Gå til innhold

Foto

Star Citizen kan kreve 100 gigabyte med plass


40 svar i denne tråden

#1 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 678 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 12. mars 2015 - 12:20

star-citizen-image-3.300x182.jpg

Store oppdateringer er også noe du må belage deg på.

Star Citizen kan kreve 100 gigabyte med plass
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#2 Simen1

Simen1

    Bruker

  • Medlemmer
  • 75 772 innlegg
  •   20. september 2001

Skrevet 12. mars 2015 - 12:31

Sies det noe om hva som tar så mye plass og eventuelt hvorfor det ikke komprimeres mer?


  • 0

#3 XtMartin

XtMartin

    Bruker

  • Medlemmer
  • 13 innlegg
  •   8. mars 2012

Skrevet 12. mars 2015 - 12:58

https://forums.rober...Comment_4591962

As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb.
Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb.
  • 2

#4 Randominated

Randominated

    Bruker

  • Medlemmer
  • 336 innlegg
  •   29. november 2009

Skrevet 12. mars 2015 - 13:19

*
POPULÆR POST!

Det kan ta en terabyte for alt jeg bryr meg. Skal spilles religiøst uansett. Plass kan man alltids finne.
  • 12

#5 Bergethon

Bergethon

    Bruker

  • Medlemmer
  • 39 innlegg
  •   10. april 2013

Skrevet 12. mars 2015 - 13:35

Kjøpe en SSD dedikert til spillet da? :D
  • 5

#6 Sutekh

Sutekh

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 646 innlegg
  •   30. mai 2005

Skrevet 12. mars 2015 - 15:34

Skal man først lage et PC-spill som virkelig gjør sitt for å utnytte PCen, så kan man like godt utnytte plassen også. Har en 500 GB SSD kun til applikasjoner, så det her plager meg ikke en døyt.

MasterRace.jpg
  • 6
Mine kjepphester: Antall megapiksler sier ingenting om oppløsningen.
Det du henger frempå kamerahuset ditt er et objektiv. Et objektiv er bygget opp av flere linser.
Zoom sier ingenting om brennvidde
En råfil er ikke et bilde

#7 Jalladoode

Jalladoode

    Bruker

  • Medlemmer
  • 645 innlegg
  •   16. mai 2002

Skrevet 12. mars 2015 - 16:03

Tipper prisene på SSD er falt betraktelig innen dette spillet blir lansert

 

 

 

Når Star Citizen en eller annen gang slippes for salg

 

;)


Dette innlegget har blitt redigert av Jalladoode: 12. mars 2015 - 16:05

  • 0

#8 Tåkefyrste

Tåkefyrste

    Bruker

  • Medlemmer
  • 14 650 innlegg
  •   20. september 2001

Skrevet 12. mars 2015 - 16:09

Jo større jo bedre :)


  • 1

#9 Gunman1986

Gunman1986

    Bruker

  • Medlemmer
  • 820 innlegg
  •   17. september 2012

Skrevet 12. mars 2015 - 16:40

Skulle bare mangle at det er minst 100GB, bring it on! :D

 

Edit: Og ta for all del all tiden dere trenger! Ikke rush det som et eller anna age of Conan eller warhammer online spill.


Dette innlegget har blitt redigert av Gunman1986: 12. mars 2015 - 16:41

  • 1

2019 Clown World Deluxe

Jeg fikk iallefall opplevd 90-tallet, så jeg har uansett hatt et bedre liv enn alle mennesker før meg og alle mennesker etter meg. Only 90's kids understand.


#10 Schreiber

Schreiber

    Bruker

  • Medlemmer
  • 8 241 innlegg
  •   12. november 2009

Skrevet 12. mars 2015 - 16:40

Jo større jo bedre :)

Enig der, for dere som faktisk har mulighet til å laste ned et så sykt stort spill. Plass på harddisken er ikke noe problem, men kommer det ikke i fysisk utgave får jeg ikke spilt. Selv da kommer det sterkt ann på hvor store patchene blir, og hvor ofte de kommer. Er nok ikke noe superraskt internett over hele landet, dessverre. Tror nok det er mange som må holde seg unna nettopp pga at det er så sykt stort.
  • 0

#11 rosetta stoned

rosetta stoned

    Bruker

  • Medlemmer
  • 882 innlegg
  •   29. juni 2012

Skrevet 12. mars 2015 - 17:45

https://forums.rober...Comment_4591962

As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb.
Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb.


For dere som kjører dette i Alfa, Beta, eller hvilket steg det nå er i:
Hvor stort er det i dag?
  • 0

#12 Johari

Johari

    Bruker

  • Medlemmer
  • 367 innlegg
  •   29. oktober 2007

Skrevet 12. mars 2015 - 17:57

https://forums.rober...Comment_4591962

As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb.
Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb.

For dere som kjører dette i Alfa, Beta, eller hvilket steg det nå er i:
Hvor stort er det i dag?

ca 21GB per i dag.
  • 0

|I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant|

|Core i7  Extreme Edition 5960X 4.0Ghz- 32GB Kingston HyperX Predator 3Ghz - 2 x GTX Titan SLI - Corsair AX1200|


#13 Evelen!

Evelen!

    Bruker

  • Medlemmer
  • 11 750 innlegg
  •   16. april 2005

Skrevet 12. mars 2015 - 18:11

Skal man først lage et PC-spill som virkelig gjør sitt for å utnytte PCen, så kan man like godt utnytte plassen også. Har en 500 GB SSD kun til applikasjoner, så det her plager meg ikke en døyt.

