Gå til innhold

Nei, dette er ikke en Raspberry Pi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library.

 

Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library.

 

Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå.

 

Ta en titt her.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library.

 

Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå.

Hvilken distro kjører du?

Jeg kjørte OpenElec som jeg var fornøyd med, men begynte å få problemer med WLAN..

Den koblet seg fint opp, og klokka stilte seg, men jeg fikk ikke tilgang til serveren hjemme her.

Gikk så over til Xbian (om jeg ikke husker feil), denne virket litt raskere i menyen, og mer stabilt for min del :)

Kjører heller ikke noe overklokking på den nå.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library.

 

Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå.

 

Svaret er Wayland/Weston.

 

Det er en gruppe som nylig har gjort enorme fremskritt på RPi ved å bruke Wayland/Weston istedenfor X. Kort fortalt, fordi Wayland/Weston kan skaleres til å være lightweight og lar de bruke GPU til kompositering osv, blir opplevelsen langt bedre (les: som å bruke en vanlig datamaskin) enn ved bruk av tradisjonell X.

Det skulle ikke forundre meg om løsningen blir portért til RaspBMC så snart dokumentasjon kan slippes osv.

 

....Men det er sikkert ikke så interessant, så det du ser etter er kanskje noe a'la Cubieboard.

Det er ikke så vanskelig å google "Raspberry Pi alternatives", egentlig.

Lenke til kommentar

 

Nok en gang misforstår man konseptet med slike enheter.

Konseptet med slike enheter er vel hva man gjør det til selv... At den har sine begrensninger? Ja, men det er kun et tidsspørsmål.

 

Man kan kjøpe en telefon som dørstopper også, eller en iPad som skjærebrett. Ytelse har aldri vært fokuset til Raspberry Pi, og det var aldri ment som å brukes til en "general purpose" datamaskin, for det ender bare opp som en skuffelse. Om man kjøper en embedded PC med litt kraft i seg så er det bare å slå seg løs, men jeg mener alle er fratatt retten til å klage på Raspberry Pi sin ytelse for å spille av video eller surfe på nettet.

Lenke til kommentar

 

 

Nok en gang misforstår man konseptet med slike enheter.

Konseptet med slike enheter er vel hva man gjør det til selv... At den har sine begrensninger? Ja, men det er kun et tidsspørsmål.

 

Man kan kjøpe en telefon som dørstopper også, eller en iPad som skjærebrett. Ytelse har aldri vært fokuset til Raspberry Pi, og det var aldri ment som å brukes til en "general purpose" datamaskin, for det ender bare opp som en skuffelse. Om man kjøper en embedded PC med litt kraft i seg så er det bare å slå seg løs, men jeg mener alle er fratatt retten til å klage på Raspberry Pi sin ytelse for å spille av video eller surfe på nettet.

 

Samtidig finnes det en litt for stor menighet som hardnakket påstår at RPi fungerer flott til mediasenter/XBMC/OpenELEC/osv. Når de sitter i sin egen boble og forkynner gull og grønne skoger, til tross for at det egentlig er en halvveis nerde-hack, så skjønner jeg godt at mange går fem på.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...