Gå til innhold

Smittsom suksess etter ebola-utbruddet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En smittsom sykdom i ett land får konsekvenser for oss alle. Folk har snakket om å sette Vest-Afrika i karantene, slik at vi i resten av verden ikke skal trenge å bekymre oss, men det er helt galt"

 

Litt selvmotsigende der synes jeg. Bedre å ha denne sykdomen isolert på ett sted, ta knekken på det og løfte karantenen etterpå. Å isolere utbruddet er en meget god idè selv om det virker drastisk, uetisk og inhumant.

 

Wooops, nå skrev jeg vel noe folk blir sure på... Igjen...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men det er jo helt riktig at de burde bare stengt alle grenser, Australia har skjønt det ihvertfall, de godkjenner ikke visum ifra folk som kommer ifra vest-Afrika og det er helt riktig, men det er jo bare de som har skjønt det, resten av verden er tilbakestående og dumme.

Det skulle vært forbudt å forlate området og skal man forlate så skal man sitte minst en måned i karantene uten diskusjon, men hele vest-Afrika burde vært ett karantene området, men troe neppe noen skjønner det uansett så hvorfor prøve.

 

Det er 110% riktig at de burde satt den delen i karantene så resten av oss faktisk skal slippe å bekymre oss, for å si det slik, hvem faen går frivillig å besøkger folk med influensa eller omgangs syke, helt ærlig?

Du må være passe idiot hvis du gjør noe sånt.

Lenke til kommentar

De har jo mistet total fatning med hvor Ebola herjer. Det symbolet er jo i Sahara-ørkenen. Hvor mange flaggermus og apekatter bor i Sahara, anyone !?

 

eb2.300x169.jpg

 

Ikonet er kanskje plassert omtrent midt i det som betegnes som Vest-Afrika?

 

Det er uansett ikke så veldig langt unna, ikonet peker på Mali, og Mali har i denne runden hatt Ebolautbrudd.

Lenke til kommentar

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ebola%20mali

 

Det har du jammen rett i. Og som svar til det andre innlegget om jeg i det hele tatt har spillet det: Nei det har jeg ikke spillet.

 

Det var da svært så langt mot nordøstre grense symbolet var plassert i Mali da. Montro om ikke utbruddet var et helt annet sted i Mali, enn det ørkenområdet hvor symbolet var plassert. Kanskje i de mer frodige grønne områdene??

 

Nå var symbolet nesten plassert i nabolandet Algeria i Sahara da..

 

 

Algeria_relief.png

 

 

Mali_sat.png

 

Om malplasseringen - Sånn cirka her-"ish":

 

post-30484-0-26689100-1414629903_thumb.jpg

 

 

eb2.300x169.jpg

 

 

Om ebola-utbruddene:

 

post-30484-0-94964800-1414630674_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

"En smittsom sykdom i ett land får konsekvenser for oss alle. Folk har snakket om å sette Vest-Afrika i karantene, slik at vi i resten av verden ikke skal trenge å bekymre oss, men det er helt galt"

 

Litt selvmotsigende der synes jeg. Bedre å ha denne sykdomen isolert på ett sted, ta knekken på det og løfte karantenen etterpå. Å isolere utbruddet er en meget god idè selv om det virker drastisk, uetisk og inhumant.

 

Wooops, nå skrev jeg vel noe folk blir sure på... Igjen...

Ikke sikkert det er en så god ide som det later til å være: http://www.vox.com/2014/10/13/6964633/travel-ban-airport-screening-ebola-outbreak-virus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...