MasterRace.jpg

ikke plass til mange spill på den om 100GB var spillstandarden
  • 0

#14 fluks

fluks

    Bruker

  • Medlemmer
  • 490 innlegg
  •   23. april 2006

Skrevet 12. mars 2015 - 18:27

Pirk: Utvikler er Cloud Imperium, ikke RSI.

Off topic: Hvorfor i alle dager er det reklame for alkohol/rusbehandling for bare 74.000,- , her på gamer.no? På tide å fyre opp adblock igjen.
  • 2

#15 Evelen!

Evelen!

    Bruker

  • Medlemmer
  • 11 750 innlegg
  •   16. april 2005

Skrevet 12. mars 2015 - 18:43

målrettet?
  • 5

#16 gammalerik

gammalerik

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 945 innlegg
  •   3. juni 2007

Skrevet 12. mars 2015 - 19:32

Peis på. Who cares. Er en grunn til at man har PC og ikke spilledåse :p
  • 2

#17 Malvado

Malvado

    Bruker

  • Medlemmer
  • 18 680 innlegg
  •   23. august 2003

Skrevet 13. mars 2015 - 10:14

100 Gb of worthiness.

 

Det blir nok genialt for alle som har god tilkobling, de som har dog mobilt bredbånd (kan jo egentlig knapt kalles bredbånd) med månedlig begrensning vil ikke ha mye glede av dette spillet. 


  • 0

#18 Jaybug

Jaybug

    Bruker

  • Medlemmer
  • 382 innlegg
  •   6. mars 2013

Skrevet 13. mars 2015 - 10:18

Det blir nok genialt for alle som har god tilkobling, de som har dog mobilt bredbånd (kan jo egentlig knapt kalles bredbånd) med månedlig begrensning vil ikke ha mye glede av dette spillet.


Det er jo også tydeligvis et problem i u-land som USA/Canada, hvor de visstnok har måndentlige grenser på bredbånd også.

Jeg burde kanskje trå varsomt, da jeg er livredd for at internettleverandører her til lands skal begynne med det samme.

Dette innlegget har blitt redigert av Jaybug: 13. mars 2015 - 10:19

  • 0

#19 Malvado

Malvado

    Bruker

  • Medlemmer
  • 18 680 innlegg
  •   23. august 2003

Skrevet 13. mars 2015 - 10:28

 

Det blir nok genialt for alle som har god tilkobling, de som har dog mobilt bredbånd (kan jo egentlig knapt kalles bredbånd) med månedlig begrensning vil ikke ha mye glede av dette spillet.


Det er jo også tydeligvis et problem i u-land som USA/Canada, hvor de visstnok har måndentlige grenser på bredbånd også.

Jeg burde kanskje trå varsomt, da jeg er livredd for at internettleverandører her til lands skal begynne med det samme.

 

 

Problemet er jo at vi har godtatt mye rart , hvis forbrukerne hadde feks vært flinkere til å velge de abonemangene uten begrensinger på mobilt så hadde trenden snudd ,men griske selskaper som Stjelenor og Netstjel har jo satt abonnement som forbrukerne velger når de kjøper seg mobiltelefon...

 

Men ja, forhåpentligvis kan vi i fremtiden kunne spille slike spill hvor som helst , gjenstår jo litt bedre teknologi på bærbare spillmaskiner og selvsagt god tilkobling (som mobilt bredbånd faktisk kan være)...

 

Men for å ikke gå helt OT så må jeg si at dette spillet vil trolig utarte seg best på en toppspeccet hjemme pc , utifra hva jeg har sett og hørt hittil så er det lurt å ha :

 

*Kjapp cpu.

*Godt med minne.

*En god og stor SSD.

*Noe av det beste av skjermkort som kan kjøpes for penger.

 

Med andre ord : Dyr investering men verdt det...


Dette innlegget har blitt redigert av Malvado: 13. mars 2015 - 10:30

  • 0

#20 rosetta stoned

rosetta stoned

    Bruker

  • Medlemmer
  • 882 innlegg
  •   29. juni 2012

Skrevet 13. mars 2015 - 11:26

 

 

https://forums.rober...Comment_4591962

As I have already said, I would not count on this. The game compression and asset removal is unlikely to yield such high gains that we will be able to reduce our client size to 30-40gb. The size and number of assets that are left to deliver means that our client size is much more likely to be 100gb.
Also, yes we are optimizing game patching for speed and to only deliver diffs, but this is unlikely to reduce actual patch size. Again, each patch has 100s of assets, each of these assets are at times 200mb, this leads to 2-6gb patches, and if we end up doing a file type re-factor and have to re-download 30-40% of the assets on the hard-drive, then the patch will be 14-20gb.

For dere som kjører dette i Alfa, Beta, eller hvilket steg det nå er i:
Hvor stort er det i dag?

ca 21GB per i dag.

 

Ok, det er vel ikke så galt;

Men som flere sier, dette blir noe problematisk for folk med lav båndbredde på sitt internett.

 

Er det noen planer om å gi forskjellige versjoner av spillet for de med lav båndbredde?

F.eks. med mindre krav til grafikk og lyd for en mindre versjon av spillet, eller må man uansett laste ned det hele for å gå til lavere oppløsninger osv.?

 

Edit: en mindre "kraftig" versjon av spillet, ikke en med mindre verdener osv..


Dette innlegget har blitt redigert av rosetta stoned: 13. mars 2015 - 11:27

  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere