for alt skvipet som sendes på TV er 119kr mnd. et kupp.

Her i huset har vi nesten sluttet helt å bruke TV-kanalene, så nå kommer jeg til å si opp kabel-tv.

Da sparer vi ca. 600kr mnd. ved oppsigelse av Canal-digital og ytterligere et par hundrelapper ved å bli kitt kringkastingsavgiften, da kan man komplettere med bra mange streamingstjenester og fremdeles spare penger

Lenke til kommentar

Som ilpostino sier, man må ta lønn og økonomisk relativitet i betraktning. Har heller ikke noe problem med å betale en hundrings. Betaler forøvrig 79 kr enda fordi jeg var kunde fra starten, kommer til å fortsette selv om prisen går opp for meg (oss) også.

 

Så lenge de fortsetter i samme bane, og kanskje forbedrer programvare og lydkvalitet, så er jeg fornøyd. Men som sagt, de må følge evolusjonen.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...