Gå til innhold

Pirate Bay blir blokkert i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt urolig med tanke på følgende dette vil få. Ikke at det har noe å si i praksis, det er lett å komme seg forbi sperringen. Men det er mer symbolikken bak jeg tenker på, dette vil åpne for så mye mer enn bare sperring av ""pirat"" sider.

QFT

Skrevet

Vel... Da var det slutt å på PirateBay

Å hvorfor det? Nordmen er minoritet på piratebay så at norske brukere blir sperret betyr vel svært lite for piratebay, så har man også VPN.

Skrevet

I praksis har dette neppe noen innvirkning hverken den ene eller andre veien. Ikke så alt for overraskende, min tiltro til rettsystemet har gradvis sunket etterhvert som jeg har hatt mer kontakt med det.

AtW

• Liker 9
Skrevet

Når iverksettes dette?

Heldigvis er jeg medlem på en "privat" torrentside, så det vil ikke være noe problem for min del. Man har forsåvidt VPN (og kanskje Proxy vil fungere?), men da slippet jeg å benytte meg av det.

Skrevet (endret)

Tror heller ikke dette har noen kjempeeffekt, men synes det er greit at de gjør noe for å i det minste kjempe en symbolsk kamp mot ulovlig nedlasting. Noen som forresten kan svare på hvorfor det akkurat var disse sidene som ble sperret? De er vel langt fra de 7 mest populære kildene for ulovlig nedlasting?

Endret av Husam
Skrevet (endret)

Eneste dette gjør er vell å flytte personene som benytter seg av siden over på andre, og samtidig øke salget av VPN tjenester.

Tror neppe salget av lovlige tjenester i Norge går opp av den grunn,

Endret av runela
  • Liker 5
Skrevet

For de som lurer; denne loven omhandler kun disse få nettstedene. Det finnes en drøss av andre nettsider man kan bruke. Og torrent-teknologien blir heller ikke sperret...

"FIldelingsnettstedene vil måtte betale for saksomkostningene, totalt 231 964 kroner." ..... Ye right

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...