Gå til innhold

Gigantisk sikkerhetshull i Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Over 80% av Android-mobilene i verden er åpne for angrep."

"Det var først i april i år at Google lappet igjen hullet med en sikkerhetsoppdatering. "

 

Betyr dette at HW vet at 80% av Android-mobilene ikke har installert denne sikkerhetsoppdateringen fra Google, eller er det bare en gjetning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Over 80% av Android-mobilene i verden er åpne for angrep."

"Det var først i april i år at Google lappet igjen hullet med en sikkerhetsoppdatering. "

 

Betyr dette at HW vet at 80% av Android-mobilene ikke har installert denne sikkerhetsoppdateringen fra Google, eller er det bare en gjetning?

 

Tipper nok at de egentlig ikke vet noen ting, men har gjengitt en av artiklene som er nevnt som kilde. Du får sjekke der og se.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

"Over 80% av Android-mobilene i verden er åpne for angrep."

"Det var først i april i år at Google lappet igjen hullet med en sikkerhetsoppdatering. "

 

Betyr dette at HW vet at 80% av Android-mobilene ikke har installert denne sikkerhetsoppdateringen fra Google, eller er det bare en gjetning?

 

Tipper nok at de egentlig ikke vet noen ting, men har gjengitt en av artiklene som er nevnt som kilde. Du får sjekke der og se.

Hei

 

Vi har nå presisert dette nærmere. Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Hahah, typisk Android!

Blir flau når jeg kjøper en S5 til 5000, og får levert akkuratt dette.

 

Hvordan klarte du få kjøpt en s5 med android 4.3 eller lavere?

Mener huske s5 ble levert med kitkat.

Hvis s5 kom med kitkat, ville dette vært flauere enn når du fikk s5 med android 4.3?

Endret av Slai
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Betyr dette at HW vet at 80% av Android-mobilene ikke har installert denne sikkerhetsoppdateringen fra Google, eller er det bare en gjetning?

 

Nei, Google har en oppdatert statistikk over hvilke Android-versjoner som er i bruk. Dette brukes av utviklere for å bestemme seg hvilket API-nivå man vil støtte når man lager apper.

Du finner diagrammet her: http://developer.android.com/about/dashboards/index.html

Lenke til kommentar

Jo jeg og du kan nok det, men den vanlige bruker kan og vil ikke det pga garanti osv.

 

Samtidig begynner mange av de vanlige brukere å etterspørre dette med oppdateringer er mitt syn da. Selv om majoriteten kanskje enda ikke bryr seg så lenge ting funker. Men klart reportasjer som dette gjør jo at alle blir mer obs på og lurer på hvilken versjon har jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er Androids STORE svakhet som jeg ser det. Man kan faktisk kjøpe en helt ny telefon som ikke har nyeste versjon Android, og som heller aldri kommer til å få det. Som kanskje ikke blir oppdatert en eneste gang.

Helt enig i dette, men sånn blir det når det er veldig mange ulike varianter og alle produsentene ønsker å gjøre sine tweaks med programvaren for å skille seg ut. Som datanerd syns jeg all konfigureringen jeg kan få gjort i Android er fantastisk, men det er synd jeg må anbefale Nexus til de som vil ha det siste nye. Eller iPhone.

Vet ikke hvordan Windows Phone ligger an, hører det er en del styr med at oppdateringer må gå via teleoppratørene, men det er kanskje bare i statene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er Androids STORE svakhet som jeg ser det. Man kan faktisk kjøpe en helt ny telefon som ikke har nyeste versjon Android, og som heller aldri kommer til å få det. Som kanskje ikke blir oppdatert en eneste gang.

 

Ja, men selv om min gamle Xperia V ikke har fått nyere Android enn 4.3 så har jeg mottatt to små systemoppdateringer fra Sony siden april. Det er ikke usannsynlig at en av disse oppdateringene inneholdt denne patchen fra Google.

Lenke til kommentar

Hahah, typisk Android!

Blir flau når jeg kjøper en S5 til 5000, og får levert akkuratt dette.

 

For det første; S5 er ikke blant de utsatte telefonene (men det har du blitt grundig fortalt allerede.

 

For det andre; ved å si at dette er "typisk Android", sier du egentlig at andre operativsystem er bedre. Om du er Apple fanboy eller Windowslover aner jeg ikke, men de er heller ikke feilfrie. (Se linkene nederst.) Slike og lignende feil, vil vi alltid høre om, uavhengig om det er Android, iOS, Windows eller noe annet.

 

http://www.mobilen.no/sok/?query=sikkerhetshull+iphone&all=1

 

http://www.amobil.no/sok/?query=sikkerhetshull+windows&all=1

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, men selv om min gamle Xperia V ikke har fått nyere Android enn 4.3 så har jeg mottatt to små systemoppdateringer fra Sony siden april.

Jeg har fortsatt 4.0.4 på min Xperia V pga. veldig mye tull med oppdateringene til denne telefonen. Har ikke fulgt med noe særlig i det siste derimot, hvordan er 4.3?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, men selv om min gamle Xperia V ikke har fått nyere Android enn 4.3 så har jeg mottatt to små systemoppdateringer fra Sony siden april.

Jeg har fortsatt 4.0.4 på min Xperia V pga. veldig mye tull med oppdateringene til denne telefonen. Har ikke fulgt med noe særlig i det siste derimot, hvordan er 4.3?

 

 

4.3 (OS + 3 patcher) fungerer fint, batteriet varer av og til 2 dager før det er tomt.

Det eneste jeg er misfornøyd med på mobilen er enkelte bugs med blåtann (SmartWatch2 har fått en tendens til å låse BT, og Gecko vil ikke oppdatere seg via BT), og det er for lite minne og lagringsplass for apper slik at jeg stadig må slette app.

 

Nyeste software er 4.3 versjon 9.2.A.2.5. :

http://www.xperiablog.net/2014/06/26/new-xperia-v-update-9-2-a-2-5-has-been-released/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...