Gå til innhold

Mørket senker seg over Cities: Skylines


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flittig, men når kommer det? Har Cities: Skylines på Steam men har aldri fått satt meg ned med spillet, og tenkte jeg skulle gjøre det om ikke så alt for lenge. Men nå tenker jeg at jeg like så greit kan avvente utvidelser før jeg begynner. Men da spørs det om vi snakker uker, måneder, år?

Lenke til kommentar

Synes dette spillet mangler "mål og mening". Savner å ha noe å strekke seg etter, oppdrag å jobbe mot, eller naturkatastrofer å rydde opp etter.

 

Syns personlig det er fint at de ikke har noen katastrofer og slikt, brukte alltid å skru det av i Sim City før. "Målet" med et by-bygger-spill, er nettopp å bygge en by som fungerer optimalt. Man merker fort at veisystemet som fungerte så fint når byen var liten, plutelig slutter helt å fungere og evig lange køer bygger seg opp. Da må man finne ut hvordan man skal løse dette på den mest effektive måten. Dette er et "mål" i seg selv etter min mening.

Lenke til kommentar

Synes dette spillet mangler "mål og mening". Savner å ha noe å strekke seg etter, oppdrag å jobbe mot, eller naturkatastrofer å rydde opp etter.

 

Utfordringen er jo å bygge en stor by. Det er det sjangeren baserer seg på. Du har jo ellers ting som blir låst opp etter bystørrelse. Du kan ikke bygge alt, og låse opp hele området helt i begynnelsen.

 

Hvis du synes det mangler "mål og mening" er det gjerne ikke sjangeren for deg. Du vil langt ifra være den eneste som ikke finner det spesielt meningsfylt. Andre vil si at fps ikke er spesielt meningsfylt.

Lenke til kommentar

Synes dette spillet mangler "mål og mening". Savner å ha noe å strekke seg etter, oppdrag å jobbe mot, eller naturkatastrofer å rydde opp etter.

 

Helt enig, det er utrolig morro å se byens fremgang, men som sagt, så mangler det noen mål og utfordringer utover det å mangle vann og elektrisitet.

Lenke til kommentar

Synes dette spillet mangler "mål og mening". Savner å ha noe å strekke seg etter, oppdrag å jobbe mot, eller naturkatastrofer å rydde opp etter.

Vel, du kan jo gjøre som meg - Jeg klarte å bygge demning i en litt for stor elv, da ble det oversvømmelse og massefraflytting gitt... Mistet mye skatteinntekter på det :p

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synes dette spillet mangler "mål og mening". Savner å ha noe å strekke seg etter, oppdrag å jobbe mot, eller naturkatastrofer å rydde opp etter.

Utfordringen er jo å bygge en stor by. Det er det sjangeren baserer seg på. Du har jo ellers ting som blir låst opp etter bystørrelse. Du kan ikke bygge alt, og låse opp hele området helt i begynnelsen.

 

Hvis du synes det mangler "mål og mening" er det gjerne ikke sjangeren for deg. Du vil langt ifra være den eneste som ikke finner det spesielt meningsfylt. Andre vil si at fps ikke er spesielt meningsfylt.

 

 

Jeg er ikke helt enig med deg. Sjangeren er ikke bare bybygging, men også by-simulasjon. Den siste biten synes jeg er litt fraværende, iallefall ganske så begrenset i dette spillet.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker så godt med Cities Skylines kontra SimCity må være UX og UI-designet, synets menyene er grisestygge og gir meg sterke assosiasjoner til hobbyprosjekter av Linux med ditto horribelt GUI.

 

Er forsåvidt også enig at spillet kunne gjort en noe bedre jobb når det kommer til å gi spillere intensiver å jobbe imot underveis, kunne hvertfall vært en egen modus som gav deg noen småoppdrag og ting du kan forsøke å jobbe imot da det er endel spillere, meg inkludert som drukner litt i spill som gir deg helt fritt spillerom helt uten noen gulerot.

 

Selve by simuleringen virker også noe svak? Det fremstår mer som en byggesimulator, kontra en bysimulator men det kan kanskje forandre seg med denne utvidelsen.

Lenke til kommentar

Synes dette spillet mangler "mål og mening". Savner å ha noe å strekke seg etter, oppdrag å jobbe mot, eller naturkatastrofer å rydde opp etter.

Akkurat det som er moro med dette. At du kan selv bygge opp din egen by uten for mye tull som at en dinosaur plutselig dukker opp og brenner ned byen din, eller at det plutseig blir zombier over alt.

Lenke til kommentar
Helt enig, det er utrolig morro å se byens fremgang, men som sagt, så mangler det noen mål og utfordringer utover det å mangle vann og elektrisitet.

 

Den største utfordringa i byane er vanlegvis transport, og då spesielt vegnettet. I dette spelet er det ein heildagsjobb å passe på at trafikken flyt ordentleg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-noEijIRj

Kommer nok til å kjøpe den. Spillet er "funfunfun". Utfordringen ligger alltid i veinettet og letingen etter mods som gjør spillet 4 hakk bedre. Mitt største ønske er at de fikser spillet slik at når man har på høy tidshastighet så faktisk fungerer det.

Lenke til kommentar

Den største utfordringa i byane er vanlegvis transport, og då spesielt vegnettet. I dette spelet er det ein heildagsjobb å passe på at trafikken flyt ordentleg.

 

 

Du sier noe her... Jeg har måttet reve opp og redesigne motorvei kryssene inn i byen min utallige ganger for å få flyten jeg vil ha.

Verstingen er godsterminalen i industri bydelen grunnet manglende plass.

Godsterminal nr 2 har jeg fikset opp skikkelig slik at det er roll on og roll off uten at de påvirker hverandre, så der flyter det greit heldigvis.

Lenke til kommentar

 

Den største utfordringa i byane er vanlegvis transport, og då spesielt vegnettet. I dette spelet er det ein heildagsjobb å passe på at trafikken flyt ordentleg.

 

 

Du sier noe her... Jeg har måttet reve opp og redesigne motorvei kryssene inn i byen min utallige ganger for å få flyten jeg vil ha.

Verstingen er godsterminalen i industri bydelen grunnet manglende plass.

Godsterminal nr 2 har jeg fikset opp skikkelig slik at det er roll on og roll off uten at de påvirker hverandre, så der flyter det greit heldigvis.

 

 

Ja, det er noe herk med trailertrafikken fra godsterminalene når industriområdene blir svære. Pleier å legge disse utenbys med egen on/off til hovedfartsåren som går forbi byen :p 

 

 

 

Endret av Salticidaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...