Gå til innhold

5 ting du må ha med på reise


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg drar utenlands, spesiellt til billige land, så tar jeg kun med meg noen sokker og boksere, en bukse og en genser :) Kjøper klær det jeg drar som jeg også kan bruke hjemme.

 

Er viktigere å ha en god ferie og oppleve landet/ stedet man drar til enn å ha med seg ting man kan legge fra seg hjemme :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Av disse fem tingene så er det vel kun nr1 og 3 jeg pleier å ha med meg på tur.. Gode ørepropper / hodetelefoner er et must, men jeg tar heller med meg en bærbar kontra å basere noe som helst på mobil og nettbrett.. Det å ta den bærbare i håndbagasjen eller bagasjen er jo ikke store forskjellen kontra å ta med et nettbrett, men akk så mye mer fleksibelt det er om du først ender opp med å måtte bruke den. Mange hoteller som tilbyr gratis Internett via Ethernet, men ikke WiFi også så da er det jo greit å ha mulighet for Ethernet osv..

Lenke til kommentar

Når jeg drar utenlands, spesiellt til billige land, så tar jeg kun med meg noen sokker og boksere, en bukse og en genser :) Kjøper klær det jeg drar som jeg også kan bruke hjemme.

 

Er viktigere å ha en god ferie og oppleve landet/ stedet man drar til enn å ha med seg ting man kan legge fra seg hjemme :)

 

Jeg ser ikke helt hvorfor det er noen motsetning mellom å pakke ordentlig og oppleve et land? Snarere tvert imot, man får ofte en bedre opplevelse om man gjør noen minmale forberedelser.

 

Et par ting som jeg ikke mener faller i "må"-gruppa, men som er kjekt på noen reiser, er lokalt simkort, samt "norsk" forgreiner, med en forgreiner får du uttak til mange ladere o.l fra kun en adapter.

 

Ellers er jeg enig med ramguy, PC er ikke noe særlig større enn tablet med tastatur, jeg tar heller med det om jeg må velge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ellers er jeg enig med ramguy, PC er ikke noe særlig større enn tablet med tastatur, jeg tar heller med det om jeg må velge.

 

Det kommer helt an på utvalget hjemme. Som oftest er jeg mer enn fornøyd med bare mobil på ferie (for mail, nettleser osv), men ellers står valget mellom nettbrett på 7,9", 10" eller bærbare på 15" eller 17". Stor forskjell.

 

Det avhenger selvfølgelig av type ferie også, lengde på flytur osv, og evt interesser som kan kombineres med dette. F.eks foto. På turer med familien har vi ikke tatt med annet enn mobiler. Det holder lenge, og ingen sitter med hodet inn i skjermen. Nyheter, valuta, turtips og slikt kan jeg sjekke på mobil ved behov. Er overrasket over hvor mange foreldre som sitter med nettbrett mens ungene løper rundt bassengkanten.

Lenke til kommentar

 

Når jeg drar utenlands, spesiellt til billige land, så tar jeg kun med meg noen sokker og boksere, en bukse og en genser :) Kjøper klær det jeg drar som jeg også kan bruke hjemme.

 

Er viktigere å ha en god ferie og oppleve landet/ stedet man drar til enn å ha med seg ting man kan legge fra seg hjemme :)

 

Jeg ser ikke helt hvorfor det er noen motsetning mellom å pakke ordentlig og oppleve et land? Snarere tvert imot, man får ofte en bedre opplevelse om man gjør noen minmale forberedelser.

 

AtW

 

Hva man kaller "pakke ordentlig" er noe man definerer selv, gjerne utifra sine egne behov. Jeg pakker lite fordi jeg kjøper klær etc jeg kan ta med hjem, billigere og like greit å spare opp litt penger for å gjøre det, perfekt for meg :)

 

Når du skriver minimale forberedelser så skjønner jeg ikke hva du mener i forhold til artikkelen og mitt innlegg. Jeg forbereder meg jeg, skriver opp ting jeg vil sjekke ut dit jeg drar på mobilen min (som ikke har Internett), anbefalte spisesteder, steder som er i rekkevidde som er verdt å se, osv, osv. Jeg synes det er artigere å surre rundt litt uten å sjekke alt mulig på nett. Det er mye bedre å ha liten peil på hva man får se når man kommer et sted enn å vite "alt", er fint med noen overraskelser i livet og kjedelig uten :p

 

Men dette er min mening og egentlig ikke vits å svare på, bare å skrive om sine egne preferanser og hva som passer best for seg selv :) :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er bedre for alle, det er bare slik jeg liker å reise. Tror egentlig du skjønner hva jeg mener og at dette kun er ment for å opplyse om hva jeg foretrekker. Men jeg vet at du liker å kverulere så det er greit det.

 

4h3ju.jpg

 

Uansett så får du ha takk for at du opplyser om dine meninger :p

 

Edit; Ja man kan gjøre begge deler, men det gidder ikke jeg!

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var 5 ting jeg klarer meg fint uten når jeg er på ferie. Enkelte ganger er det en befrielse å legge vekk alt av elektroniske duppeditter for en stund. Prøv selv. ;)

 

 

For meg handler det mye om reisen til eller fra. Siste tur jeg var i India måtte jeg vente 8 timer på en innelands terminal. det etter å ha reist i 16 timer allerede. Rimelig glad jeg hadde med meg ørepropper med musikk da :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...