Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! :) Men kva oppfatning har du var læret? Er det "slitesterkt", eller er det lett for at den ytterste delen av skinnet skal dette av/slitast av? For eksempel, så er det fleire bukser/bukselommer som er ganske trange og det kan vere eit "stress" å få ein så stor mobil ned og opp av lomma. Kjem læret til å bli slitt av dette(eg drar kanskje mobilen opp av lomma litt hardt og eventuelt brukar fingrane/neglane mine for å få grep, om det ga noke meining..)? I tillegg tenker eg på når du skal ta av og på dekselet. Kan det hende at læret blir slitt, eventuelt at delar av læret detter av, spesielt rundt der du åpnar dekselet? Takk for svar, bra anmeldelse! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samfunnsytar: Det er vanskelig å si noe om lærets slitestyrke over tid, etter kun noen dager med telefonen. Men inntrykket er at det sitter godt, og nærmest går i ett med plasten det sitter på. Det er "tightere" enn man kanskje skulle tro. Ikke fortell LG det, men siste kvelden med nattbilder fikk G4-en seg en rett nok ganske kort tur i bakken, og landet på baksiden. Det ble det et såvidt synlig merke av, og ikke noe mer. Du må se veldig godt etter for å legge merke til det. Det er i hvert fall tillitvekkende, om ikke helt fasit på det du spør om. Den tror jeg ikke vi får før G4 har vært i fleres hender over lenger tid :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg er enig i at den ikke skiller seg ut designmessig i forhold til iPhone. iPhone har jo ganske standard design. Samtidig er iPhone iPhone så de skiller seg uansett ut sånn sett. Liker at LG velger design som er lagd for funksjonalitet fremfor mer shiny telefoner.

 

Er og bra at LG har tenkt seg litt om og funnet ut at de skal gå får SD808. Sd 810 hadde nok ødelagt for en ellers god telefon. Alt i alt virker det som en veldig god telefon. Likevel er det jo sant det som tek skriver. Den skiller seg ikke nevneverdig ut. Dermed kommer den til å selge bra, men fortsatt mye mindre enn det Samsung/Apple gjør. De trenger en ny strategi for å selge mye. Det holder ikke bare å lage gode telefoner. iPhone 6(#11), iPhone 6 plus (#17) og galaxy S5 (#33) selger jo klart mer en G3, Nexus 6 og Z3 (#5,#6,#7). Skulle nesten trodd at Samsung lagde Egde modellene bare for å dytte Apple ut av topp 10 lista. Virker ellers som om dette året vil bli mye bedre for Samsung, med tanke på at de har 5 mobiler på topp 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største minuset med G3en min er at bare den originale filebrowseren kan editere filer på minnekortet og den broswseren vil ikke snakke med onedrive. Om det er LG eller Google som har skyld i dette vet jeg ikke. Jeg har fikset en halvgod workaround.

 

Og merk at det er to versjoner. En med 16 og en med 32 GB minne og den med mest minne har også mere ram. Verdt å få med seg.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

 

marked som igjen preges av spennende designvarianter, med Galaxy S6 Edge og iPhone 6-modellene

 

6+ har jo en helt latterlig dårlig design, med samme skjerm størrelse som G3/4 og mye større. Lg lager rett og slett pene telefoner.

Det blir jo veldig subjektivt. Jeg mener at 6+ er langt penere enn G3/4. Er ikke noe fan av avrundingen og kantene på G3/4. Jeg mener derimot fortsatt at Sony sine Xperia Z er de peneste på markedet. De er bare gjennomført stilige.

Lenke til kommentar

 

LG sin serie er for meg de beste på markedet. De ligger ikke bak andre på hw og man kan bytte batteri og bruke minnekort. Men tviler på at denne får meg til å bytte ut g3en jeg har

 

Vurderer LG g3 selv. Er den å anbefale?

Hvis dårlig batteritid, forferdelig skjermkvalitet og generelt treg interface er det du leter etter: anbefales!

Lenke til kommentar

 

 

 

marked som igjen preges av spennende designvarianter, med Galaxy S6 Edge og iPhone 6-modellene

 

6+ har jo en helt latterlig dårlig design, med samme skjerm størrelse som G3/4 og mye større. Lg lager rett og slett pene telefoner.

Det blir jo veldig subjektivt. Jeg mener at 6+ er langt penere enn G3/4. Er ikke noe fan av avrundingen og kantene på G3/4. Jeg mener derimot fortsatt at Sony sine Xperia Z er de peneste på markedet. De er bare gjennomført stilige.

iPhone har klart dårligst forhold mellom totalt areal og areal brukt til skjerm. En ganske stor del er jo bare kanter sammenlignet med så godt som alle andre. Selv om det er dårlig, betyr det ikke at designet er dårlig. Det er jo som sagt subjektivt.

 

Det å kalle iPhone sitt design spennende derimot, har jeg store problemer med å se. Som du sier har sony fanske gjennomført stilig design, men de har heller ikke spennende design. G4 har jo klart mer spennende design. iPhone er en ganske standard skinnende alu telefon, og folk liker jo den typen design godt.

 

Blir jo litt merkelig av apple da. Etter å ha påstått at 4" er best, lager de langt større mobiler med unødvendig tykke kanter slik at de blir større og vanskeligere å bruke med en hånd enn de kunne ha vært. Kan kanskje være at de tykke kantene på iPhone er retro og derfor spennende? Er jo langt ifra en design spesialist jeg.....

Lenke til kommentar

 

 

LG sin serie er for meg de beste på markedet. De ligger ikke bak andre på hw og man kan bytte batteri og bruke minnekort. Men tviler på at denne får meg til å bytte ut g3en jeg har

 

Vurderer LG g3 selv. Er den å anbefale?

Hvis dårlig batteritid, forferdelig skjermkvalitet og generelt treg interface er det du leter etter: anbefales!

Kan du vennligst dokumenter dine påstander? Alle tester jeg har sett på YouTube og lest sier ikke noe om det påstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

LG sin serie er for meg de beste på markedet. De ligger ikke bak andre på hw og man kan bytte batteri og bruke minnekort. Men tviler på at denne får meg til å bytte ut g3en jeg har

Vurderer LG g3 selv. Er den å anbefale?
Hvis dårlig batteritid, forferdelig skjermkvalitet og generelt treg interface er det du leter etter: anbefales!

Kan du vennligst dokumenter dine påstander? Alle tester jeg har sett på YouTube og lest sier ikke noe om det påstår.

 

Åpenbart en overdrivelse. Selv om det er en overdrivelse er det jo basert på en sannhet. LG var altfor tidlige med en 1440p skjerm.  Kvaliteten på skjermen gikk dermed ned i forhold til G2. Den har saturerte farger, som ikke kan slås av i motsetning til Samsung sine. Maks lysstyrke, og dermed kontrast ble bra (400 cd/m^2), men i forhold til konkurransen (600+) blir det lavt. Spesielt ille er det med tanke på at det er faktisk LG som lager de beste skjermene. Batteritiden er ikke dårlig heller, den er ok. G2 hadde derimot veldig bra batteritid, så det ble en negradering...

 

Det er ikke det at G3 er en dårlig telefon, men 1440p skjermen ødela en god del for telefonen og satt den tilbake på mange områder i forhold til G2 istedenfor å forbedre. Derfor var G3, som Galaxy S5 litt skuffende.

Lenke til kommentar

 

 

 

LG sin serie er for meg de beste på markedet. De ligger ikke bak andre på hw og man kan bytte batteri og bruke minnekort. Men tviler på at denne får meg til å bytte ut g3en jeg har

 

 
Da har du i så fall blitt utsatt for svært selektive tester. Bortimot alle tester av LG G3 har vist hvor forferdelig dårlig skjerm den har (ingen overdrivelse, slik TKongen påstår og som jeg viser lenger nede) og at batteritiden ikke er mye å skryte av. 
 
La oss ta skjerm først.
 
Ifølge GSMArena scorte LG G3 en latterlig lav poengscore på 1,820 på kontrastforhold under sollys. Det er knapt bedre enn den dårlige skjermen til Sony Xperia V - en telefon som jeg neppe tror noen her har hørt om før (som bør fortelle deg hvor dårlig G3 er) - fra 2012 ...
 
Samsung Galaxy S5 fra samme generasjon scorte 3,549. Note 3 scorte 3,997. Apple iPhone 5s scorte 3565. M8 (som har samme skjerm som M7) scorte 2,371.
 
Vi kan gå enda mer detaljert inn i de ulike aspektene ved skjermen og se på resultatene og kommentarene fra Anandtech.
 
Max Brightness: G3 scorer lavere enn Nexus 4, HTC One M7 og iPhone 5, telefoner som alle kom ut over en generasjon før den. Den scorer også lavere enn sin egen forgjenger, LG G2. Jeg trenger ikke å nevne at den scorer lavere enn alle andre telefoner i sin generasjon (S5, M8, Nexus 5), og andre etter det.
 
Black levels: G3 scorer middelmådig. Det vil si, middelmådig i forhold til gamle enheter som iPhone 5S, HTC One M7, Nexus 4 og LG G2. Den taper mot hver eneste enhet fra sin egen generasjon (i tillegg til forgjengeren G2).
 
Contrast Ratio: LG G3 får 875 poeng på 100% lysstyrke og er den verste i gruppen (verre enn Nexus 5, iPhone 5, G2, Nexus 4, etc). Til sammenligning scorer HTC One M7, den beste telefonen, 1743 poeng.
 
White Point: G3 scorer dårlig og er igjen verre enn forgjengeren G2. Den score bedre enn bare én enhet fra sin generasjon: HTC One M8.
 
Grayscale: G3 scorer bra her og er bedre enn alle telefoner fra sin generasjon, bortsett fra Galaxy S5.
 
Saturation Accuracy: G3 scorer forferdelig og er igjen  verre enn forgjengeren G2, sammen med eldre telefoner som iPhone 5 (S) og M7. Den er også verre enn alle telefoner fra sin generasjon. Anandtech beskrev metningkompersjonen på LG G3 som "insane".
 
Saturation Accuracy: Igjen ser vi at G3 scorer bedre enn bare en telefon fra sin generasjon: HTC One M8. Den er fortsatt verre enn andre telefoner fra sin generasjon, som Nexus 5 og Galaxy S5.
 
LG G3 hadde en elendig skjerm allerede når den ble sluppet ut i midten av 2014. Den eneste andre skjermen som kan sammenligne seg med dens ubrukelige kvalitet er Moto X. 
 
Så til batteritid:
 
 
Å kjøpe en LG G3 er det dårligste valget du kan gjøre. Er du ute etter en god flagskipmodell fra 2014 så er HTC One M8 ditt beste valg: med Lollipop er det bare Sony Xperia Z3 som har bedre batteritid (LG G3 har derimot fått dårligere batteritid etter Lollipop). Skjermen er relativt god for sin tid. Designet på telefonen er helt fantastisk. Lydkvaliteten er enda bedre; HTC har ingen konkurranse når det kommer til lydkvalitet, og enda mindre konkurranse når det kommer til volum og klarhet på sine fronthøyttalere. Videre er HTCs Sense muligens det raskeste og mest responsive brukergrensesnittet på noen non-stock Android-telefon. Hvis den ikke faller i smak kan jo du enkelt flashe Google Play Edition og få en enda bedre opplevelse med Stock Android, som i tillegg får oppdateringer raskere. Google Play Edition er å anbefale, da Stock Android på denne telefonen rett og slett er en fryd å bruke.
Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

S

Page 5 of 5: The bottom line

The bottom line

 

These are two of the very best Android phones on the market right now. Whether you pick up the LG G3 or the Samsung Galaxy S5, you're getting a solid high-end Android phone with outstanding performance and a great feature set. And that makes the choice between the two a very tough one.

 

Both boast speedy internals, swappable batteries and storage options, and compelling feature set. But we've got to make a choice, and in this instance we're siding with the LG G3. Vet ikke jeg men når ekspertene sier den e best så?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tja, hadde de samme "ekspertene" påstått at iPhone 6 var best, hadde det nok vært en del Androidfans som hadde kalt dem noe helt annet enn eksperter.

 

Slikt er ofte en ren subjektiv avgjørelse. Men du kan sikkert være overbevist om at begge er gode.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...